کد خبر: ۴۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

تیلرسون: از ترکیه می‌خواهیم ناتو را به ایران ترجیح دهد/ بشار اسد نباید در آینده سوریه نقشی داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها مدعی شد که بشار اسد نباید در آینده سوریه نقشی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در «اندیشکده ویلسون» آمریکا بار دیگر مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه نباید نقشی در آینده سوریه داشته باشد.

وی که این سخنرانی را با موضوع روابط اروپا و آمریکا مطرح می‌کرد، ادعا کرد: بحران سوریه باید تنها از طریق راه حل سیاسی و بر اساس قطعنامه ۲۲۴۵ حل شود تا بشار اسد و خانواده وی هیچ نقشی در حکومت سوریه نداشته باشند!

وی در بخش دیگری از این سخنرانی، به مسئله ایران پرداخت و از اروپا خواست در مقابله با ایران، به آمریکا بپیوندد.

تیلرسون ادامه داد:مساله ایران بیشترین عامل اتحاد ما با اروپا است برجام تنها مساله مشترک ما نیست، تهدیدات دیگر ایران مورد بحث ما است.

وی گفت:هیچ کدام از ما با تلاش‌های ایران برای رسیدن به هژمونی در خلیج فارس از طریق حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان در میدان در عراق و سوریه و برنامه فعال موشک‌های بالستیک، کنار نمی‌آییم.

وی سپس افزود:نه ایالات متحده و نه اروپا می‌خواهند شکل‌گیری تهدید اتمی دیگری مشابه کره شمالی را شاهد باشد.

در ادامه تیلرسون گفت:می‌دانیم که ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی، نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد. اما از ترکیه می‌خواهیم به عنوان یک شریک عضو ناتو، دفاع جمعی از متحدانش در ناتو را در اولویت بالاتری قرار دهد.

وی افزود:ایران و روسیه نمی توانند منافعی که ما و متحدان ناتو برای ترکیه فراهم کرده ایم را فراهم کنند.

میزان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین