کد خبر: ۴۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

دستگیری هنرمند لبنانی به اتهام جاسوسی برای موساد

عیتانی در بازجویی های به عمل آمده،به اتهامات وارده اعتراف کرده و گفته مامویت داشته در لبنان برخی شخصیت های سیاسی عالیرتبه را تحت نظر بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : دستگاه امنیتی لبنان اعلام کرد که «زیاد احمد عیتانی» بازیگر و کارگردان و نمایشنامه نویس لبنانی را به اتهام جاسوسی و ارتباط با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، دستگیر کرده است.

به گزارش المیادین، عیتانی در بازجویی های به عمل آمده،به اتهامات وارده اعتراف کرده و گفته مامویت داشته در لبنان برخی شخصیت های سیاسی عالیرتبه را تحت نظر بگیرد. وی درباره دو شخصیت برجسته سیاسی که با آنها در ارتباط بوده است اطلاعاتی داده است که قرارشده نام آن دو نفر در آینده فاش شود.

برخی رسانه های لبنانی از «نهاد المشنوق» وزیر کشور و از شخصیت های نزدیک به «سعد الحریری» نخست وزیر و «عبدالرحیم مراد» وزیر پیشین لبنان به عنوان دو نفری یاد می کنند که قرار بود در چارچوب همکاری اطلاعاتی عیتانی با موساد، ترور شوند.

اجیر کنندگان اسرائیلی عیتانی از وی خواسته بودند هسته ای برای انجام فعالیت‌هایی جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش او ماموریت داشته است بازخوردی از افکار عمومی جامعه لبنان را در ماجرای دو هفته قبل این کشور (اعلام استعفای سعد الحریری نخست وزیر) ارائه کند.

عیتانی در داخل و خارج از لبنان به مدت چند ماه تحت نظر دستگاه امنیتی لبنان بوده است.
مقام های لبنانی، رژیم صهیونیستی را دشمن نخست این کشور می دانند. این رژیم در سال 2000 میلادی پس از مقاومت مردم لبنان مجبور به عقب نشینی از مناطق جنوبی این کشور شد.
منبع:‌ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین