کد خبر: ۴۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱

شمخانی: ما به اهداف مان در سوریه رسیدیم و هرگز فریب نمی خوریم

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی تحلیل ها در جهت اختلاف افکنی میان ایران و روسیه تاکید کرد: ایران به اهداف خود در ساقط سازی تروریست های داعش در عراق و سوریه رسیده است و در رسیدن به منافع خود فریب کسی را نمی خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت وگویی تلویزیونی در شبکه 2 سیما به بررسی ابعاد و تحولات و پیروزی های اخیر در نابود ساختن داعش و تروریست ها در سوریه و عراق پرداخت.

وی درباره نقش روسیه در پیروزی های اخیر و این که برخی معتقدند روسیه این پیروزی را به نام خود ثبت کرده و منافع بیش تری را نسبت به ایران به دست آورده با بیان این که " حتما روس‌ها نقش موثری در حوزه سیاسی و نظامی در بحران سوریه داشته اند" افزود: روس ها در مقابله با اقدامات بین المللی علیه سوریه در سازمان ملل، حمایت هوایی نظامی و غیره داشتند اما به این مساله توجه کنید که بحران سوریه از ژانویه 2011 شروع شد و روس ها در 2015 وارد عمل شد.

شمخانی ادامه داد: در آن چهار سال که روسیه وارد عمل نشده بود، ایران، سوریه، مقاومت و انرژی های پنهان اجازه ندادند تا اهداف تروریست ها در ساقط کردن بشار اسد محقق شود.
شمخانی بر نقش "موثر و تاخیری روسیه تاکید کرد و گفت: برخی معتقدند حالا که پیروزی حاصل شده است روند می تواند میان ایران و روسیه به یک رقابت منفی تبدیل شود و از طرف برخی عناصر داخلی خودمان هم هستند که همواره این ذهنیت را دارند که روس ها در حال فریب دادن ایران هستند (می خندد) اما ما به اهداف خودمان رسیدیم و در رسیدن به منافع مان نیز هرگز فریب نخورده ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیروزی‌های به وجود آمده در نابودی داعش اظهار کرد: این پیروزی‌ها به همت دلیرمردان ایرانی، لبنانی، افغان، سوری، عراقی، ارتش، حشدالشعبی، حزب‌الله و با درایت و خویشتن‌داری و ملاطفت و قاطعیت مقام معظم رهبری و همراهی کلیت نظام و به کارگیری این توانمندی‌ها توسط سردار و برادر من قاسم سلیمانی محقق شد.

وی گفت: در ژانویه 2011 فضایی در منطقه داشتیم که بسیاری تصور می‌کردند که ظرف یک ماه آینده دمشق سقوط می‌کند اما امروز ثابت شد که می‌توانیم و توانستیم چنین تصوری را از بین ببریم.

شمخانی گفت: اهداف آرمانی و منافع ملی ما منطبق بر هم توانست نام ایران را در دفاع از اسلام و تمامیت ارضی مطرح کند. به شکلی که 66 کشور تحت عنوان ائتلاف مبارزه با داعش در کتاب گزارش‌هایشان مفهومی به عنوان اقدام موثر نمی‌توانند ثبت کنند. برای همه ملت‌هایی که تحت عنوان مقاومت در منطقه گسترده هستند از قلب تهران تا قلب مدیترانه این نیروها سامان خوبی پیدا کردند و به حول قوه الهی و دعای خانواده شهدا روند به شکلی پیش خواهد رفت که جاده اربعین حسینی که بسیار کهن است بتواند معروف‌تر از جاده ابریشم به حیات خود ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین