کد خبر: ۴۹۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵

قوهای مهاجر مازندران از راه رسیدند

مسئول انجمن قوهای مهاجر سرخ رود استان مازندران گفت: در روز گذشته 29آبان ماه با فرود ۴۰ بال قوی فریادکش در تالاب قوی سرخ رود، میزبانی از این مهمان زیبای زمستانی در استان مازندران آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سلمان نیکپور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در روز گذشته 29آبان ماه با فرود ۴۰ بال قوی فریادکش در تالاب قوی سرخ رود، میزبانی از این مهمان زیبای زمستانی در استان مازندران آغاز شد. از سال ۱۳۸۶ تا کنون، تالاب قوی سرخ رود شهرستان محمودآباد سالانه میزبان قوهای مهاجر است.

نیکپور تصریح کرد: امسال نیز همانند ده سال گذشته اولین گروه از قوهای فریادکش مهاجر به تالاب قوی سرخ رود رسیدند.

مسئول انجمن قوهای مهاجر سرخ رود، تصریح کرد: هر ساله با سرد شدن هوا این قوهای مهاجر از عرض‌های شمالی زمین همانند سیبری و کشور اسکاندیناوی به سمت عرض‌های جنوبی همانند استان مازندران و سایر استان‌ها کوچ می‌کنند تا هم از سرما در امان باشند و نیز بتوانند از مناطق جلگه‌ای، باتلاقی و دشت تغذیه کنند.

وی یادآور شد: سه گونه قوی فریادکش، گنگ و قوی کوچک در تالاب قوی سرخ رود سرشماری شده که گونه قوی کوچک از گونه‌های قوی کمیاب و در معرض خطر انقراض محسوب می‌شود.

نیکپور، بیشترین گونه‌ از قوهای مهاجر سرشماری شده را گونه قوی فریادکش دانست و با اشاره به اینکه آنان فراوانی نسبی بیشتری در مقایسه با سایر گونه دارند، گفت: در سال 1395 حدود ۱۱ هزار بال قو  در تالاب سرخ رود سرشماری شد که بیشترین حجم از این پرنده در این تالاب بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین