کد خبر: ۴۹۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

نیویورک تایمز: سردار سلیمانی و ظریف باعث افزایش حس همبستگی ایرانیان شده‌اند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به افزایش حس همبستگی ایرانیان علیه آمریکا و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف اکنون دو چهره بسیار محبوب در ایران هستند که در اتحاد بیشتر مردم در ایرن تاثیر چشمگیری داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه نیویورک تایمز در این یادداشت با نگاه انتقادی نسبت به سیاست‌های غلط ترامپ و عربستان سعودی علیه ایران آن را عامل اصلی کنار رفتن اختلافات سیاسی میان مردم ایران و ایجاد اتحاد بیشتر دانست.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: پس از سال‌ها وجود اختلافات و تنش‌های سیاسی، اکنون قشر متوسط شهرنشین مردم ایران درگیر یک اشتیاق به میهن پرستی شده‌اند.علت این تغییر رفتار را می توان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش رقابت با عربستان سعودی که رقیب ایران در منطقه است، دانست.

ایرانی‌ها بارها این جمله را از زبان ترامپ شنیده‌اند که "برجام بدترین توافق ممکن است"؛ او همچنین با امضای یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 100 میلیارد دلار با عربستان خود را وارد یک رقابت سنتی با ایران کرده است.

مردم ایران همچنان از سیاست‌ خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی که او را فردی بی‌تجربه می دانند، نگران شده‌اند.با این حال مردم ایران به نقش کلیدی ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه افتخار می کنند.

محبوب‌ترین ستاره‌های ایرانی، کشوری که صنعت سینما و تئاترش در حال رونق گرفتن است، بازیگرها نیستند، بلکه، سردار قاسم سلیمانی، به عنوان رهبر نظامیان ایرانی در مقابل داعش و محمدجواد ظریف، نماد یک مرد منطقی و عملگرا ایرانی هستند.در نهایت به نظر می رسد که ترامپ و سعودی‌ها توانسته‌اند باعث افزایش حمایت از این دیدگاه که آمریکا و عربستان سعودی غیرقابل اعتماد هستند، شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین