کد خبر: ۴۹۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

از خواص روغن هسته انگور بدانیم

روغن هسته‌ انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های D ، C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک در این روغن وجود دارد. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسید های چرب غیراشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی آن ۵۰ برابر ویتامین E و ۲۰ برابر ویتامین C است.
آفتاب‌‌نیوز : روغن هسته انگور ترکیب های آنتی اکسیدانی و فنولی بالاتری نسبت به سایر روغن ها دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، روغن انگور در تولید لوازم آریشی و بهداشتی مانند انواع کرم های صورت، نرم کننده، مرطوب کننده و… کاربرد دارد.

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  اظهارکرد: روغن هسته انگور میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد. 

جواد حصاری  با اشاره به تاثیر نرم کنندگی روغن هسته انگور خاطرنشان کرد: اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انگور، برای بازسازی پوست لازم است و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد. 

وی ادامه داد: روغن دانهانگور یک مرطوب کننده فوق العاده است، به سرعت و به راحتی به پوست جذب می شود.  

حصاری از تاثیر روغن هسته انگور در کاهش علائم آسم گفت و بیان کرد: این روغن با جلوگیری از ترشح هیستامین در سیستم ایمنی بدن هنگام واکنش آلرژی زا، علائم مربوط به آلرژی و آسم را کاهش می دهد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است. 

وی افزود: روغن هسته انگور کلسترول مضر(ال دی ال) را کاهش و کلسترول مفید(اچ دی ال) را افزایش می دهد. روغن دانهانگور یک مرطوب کنندهفوق العاده است، به سرعت و به راحتی بهپوستجذب می شود. اگر پوست خشک است، روغن هسته انگور به سرعت آن را مرطوب می کند. 

حصاری روغن دانه انگور را منبع خوبی از مواد مغذی دانست و تاکید کرد: روغن دانه انگور منبع خوبی از مواد مغذی است، ویتامین E ، همچنین اسید لینولئیک و مواد معدنی موجود در آن موها را تقویت می کند. 

استاد گروه علوم و صنایع غذایی، دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان است که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهد. 

صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: مصرف این روغن جریان خون و انعطاف پذیری مفصل ها را بهبود می بخشد.

وی بیان کرد: این روغن غنی از مواد مغذی  است که برای بسیاری ازمقاصد مختلف زیبایی استفاده می شود و  به مراتبارزان تر مقرون به صرفهتر ازروغن هایطبیعی دیگر است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: این روغن می تواند به عنوان منقبض کننده و تقویت کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد.

وی روغن هسته انگور را در کاهش قند خون تاثیر گذار دانست و افزود: این روغن در کاهش قند موجود در خون مفید است. 

آزادمرد با اشاره به تاثیر روغن هسته انگور در پیشگیری از چین و چروک پوست تاکید کرد: در میانخواص بسیار زیاد آن، روغن هسته انگور پوست را سفت کرده و نمی گذارد شل شود و از چین و چروک هم پیشگیری می کند. 

براساس این گزارش، این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز به دلیل پایین بودن مقاومت در برابر حرارت مناسب نیست و بهتر است به عنوان روغن سالاد و در غداهایی که حرارت نمی بیند، استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین