کد خبر: ۴۹۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
معاون حمل و نقل شهرداری:

مترو سالی ۷۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد/ قالیباف مناظره کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیشنهادهایی به شورای شهر برای اخذ عوارض داده شده است، گفت: مترو سالی ۷۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد که باید هزینه‌های شرکت مترو با توجه به اینکه خدمات‌ده است، از طریق عوارض و یا کمک‌های دولت تأمین شود.
آفتاب‌‌نیوز : محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات صورت گرفته در معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: کمبود منابع مالی زیادی داریم که باید از طرق مختلف تأمین شود.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: تنها راه تأمین منابع موردنیاز اخذ عوارض نیست و دولت هم باید در این خصوص به تعهدات خود عمل کند تا بتوانیم اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل مناسب داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در بودجه 97 مبلغی را در شهرداری تهران بابت تعهدات دولتی اختصاص دهند.

پورسیدآقایی افزود: بعضی عوارض را به شورا پیشنهاد داده‌ایم ؛ چراکه شهرداری امکان اخذ عوارض بدون مصوبه شورا را ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا مترو وارد بورس نمی‌شود، گفت: مترو سالی 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکت زیانده نمی‌تواند وارد بورس شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: متروی تهران خدمات می‌دهد و هزینه‌های آن باید تأمین شود و این هزینه‌ها یا باید از سوی دولت و یا از طریق فروش عوارض ساختمانی تأمین می‌شود.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ثبت‌نام آرم طرح ترافیک گفت: ثبت‌نام دریافت آرم هر ساله در دی و بهمن‌ماه بوده است و امسال نیز در این ماه‌ها انجام می‌شود ولی تغییراتی نیز برای ثبت‌نام آرم طرح ترافیک در سال آینده خواهیم داشت.

وی درباره تعدیل نیرو در شرکت مترو نیز گفت: سال 91 تعداد زیادی از افراد خلاف ضوابط جذب مترو شدند که پرونده آن از بازرسی به دادگاه ارسال شده است. ولی چون خطوط مترو در حال توسعه است، نیروهای مازاد در خطوط جدید به‌کارگیری خواهند شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به کاهش درآمدهای پایدار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: از محل مالیات ارزش افزوده 2 هزار میلیارد تومان از سهم شهرداری تهران کسر شده است و تنها 2 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

وی درباره مناظره با محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران درباره خط 7 مترو گفت: ما اعلام کرده‌ایم که اگر آقای قالیباف فکر می‌کند اظهارنظرهای ما سیاسی بوده و آن موارد را قبول ندارد، در هر دانشگاهی که مدنظر دارند، مناظره برگزار کنیم که تاکنون در این خصوص پاسخی نداده‌اند.

پورسیدآقایی در پایان گفت: قیمت تمام‌شده بلیت مترو 2300 تومان است که ما میانگین 500 تومان از مردم دریافت می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین