کد خبر: ۴۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

بلایی که ناصر سر استاد دانشگاه تهران آورد! + عکس

ماموران آگاهی موفق شدند 2 کلاهبردار حرفه ای که مبلغ 12 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند را دستگیر کنند. متهم اصلی این پرونده خود را سردار سپاه معرفی کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : ماموران آگاهی موفق شدند 2 کلاهبردار حرفه ای که مبلغ 12 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند را دستگیر کنند. متهم اصلی این پرونده خود را سردار سپاه معرفی کرده بود.

یکی از اساتید دانشگاه های تهران به نام (دکتر ) به دادسرای ناحیه 33 تهران رفت و از شخصی به نام ناصر انصاری پور که خودش را سردار سپاه معرفی کرده بود شکایت کرد.

وی گفت: ناصر خود را  به عنوان یکی از مقامات عالی رتبه نظامی و به بهانه حل و فصل مشکلات حقوقی من ، با دریافت وکالتنامه جهت پیگیری  مشکلات اقدام به کلاهبرداری و فروش املاک من به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کرده است.

به دستور بازپرس ناحیه 33 تهران موضوع در دستور ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مالباخته به ماموران گفت: یکی از بستگانم در میرداماد زمینی داشت که برای پیگیری مشکلات حقوقی آن به دفتر وکالتی رفته بود و در این بین با شخصی به نام ناصر انصاری پور آشنا شد که خودش را از مدیران عالی رتبه نظامی معرفی کرده است. در ادامه و از طریق بستگان خود ، با این شخص آشنا شده و ایشان با طرح ادعای داشتن ارتباطاتِ ویژه و نزدیک با مقامات عالی رتبه کشوری، لشکری و مقامات دستگاه قضایی مدعی شد که می تواند به تمام مشکلات حقوقی من را درست کند. به این ترتیب او را وارد مشکلات خانواده ام کردم و ناصر وکالتنامه ای را از من جهت پیگیری مطالبات حقوقی ام دریافت کرد اما پس از گذشت نزدیک به شش ماه متوجه شدم که این شخص با استفاده از وکالت نامه های صادر شده اقدام به نقل و انتقال املاک و زمین های بنده در مناطق 10 ، 11 تهران و همچنین شهرستان رامسر به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کرده است".

ماموران در بررسی های خود پی بردند، با توجه به شگرد کلاهبرداری و جعل عنوان دولتی،این کار توسط مجرمی حرفه ای در زمینه کلاهبرداری  انجام شده است.

ماموران با بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار یکی از مجرمان حرفه ای به نام "قاسم . ح"( متولد 1350 ) شناسایی کردند.

در بررسی ها مشخص شد این مرد حتی دوران خدمت سربازی را نیز سپری نکرده و هیچگونه وابستگی به هیچ کدام از ارگان های مختلف دولتی و نظامی ندارد .

همزمان با آغاز اقدامات جهت دستگیری "قاسم . ح" ، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق به شناسایی یکی دیگر از مجرمان سابقه دار به نام "محمدعلی" ( متولد 1353 ) شدند که بنا بر اظهارات مالباخته در تمامی جلساتِ خود با متهم اصلی پرونده ( قاسم . ح ) ، این شخص نیز حضور داشته و پیگیری تمامی امورات بر عهده وی بوده است.

سرانجام با پیگیری های خاص پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "محمدعلی" با حضور در یکی از ادارات ثبت در منطقه شمال تهران قصد نقل و انتقال اموال مالباخته و در واقع فروش آنها را داشت که بلافاصله ماموران آگاهی او را دستگیری کردند و در بازرسی اولیه از وی موفق به کشف یک وکاتنامه صادره از سوی متهم اصلی پرونده شدند.


بلایی که ناصر سر استاد دانشگاه تهران آورد! + عکس
"محمدعلی" ضمن معرفی "قاسم . ح" به عنوان طراحی اصلی سناریوی کلاهبرداری از مالباخته، عنوان داشت که قاسم به تازگی با تأسیس یک دفتر خصوصی در منطقه باقرخان به همین شیوه از تعداد دیگری از شهروندان کلاهبرداری  کرده است.

با شناسایی دقیق دفتر  "قاسم . ح" او دستگیر و پس از انتقال به اداره آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و همچنین دو مالباخته دیگر نیز که "قاسم . ح" از هر کدام از آنها مبالغی در حدود 500 میلیون تومان دریافت کرده بود نیز شناسایی و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

گفتکو با یکی از متهمان:

 به چه اتهامی دستگیر شدی؟

جعل عنوان و کلاهبرداری

توضیح بده.

خودم را به جای سردار سپاه می زدم و از این طریق کلاهبرداری می کردم.

شیوه کلاهبرداریت را توضیح بده.

شخصی به نام سیف اللهی از طریق یکی از دوستانم به من آشنا شد. دوستم من را سردار سپاه معرفی کرده بود و سیف اللهی که در خصوص املاکش مشکل حقوقی داشت از پرسید شما سردار سپاه هستید من هم جواب مثبت دادم و قرار شد تا در عوض دریافت یک میلیارد تومان از این شخص کارهای حقوقی اش را انجام بدهم.

مشکل آقای سیف اللهی در دادگاه و انحصار وراثت انجام شد اما او نتوانست پولی که توافق کرده بودیم را بدهد برای همین املاک این شخص را وکالتی به نام خودم زدم تا زمانی که پولم را بدهد.

حالا این آقا از من شکایت کرده در صورتی که تمام املاک ایشان مشکل حقوقی داشته که من توانسته ام آنها را حل کنم.

موضوع از این قراره که من پولم را خواستم اما آقای سیف اللهی پولم را نداد من هم املاکش را که وکلاتی به نام من زده بود را فروختم. حال قرار است تمام املاکش را پس بدهم.

به دیگر مشتریانت هم خودت را سردار سپاه معرفی کرده بودی؟

نه. فقط برای همین پرونده بود.

دوستی داری که سردار سپاه باشد؟

بله، اما اصلا در این پرونده ها شرکت نداشتند.

سابقه کیفری هم داری؟

بله با این مورد می شود دو بار.

آن پرونده هم کلاهبرداری بوده؟

بله.


گفتگو با متهم دیگر پرونده

شیوه کلاهبردایت را توضیح بده.

در یک شرکت بازگانی کار می کردم در آنجا کسانی که املاکشان مشکل حقوقی داشت مراجعه می کردند و ما کارهایشان را انجام می دادیم. بعد از اینکه اعتمادماش را جلب می شد آنها وکالت املاکشان را به ما می دادند که از این طریق ملک های آنها را می فروختیم.

چطور اعتمادشان را جلب می کردید؟

تا حدی از مشکل آنها را برطرف می کردیم اما در پروندهای دیگر سرشان کلاه می گذاشتیم.

شما خودت را به مشتریان سردار سپاه معرفی می کردی؟

من نه، اما همدستم خودش را سردار سپاه معرفی می کرد.

چقدر پول کلاهبرداری کردید؟

10 میلیارد تومان.

از استاد دانشگاه که 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کردید، 1 میلیارد به عنوان دستمزد گرفتید.

برای روند کارهای اداری یک میلیارد از او گرفتیم.

مشتریان از چه طریقی با شما تماس برقرار می کردند؟

از طریق همدستم که خودش را سردار معرفی می کرد.

خود من هم تا زمانی که دستگیر شدم نمی دانستیم او سردار نیست.

نقش شما در این کلاهبرداری چه بود؟

من کارهای اداری را انجام می دادم.

چندبار کلاهبرداری کردی؟

من اولین بارم است اما همدستم سر دو نفر دیگر هم به همین شکل کلاه گذاشته است.

چه شد که دستگیر شدی؟

برای به نام زدن یکی از این املاک به دفترخانه رفته بودم که، ماموران دستگیرم کردند.

شرکت بازرگانی که در آن کار می کردی، قانونی بود؟

در خصوص کارهای بازرگانی بله، اما برای اینکارها جواز نداشتیم.

قبل از این کار شغلی هم داشتی ؟

راننده تاکسی بودم.

چطور شد سر از شرکت بازرگانی درآوردی؟

از طریق دوستم.

حرف آخر؟

پشیمانم، ای کاش به همان درآمد مسافرکشی اکتفا می کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین