کد خبر: ۴۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

کاخ سفید: به حمایت از عربستان در برابر ایران متعهد هستیم

در ادامه فرافکنی‌های آمریکا کاخ سفید با طرح ادعاهای بی اساس علیه کشورمان تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از عربستان در برابر ایران متعهد خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به ادعای عربستان مبنی بر بازگشایی گذرگاه حدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ خود به طرح ادعاهای بی اساس و واهی واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و تاکید کرد: ما به حمایت از عربستان سعودی و تمام شرکایمان در منطقه خلیج (فارس) در برابر ایران و اقدامات این کشور در نقض حقوق بین‌الملل متعهد خواهیم ماند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در ادامه این بیانیه همچنین ادعا شده است که حوثی‌های یمن با حمایت ایران توانستند از سامانه‌های موشکی بی‌ثبات کننده برای هدف قرار دادن عربستان سعودی استفاده کنند. سامانه‌هایی که پیش از وقوع درگیری‌ها در یمن در این کشور وجود نداشت.

کاخ سفید در ادامه ادعاهای خصمانه خود از جامعه بین‌الملل خواسته است تا ایران را برای ادامه نقض قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مسئول بداند. چراکه ایران از بحران انسانی کنونی در یمن برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای خود استفاده می کند.

کاخ سفید بدون اشاره به هشدارهای نهادهای بین‌المللی درباره نقش آمریکا و متحدش عربستان در ایجاد بحران انسانی در یمن، ابراز تاسف کرد که اکنون میلیون‌ها یمنی در شرایط سخت و محرومیت شدید به سر می‌برند و آمریکا بر این باور است که این درگیری مخرب و درد و رنج ناشی از آن باید از طریق مذاکرات سیاسی پایان یابد.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که این عربستان و متحدان منطقه‌ای‌اش با حمایت آمریکا بودند که در بیش از دو سال گذشته با حملات و اقدامات غیر انسانی خود علیه مردم یمن موجب مرگ هزاران غیرنظامی در یمن، شامل زنان و کودکان بی‌گناه در این کشور شدند اما دولتمردان این کشورها با ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه خود همزمان با دامن زدن به این بحران انسانی در یمن، تلاش می‌کنند با طرح ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را برای ناآرامی‌های منطقه مقصر جلوه دهند.

همچنین مقامات کشورمان در واکنش به ادعاها درباره برنامه موشکی کشورمان تاکید می‌کنند که موشک‌های ایران تنها برای دفاع در برابر تهدیدات است و ایران همچون هر کشور دیگری در دنیا حق دارد از خاک خود دفاع کند که برنامه موشکی‌مان جزو مهمی از این توان دفاعی است.

امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا(یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین