کد خبر: ۴۹۱۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

دایی:‌ ای کاش مربی نبودم

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران گفت: داور دیدار سایپا و مشکی پوشان با لحن بدی مرا از زمین اخراج کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی دایی درباره اینکه با وجود بی اخلاقی های موجود در فوتبال ایران برخی مواقع شاهد حرکات اخلاقی ای مانند حضور فعال چهره های شاخص این رشته در کنار زلزله زدگان هستیم، گفت: به نظر من زلزله کرمانشاه  همدلی بین مردم ایران را نشان دهد و آنها خصلت انسان دوستی، هم وطن دوستی و وجدان بالای خود را ثابت کردند. وظیفه داشتم کمک کنم و باید از تمام مردمی که در این راه همراه من بودند تشکر کنم. در کرمانشاه دیدم مردم چگونه به زلزله زدگان کمک می کردند و این عزیزان هم قدردان محبت های مردم بودند. مردم این حس را به من دادند که بار دیگر بین ایرانی ها همدلی ملی اتفاق افتاده است و باید از آنها تشکر کرد.

با کمک هایی که برای زلزله زدگان جمع آوری کرده ایم 2 تا 3 روستا را بازسازی می کنیم

او ادامه داد: از مردم خواهش می کنم زلزله زدگان را تا روزی که آخرین خانه برای آنها ساخته می شود فراموش نکنند و همچنان باید همه در کنار مردم کرمانشاه بمانیم چراکه در اینصورت می توانیم خیلی کارها را انجام دهیم. ملت ایران بزرگ است و در اینگونه مواقع بزرگی خود را نشان داده است. فقط خواهش می کنم تا روز آخر کنار این عزیزان باشیم و هرکسی می تواند کمک کند. همانگونه که تاکنون این کار انجام شده است. من هم به عنوان نماینده کوچکی از همین مردم وظیفه ام را انجام دادم و باید امانت دار باشم. نزدیک به 100 نفر در این راه با من بودند و به تنهایی نمی توانستم کار خاصی انجام دهم. تاکنون کمک های غیر نقدی زیادی ارسال کرده ایم و بخشی از این کمک ها را هم نگه داشته ایم تا براساس نیازهایی که زلزله زدگان دارند در زمان مناسب برای آنها ارسال کنیم. سعی داریم به عمران و آبادسازی این مناطق کمک کنیم. طبق صحبتی که با 2 تا 3 گروه مهندسی داشته ایم می توانیم برخی روستاها را بازسازی کنیم.به نظر من کار بزرگی انجام شده است و اگر مردم بخواهند بازهم می توانیم این اقدام ها را ادامه دهیم.

اتفاق های داوری ایران در دنیا نادر است

دایی درباره اینکه آیا داوران لیگ برتری را دوست دارد یا خیر، گفت: تمام داورانی که به حق قضاوت کنند دوست دارم اما متاسفانه در فوتبال ما اتفاقاتی می افتد که در دنیا نادر است. خیلی سعی کرده ام درباره داوری صحبت نکنم اما آنها کارهایی انجام می دهند که فقط خدا می داند. نمونه این مسائل در بازی روز گذشته سایپا مقابل مشکی پوشان رقم خورد. داور بی دلیل به بازیکن ما اخطار دوم را نشان داد و به راحتی او را اخراج کرد. اگر چنین حرکتی کارت زرد داشت باید بگویم بازیکنم را به شکلی مقابل چشمانم زدند که داور باید دست کم 5 کارت قرمز مستقیم به بازیکن حریف می داد. متاسفانه صدای ما به جایی نمی رسد چراکه نه ناظری داریم و نه کسی از حقمان دفاع می کند. داور با اخراج من سبب شد از یک بازی حساس سایپا محروم شوم. البته رضا کرمانشاهی از بازی فصل گذشته سپاهان و نفت تهران در اصفهان یک چیزهایی در دلش مانده است که می خواست تلافی کند. از کمیته داوران فدراسیون فوتبال عاجزانه تقاضا می کنم تک تک صحنه های بازی دیروز را با دقت بررسی کند تا مسئولان متوجه شوند امثال کرمانشاهی چگونه قضاوت می کنند و چگونه به ناحق از دقیقه 32 منجر به 10 نفره شدن تیم من می شوند. زمانیکه داور دید هرکاری بکند نمی تواند نتیجه را تغییر دهد مرا اخراج کرد.

اطمینان دارم کمیته اخلاق مرا احضار می کند اما می دانید از ابتدای فصل چه بلاهایی سر سایپا آورده اند

او افزود: اگر در صحنه ای که اعتراض کردم بازیکن حریف نبایست کارت زرد یا قرمز می گرفت هر چه می خواهید به من بگویید اما داور به راحتی از کنار چنین صحنه ای گذشت و با لحن بدی مرا اخراج کرد. دوست داشتم چهره ای فوتبالی و سرمربی سایپا نبودم تا راحت می توانستم جواب لحن بد رضا کرمانشاهی را به شکل دیگری می دادم. نخستین بار بود که در زندگی ام دوست داشتم مربی نبودم تا رفتار زشت داور را جواب می دادم.  اگر نگاه کنید می بینید که از ابتدای فصل چه بلاهایی سر ما نیاورده اند. اکنون هم اطمینان دارم به کمیته اخلاق نامه می زنند و اعلام می کنند با وجود اینکه حق با علی دایی است او را احضار کنید.اگر کسی محق باشد برای پاسخگویی احضار می شود؟ چیزهای جدیدی در کمیته داوران اتفاق می افتد و باید نظارت بیشتری روی این مسائل داشته باشیم. کسی که در کمیته داوران فعالیت می کند باید تمام  انرژی اش را برای امور این کمیته به کار گیرد چراکه اشتباه داور به یک مجموعه ضربه می زند و خیلی مواقع با یک سوت اشتباه داور یک تیم به لیگ دسته اول یا دسته دوم سقوط کرده است. این امر کل زحمات یک مجموعه را هدر می دهد.

سرمربی سایپا تصریح کرد: خواهش می کنم حق را به حقدار بدهید. اگر شما بازی را نگاه کنید می بینید داور اعلام خطا کرده است و زماینکه توپ روی هوا است بازیکن حریف بازی را شروع می کند. چنین مسائلی را در عمرم ندیده ام. به ما گفته اند برای شروع مجدد بازی، توپ باید روی زمین ساکن باشد. داور می خواست بدون اتلاف وقت بازی شروع شود تا مشکی پوشان به گل برسد.

ناهنجاری های فوتبال ناشی از بی اخلاقی در جامعه است

دایی درمورد کم رنگ شدن نقش اخلاق در ورزش و برخی ناهنجاری های نسل جدید فوتبال ایران تصریح کرد: به نظر من ورزش و فوتبال جزء کوچکی از جامعه هستند. به هیچ وجه نمی توانید دوران جوانی ما را با شرایط فعلی فوتبال مقایسه کنید. متاسفانه عادت بد ما این است که از فضای مجازی در جهت منفی آن استفاده می کنیم. البته برخی افراد از این فضا برای کارهای مثبت استفاده می کنند.ورزش هم جزئی از جامعه است. اصلا دوست ندارم درباره بی اخلاقی صحبت کنم اما متاسفانه چنین مسائلی وجود دارد. برخورد با بی اخلاقی همت ملی می خواهد. باید از خودمان شروع کنیم و این موضوع را به جامعه هم انتقال دهیم.

ایران جام جهانی دشواری پیش رو دارد

سرمربی تیم فوتبال سایپا درمورد دعوتش به مراسم قرعه کشی رقابت های جام جهانی تصریح کرد: به دعوت اینفانتینو در مراسم قرعه کشی جام جهانی شرکت می کنم. قرار بود پنج شنبه به مسکو بروم اما به دلیل برگزاری بازی سایپا مقابل گسترش فولاد جمعه به روسیه سفر می کنم و شنبه بازمی گردم. امیدوارم قرعه خوبی نصیب تیم ملی ایران شود اما این امر بسیار سخت است. در سید یک جام جهانی تیم های بزرگی حضور دارند و در سید دوم هم قدرت هایی مانند انگلیس و اسپانیا جای گرفته اند. به نظر من جام جهانی دشواری پیش رو داریم.

گره مشکل من و پرسپولیس با دست باز می شد اما اکنون باید 20 نفر با دندان این گره را باز کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،دایی درباره اینکه آیا بخشش طلبش از باشگاه پرسپولیس صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: این مسائل را رسانه ها باید از وزارت ورزش که در بحث بدهکاری باشگاه ها دخالت کرده است بپرسند. باشگاه پرسپولیس پس از گذشت 2 سال و نیم تاکنون جواب نامه های مرا نداده است. مشکل من راحت با دست باز می شد اما آنقدر این موضوع را کش دادند که اکنون به 10 تا 20 نفر نیاز است تا با دندان گره کار را باز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین