کد خبر: ۴۹۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
توضیحات اژه‌‌ای درباره پرونده مشایی، نازنین زاغری، سعید مرتضوی و ...

سخنگوی قوه‌قضاییه: احمدی‌نژاد دروغ، توهین و گنده‌گویی کرده/زبانشان هرز شده/ یک لاتی یک مدت از چشم‌ها افتاده بود.../دلیل عدم بازداشت احمدی‌نژاد چیست؟/در آینده روشن می‌شود

سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری امروز خود درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد، ادعای بقایی مبنی بر اهدای سکه به برخی از مسئولان، پرونده مشایی، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، نازنین زاغری، سعید مرتضوی، مهدی جهانگیری و ... توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یکصدو بیست و یکمین نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق و هفته وحدت و تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه گفت: باز به سهم خودم از همه اقشار جامعه تشکر می‌کنم که نوع دوستی و صمیمیت خود را نشان دادند و تا جایی که می‌شد کمک کردند. از نیروهای مسلح و سایر مسئولان که تلاش کرده و می‌کنند تشکر می‌کنم. همه باید تلاش بیشتری کنیم که از آلام زلزله‌زدگان کم کنیم. نمی‌توانیم خود را جای آنها که همه چیز را از دست داده‌اند بگذاریم اما باید سعی کنیم با فرا رسیدن سرما اولا مسکن آنها و مایحتاج اولیه آنها را فراهم کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سخنگوی قوه‌قضاییه با ابراز تاسف از افزایش قاچاق مواد مخدر گفت: از اول سال تا پایان آبان ماه بیش از ۲۲۱هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد طبعا این بخشی از مواد است. از ابتدای سال ۹۶ با تلاش سازمان زندان ها ۱۰هزار و ۹ نفر با آزادی مشروط از زندان آزاد شدند؛ همچنین ۱۰هزار و ۷۴ نفر هم با عفو مجازاتشان تقلیل پیدا کرده و ۳هزار و ۴۱ نفر با عفو آزاد شدند.

سخنگوی قوه‌قضاییه: احمدی‌نژاد دروغ، توهین و گنده‌گویی کرده/دلیل عدم بازداشت احمدی‌نژاد

وی به افزایش تماس‌های مردمی با قوه قضائیه اشاره کردو  گفت: تلفن گویا قوه قضائیه با تماس‌های زیادی مواجه است که سوال، انتقاد و پیشنهاد دارند. مجموع درخواست روبه افزایش است. ما در طول آبان ماه بیش از ۱۳۶هزار تماس از طریق تلفن گویا داشتیم و باید به مسائل خانواده بیشتر توجه کنیم.

دستگیری شهردار سابق طالقان صحت ندارد

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگیری شهردار سابق طالقان را تائید می‌کنید و پرونده مسئولان سابق شهرداری طالقان در چه وضعیتی است، گفت: خیر نه کسی دستگیر شده و نه تحت تعقیب قرار گرفته است. شاید با پرونده نظرآباد اشتباه گرفته‌اند که شورای شهر آن دستگیر شدند.

بدهی افضل توس، کاسپین و البرز ایرانیان تا سقف ۲۰۰ میلیون پرداخت می‌شود

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده کاسپین نیز اظهار کرد: بحث این است که موسسه دیگری تشکیل شود تا امورات را دنبال کند که کاسپین برای همین ایجاد شد. بعضی از مدیران این موسسه مانند مدیران موسسه فرشتگان همچنان بازداشت هستند.

او ادامه داد: این پرونده دو بخش دارد. نخست شناسایی اموال و حاشیه اطراف آن است و بخش دوم تعیین تکلیف این موسسات است که در جلسات سران قوا تصمیماتی گرفته شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: باتوجه به شناسایی اموال، همه خط اعتبار لازم ایجاد نشده تا کل بدهی پرداخت شود اما مقرر شد تا سقف ۲۰۰ میلیون بدهی افضل توس، البرز ایرانیان و کاسپین پرداخت شود تا تعداد کثیری از سپرده گذاران تعیین تکلیف شوند. با این اقدام تکلیف ۹۸ درصد سپرده گذاران مشخص می شود.

اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آقای احمدی‌نژاد حرف‌های تندی را علیه سران قوا گفته که برخوردی نکردند چرا مدعی العموم شکایت نکرده است، گفت: ‌این سوال من را یاد داستانی انداخت. یک لاتی یک مدت از چشم‌ها افتاده بود، رنج می‌برد. این فرد در یکی از میادین شهر شروع به داد و بیداد کرد. مثل آدم‌های عقده‌ای که کسی نگاه می‌کرد مردم رفتند ببینند چه می‌گوید. حکیمی در حال رد شدن بود. همراهان حکیم گفتند ببینیم چه می‌گوید حکیم گفت می‌خواهد دیده شود اگر بایستیم به خواسته اش می‌رسد.

برخی زبانشان هرز شده و خود را بالاتر از قانون می‌دانند

سخنگوی قوه‌قضاییه افزود: من باید این قضیه را خیلی توضیح دهم و وقت گیر است لذا اگر طول کشید تامل کنید. بعضی از افراد مثل اینکه زبانشان به خلاف‌گویی و دروغ‌گویی عادت کرده و زبانشان هرز شده است. بعضی از افراد اینگونه هستند که خود را بالاتر از قانون می‌دانند و یک خودخواهی و نخوت دارند که فکر می‌کند هرچه به ذهن آنها برسد حق است و بقیه نمی‌دانند.


معاون اول قوه‌قضاییه گفت: نمی‌دانم راجع اینها چه تعبیری بگویم. این آقا که اسم بردید به بخشی حرفهایش نگاه کردم اعتباری نداشت وقت بیشتری برایش صرف کنم و کل حرفای گوش دهم اما حدود ۴۰ دقیقه را گوش دادم. در این مقدار وقت حقیقتا دهها دروغ و گنده گویی و توهین به این و آن  وجود داشت.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: فرصت نبود بنشینم بگویم کجا راست و کجا دروغ است. اما موردی را می‌گویم. ایشان عادت کرده اینجوری حرف بزند و آدم غصه‌اش می‌شود. ‌می‌گوید در کل دنیا سازمان‌ها زندان و ثبت و اینها  بدنه قوه قضائیه نیست و  در دولت است آیا تحقیق کردی؟ من که از کل دنیا خبر ندارم اما تا جایی که اطلاع دارم اینطور نیست.

حرف زدن احمدی‌نژاد شهره عام و خاص است

 سخنگوی دستگاه قضایی اضافه کرد: این حرف مثل باقی حرفهایش بی‌پایه است. حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است. او ادامه می‌دهد این سازمان‌ها خلاف قانون اساسی جز بدنه قوه هستند. تو خودت می‌گویی مدرک تحصیلی راه و ساختمان دارم.‌ این سازمان‌ها طبق قانون تصویب شده است. چطور به خود اجازه می‌دهی بگویی خلاف قانون است. این حرف یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است. در جای دیگر می‌گوید تنها قوه قضائیه از ۳۸ سال است مورد نقد قرار نگرفته است. مجری از او می‌پرسد افرادی نقد کردند او تفسیر می‌کند و ادامه می‌دهد آن موقع خوب عمل می‌کرد یعنی الان بد شده است.


اژه‌ای گفت: سن شما اقتضا نمی‌کند اما از سال ۵۷ تا الان شاهد نقدهای زیادی به قوه قضائیه بودیم. از اول بصورت  مغرضانه نقدهای جدی و حتی فحش به قوه‌قضاییه می‌دادند. حرف های منافقین در آرشیوها است. خود رئیس جمهور فراری بنی صدر چه ها نمی‌گفت. خیلی‌ها هم نقد دلسوزانه داشتند پس این حرف که ۳۸سال نقد نشده بی اساس است.

معاون اول قوه‌قضاییه به دیگر اظهارات احمدی‌نژاد اشاره کردو  گفت: در جای دیگر می‌گوید یک روزی قوه قضائیه خوب عمل می‌کرد کسی به آن انتقاد نمی‌کرد حالا خراب شده است.چطور شد؟ شما مورد تعقیب قرار گرفتید خراب شد؟ چرا مصالح خود را ارجح مسائل ملی قرار می‌دهید؟ ۸سال رئیس جمهوری بودید چرا انتقاد نمی‌کردید؟ یعنی در این چند ساله که شما تحت تعقیب قرار گرفتید خوب عمل نمی‌کند؟

او ادامه داد: در جای دیگر می‌گوید امور زندان چه ربط به قوه‌قضاییه دارد واقعا گاهی نخوت تا کجا؟ می‌گوید اول انقلاب شورای انقلاب یک مصوبه زده است که همینطور مانده است. شما ببینید شورای انقلاب متشکل از چه کسانی بود؟ حالا که آقا سر از همه مسائل حقوقی در می‌آورد این حرف یعنی امور سازمان زندان ها به خاطر آن مصوبه تحت اختیار قوه قضائیه مانده درحالی که سازمان زندانها با مصوبه مجلس به عنوان سازمان زندانها در آمد و قبل از آن شورای سرپرستی بود که البته آن مصوبه جایگاه حقوقی بالایی داشت. چون امام شورای انقلاب را تایید کرد و مصوبات شورا هم وزن قانون بود سازمان زندانها درسال ۶۴ بوجود آمد.

نمی‌دانم از حرف‌های احمدی‌نژاد خنده کنم یا گریه

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه نمی‌دانم از حرف‌های احمدی‌نژاد خنده کنم یا گریه، گفت: می‌گوید خود مقامات قضایی می‌گویند ۹۹درصد دادگاه ما غیر علنی است این حرف دروغ است. من بارها گفتم دادگاه‌های ما علنی است. یک زمانی قانون اجازه نمی داد تا زمانی که حکم قطعی نشده مجموعه محتوای دادگاه علنی پخش شود. در این مسئله مکرر نظر شخص من را پرسیدید گفته ام در مواردی خاص دادگاه ها علنی پخش شود قطعا بازدارندگی دارد. با رویه و طریقی بعدها اجازه دادند دادگاه‌ها پخش شود. مثلا در پرونده‌های ملی پخش شود که یکی دو پرونده داشتیم نظیر بابک زنجانی که نشان داده شد. بسیاری از دادگاه های ما علنی برگزار می شود اما برای همه جذاب نیست که بروند دادگاه را ببینند.


وی افزود: مسئله بعدی که آقای احمدی‌نژاد عنوان می کند می گوید همه دادگاه ها باید علنی باشد به غیر دادگاه های خلاف امنیت ملی و عفت عمومی است.ایشان نمی داند که دادگاه خلاف امنیت ملی چیست و شاید نمی خواهد بداند. در یک جایی دیدم ایشان ۱۲ تا دروغ گفته است ، مثلا گفتن ۱۷ میلیون پرونده وجود دارد که طرف داشته باشد  ۳۴ میلیون می شود. ایشان یا نمی‌خواهد بداند یا نمی داند ، ۱۷ میلیون پرونده خلاف واقع است. منظور از آماری که قوه قضائیه می دهد مبنی بر این است که مثلا در ۱۶ میلیون نقطه پرونده ها رسیدگی می‌شود.

حکمت صبر قوه‌قضاییه در برابر توهین‌های احمدی‌نژاد در آینده مشخص می‌شود

اژه ای در پاسخ به این سئوال که آیا نباید احمدی‌نژاد دستگیر و با وی برخورد شود، گفت: اینها فقط توهین به قوه قضاییه نیست و گاهی وقت‌ها نسبت به خیلی جاهای دیگر و مراکز دیگر است. فقط یک جمله می‌گویم. حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاء الله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود. این صبر و عدم اقدام که مورد توقع بسیاری از مردم ما است بعدا علتش مشخص می‌شود. واقعاً نزدیکان تو ۸۰ میلیون است و همه ۸۰ میلیون شما را قبول دارند؟ نمی‌گویند همه ملت اما حتما برخی مردم این توقع را دارند و وظیفه مدعی العموم هم است و نیاز به شکایت خصوصی دارد اما این صبر ما حکمتی دارد که درآینده حکمت آن مشخص می شود.

او ادامه داد:‌ ایشان می گوید که رییس قوه قضاییه با هیات منصفه مخالف بود و بر همین اساس در یکسال و نیم نگذاشت هیات منصفه تشکیل شود. این هم دروغ و خلاف است. رییس قوه قضاییه که الان دوره دومش است، دوره اولش از سال ۸۸ شروع شد. همین امروز پرسیدم که گفتند در سال ۸۸ و ۸۹ هیئت منصفه داشتیم و جلسه هم داشتند. طبق آماری که دادند از مهر ۸۸ تا مهر ۹۰، جمعا ۱۳۵ جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هیات منصفه برگزار شده است. یک نکته را ایشان یا نتوانسته فهم کند یا جهت دیگر دارد، آن چیزی را که ریاست قوه قضاییه به صورت صریح و شفاف و روشن در جلسه با اعضای هیئت منصفه مطرح کردند و گفتند نظر شخصی شان و شورای نگبهان است، این بود که قاضی ملزم نیست در هر صورت نظر هیات منصفه را اعمال کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ما توقف کوتاهی درسال ۸۲ و ۸۳ در هیات منصفه داشتیم. در مجلس ششم قانونی تصویب شد که ۵۰۹ نفر انتخاب شوند تا از دل آن اعضای هیات منصفه انتخاب شوند که مشکل ساز شد. این قانون اصلاح شد و در آن زمان وقفه‌ای افتاد که دوره آیت الله آملی نبود.

مهدی جهانگیری در بازداشت است

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری اظهار کرد:  ایشان بازداشت است و پرونده در دادسرا است

توضیح اژه‌ای درباره ادعای بقایی در مورد اهدای سکه به برخی از مسئولان

محسنی‌اژه‌ای در مورد ادعای بقایی مبنی بر اهدای سکه به برخی از مسئولان نظام در جلساتی که در دوران تحریم تشکیل می‌شد، گفت: یک آقایی گفته زمانی که بحران تحریم‌ها بود به برخی پنج سکه دادند. این دروغ محض است نه قبل و نه بعد اصلا جلسه‌ای با این ترکیب تشکیل نشد. تصویر یا صوت تمام جلسات است. اینها می‌گوید مربوط به دولت دهم است اصلا این ترکیب می‌گوید دروغ است. در زمان احمدی نژاد ایشان به مناسبت اعیاد مخصوصا اعیاد اسلامی سکه می‌داد. در ذهنم هست. یکبار دو و نیم سکه هم داد. اگر در دولت نهم می گفت راست می‌گفت اما دولت دهم خبر ندارم. یادم نیست رسید می‌دادند یا خیر اما معمولا فرد مورد اعتماد که تحویل می‌داد معمولا رسید می‌گرفت.

پیمانکار بیمارستان اسلام‌آباد قبول کرده بیمارستان را ترمیم کند

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد آخرین وضعیت پیمانکاران متخلف کرمانشاه چیست؟ سازمان بازرسی کل کشور وارد عمل شده و هنوز گزارش نداده است. سازمان بازرسی کل کشور راجع به بیمارستانی که تخریب شد گزارش داده بود اما گزارش جدید آن نیامده است.

او راجع به بیمارستان اسلام آباد غرب گفت: افراد مختلفی آمدند و گفتند تخلف احراز شده است از این رو پرونده تشکیل و خود پیمانکار قبول کرده و گفته بیمارستان را ترمیم می‌کند .البته این به معنی عدم پیگیری نیست هرچند که هنوز نظر کارشناسی صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌‌ای ادامه داد: هنوز غیر از بیمارستان اسلام آباد گزارشی نیامده است. اینکه گفته شده ۱۰۰ نفر در مسکن مهر فوت کرده‌اند خلاف است و هنوز گزارش آن نیز نیامده است و بعد از ارائه گزارش می‌توان اظهارنظر کرد.

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد بست نشینی بقایی و اینکه گفته می‌ شود 3.5 میلیون یورو در اجلاس سران گم شده است  اظهارکرد: از بیان جزئیات معذور هستم و تا زمان صدور حکم نمی‌توانم چیزی بگویم. تا صدور حکم بقایی زیاد نمانده آنموقع با جزئیات می‌گویم.

او ادامه داد: یک بحث این است ما اسم متهم را می‌توانیم ببریم یا خیر. واقعا اینجا اختلاف نظر است. یک نظر می‌گوید هیچ نشانی از متهم نباید گفت تا قطعیت حکم یک بحث می‌گوید اگر شخصی که معروف است دستگیر شود همه می‌فهمند خبرنگار سوال کند فلانی دستگیر شده یا نه در این حد جواب دادن اشکال ندارد. ممکن به فرد اتهامات زیادی متوجه باشد که اگر جواب ندهیم ابهام بوجود می‌آید مثلا بگویم مسائل مالی است اشکال ندارد. از اشکالاتی که به من می‌گیرند این است که چرا اسم بقایی را بردید. همه می‌دانستند چه کسی بازداشت شده است.

توقیف روزنامه کیهان به تشخیص شورای عالی امنیت ملی بود

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد توقیف روزنامه کیهان و عدم برخورد با رسانه‌های که ناقض امنیت ملی هستند، اظهار کرد: تعیین مصداق خلاف امنیت ملی دو جور است. زمانی واضح است و مدعی العموم می تواند وارد شود اما اگر این نباشد مرجع تخصصی آن باید بگوید. در این ارتباط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت کیهان این کار را انجام داده است و تعیین مصداق توسط شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت.

محسنی‌اژه‌ای در مورد اینکه چرا برای آقای مشایی قرار کفایت صادر شد اما برای موردهای مشابه قرار وثیقه سنگین صادر شد، گفت: سراغ ندارم برای کسی به صرف تبلیغ علیه نظام وثیقه چند میلیاردی صادر کنند اگر کسی هست بگویید. اگر برای تبلیغ علیه نظام قرار کفالت صادر شود، اشکالی  ندارد. البته من اطلاعی ندارم چه اتهامی تفهیم شده است.

معاون اول قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده فساد ۳هزار میلیاردی و اینکه ادعای توصیه نامه مشایی صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: توصیه دو گونه دارد زمانی حق و زمانی ناحق که در ناحق خلاف قانون است. مثلا زمانی کسی آدم خوبی است اما در گرفتاری افتاده طرف توصیه می کند.  در بحث وام هم همین است توصیه می کنند که مثلا فلانی خوب است اما شرایط او در حال حاضر خوب نیست. من او را می شناسم و بنا بر مقرارت وام دهید. زمانی هست فردی هیچ ویژگی ندارد اما توصیه می کنند که وام دهید که این خلاف قانون است.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم توصیه نامه آقای مشایی چیست. زمانی ناظر این پرونده بودم تا آن زمان چیزی ثابت نشده است.

محسنی‌اژه‌ای گفت:‌ در پرونده فساد مالی از ۵۰۰ نفر تحقیق شد که بیش از ۱۸۰ مورد کیفر خواست صادر شد که در یکی از آن ها ۳۹ نفر به دادگاه رفتند. آن زمان افرادی هم بودند که برایشان کیفر خواست صادر نشد اما بعدها کیفر خواست خوردند. یکی از این افراد، خاوری بود که دادگاهش برگزار شد که نمی دانم حکمش صادر شده است یا خیر.

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد اینکه گفته می‌شود برای معاون حقوقی نیروی انتطامی به دلیل اینکه مردم را تشویق می‌کرد برای ثبت سند خودرو به دفترخانه نروند، کیفرخواست صادر شده است، گفت:‌ این اختلاف حقوقی بود اما ممکن است حرف حاشیه‌ای بوجود آید که تهمت یا افترا باشد. پرونده‌ای تشکیل شد که در دادسرای نظامی مطرح است اما اطلاعی ندارم راجع به اصل موضوع بود یا اینکه مربوط به مسائل حاشیه‌ای است.

توضحیات اژه‌ای در مورد پرونده‌های مرتضوی

وی درباره ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه قاضی دادگاه تجدیدنظر او در سال ۸۳ معاونت در ۱۷مورد قتل داشته است، گفت: من در جریان این موضوع نیستم. مرتضوی سه پرونده داشت. یکی راجع به آن قتل‌ها در بازداشتگاه کهریزک بود که قتل عمد تشخیص داده شد که برای قصاص برخی از اولیای دم رضایت دادند. در آن پرونده اتهام مرتضوی معاونت در قتل عمد بود که پس از کش و قوس‌ها، در نهایت او در دادگاه بدوی به عنوان معاونت در قتل عمدی به ۵سال حبس محکوم شد و در تجدیدنظر حکم دوسال حبس قطعی شد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد:‌یک پرونده دیگر آقای مرتضوی راجع به مسائل تامین اجتماعی بود که دیوان عدالت اداری نظر داد که آیا او می‌تواند رئیس سازمان باشد و حقوق او چه می‌شود که این امر در دادگاه بدوی بررسی شد و او را به حبس محکوم کرد اما تجدید نظر او را تبرئه کرد. یک پرونده هم راجع به مطالبات سازمان تامین اجتماعی بود که هنوز راجع به آن حکم صادر نشده است. درباره تحقیق تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی نیز حکم صادر نشده است.

سخنگوی دستگاه قضایی درباره‌آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت:‌ تا کنون گزارشی ارسال نشده است. این پرونده با پرونده بانک سرمایه تا حدودی نزدیک است و تاکنون ۳۷ نفر تحت تعقیب هستند که ۸ نفر از آنها بازداشت هستند و باقی با قرار آزاد شده‌اند. 

او ادامه داد: شخصی به نام امامی بازداشت بود که پس از آزاد شدن از کشور خارج شد اما الان ایران است. اما یکی از بدهکاران قبل از صدور قرار بازداشت به خارج کشور رفت و جز کارمندان نبود بلکه جز بدهکاران بود. در آن زمان پرونده‌ای برای او تشکیل نشده بود.

محسنی‌‌اژه‌ای در مورد اینکه گفته شده حکم اعدام بابک زنجانی ظرف ۱۰ روز آینده اجرا می‌شود، اظهار کرد: از این موضوع خبر ندارم.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری علنی دادگاه احمدی نژاد وجود دارد، گفت:‌ امکان آن برعهده قاضی است مگر در موارد خاص و الا علنی بودن دادگاه به تشخیص قاضی است.

وی در مورد فیلتر اپلیکیشن ویز و دستگاهای اطلاع رسان گفت: ممکن استفاده از این برنامه مورد استفاده دشمن شود. دستگاهای امنیتی هنوز پاسخ روشن ندادند غیر از استفاده احتمالی دشمن، ممکن است جرمی رخ دهد یا خیر. باید باید بررسی شود و اگر احراز شد قوه قضائیه وارد می‌شود .جرایم ممکن است جنبه خصوصی داشته باشد اما هنوز اطلاعات ما کامل نیست.

محسنی‌اژه‌ای در مورد اینکه آیا سعید مرتضوی به زندان رجایی شهر یا تهران منتقل می شود، گفت: الزام نیست که حتما افراد به رجایی شهر یا تهران منتقل شوند.

زاغری شرایط آزادی مشروط داشته باشد آزاد می‌‌شود

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره اظهارات وزیر امور خارجه بریتانیا در خصوص آزادی نازنین زاغری و اینکه اعلام کرده‌اند ۴۰۰ میلیون بدهی را پرداخت می کنند، گفت:‌ مثل بقیه متهمان، حکم این فرد صادر شده  و در حال گذاران است و اگر شامل آزادی مشروط باشد آزاد می شود. هرکس زندانی در خارج از کشور داشته باشد برای آزادی او تلاش می‌کنند. ماهم اگر در خارج از کشور زندانی داشته باشیم تلاش می کنیم.

حکم جاسوسی دری‌اصفهانی تایید شد

محسنی‌اژه‌ای در خصوص حکم دری اصفهانی و این که آیا ایشان ساعتش جاسوسی بوده است، گفت: ایشان اتهامی داشته است و حکم دادگاه تجدید نظر تائید شده است. ایشان از جلساتی که شرکت می‌کرده به صورت مخفیانه گزارش تهیه کرده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد اظهارنظر برخی از افراد مبنی براینکه تعداد جان باختگان مسکن مهر در زمین لرزه کرمانشاه زیاد است، آیا باعث نگرانی میلیون‌ها نفری که در این خانه ها ساکن هستند نمی‌شود؟ گفت: بررسی با اینکه تشخیص داده شود جرم است یا خیر، متفاوت است. اینکه برخی از اینها صحت نداشته، درست است. اینکه در ساختمان های مسکن مهر ۱۰۰ نفر کشته شدند که خلاف واقع است. اینکه این ساختمان ها بیشتر از سایر ساختمان ها تخریب شدند هم درست نبود. کسانی که این حرف را می‌زنند سوء نیت دارند یا خیر و بر چه اساسی حرف می‌زنند، نمی دانم. اگر با سوء نیت نباشد جرم نیست اما اگر ثابت شود کسی با قصد سوء اظهارمظر می‌کند، بحثش جداست و تا الان گزارشی نیامده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین