کد خبر: ۴۹۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

بهترین شهرها برای تعطیلات کریسمس

هرچه به مدار قطب شمال نزدیک‌تر شوید کریسمس زیباتر و سحرانگیزتر می‌شود. در شهر ریکیاویک، ماه دسامبر شگفت‌انگیز‌ترین ماه سال است. در این شهر به‌جای بابانوئل افرادی به نام Yule lads در تمام خیابان‌ها رژه می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به معرفی بهترین شهرهایی پرداخته که می‌توان برای تعطیلات کریسمس به آنجا سفر کرد.

نیویورک 

به گزارش آفتاب‌نیوز، مرکز راکفلر در مرکز کریسمس نیویورک قرار دارد میدان یخی مشهور آن ۸۰ سال است که با درخت کریسمس از سال ۱۹۳۱ میلادی به این سو تزئین می‌شود. در خیابان رادیو سیتی میزبان شب کریسمس است و موسیقی پخش می‌شود. در گوشه جنوب غربی پارک مرکزی بیش از ۱۰۰ فروشنده لباس، هدیه، تنقلات و نوشیدنی می‌فروشند. بزرگترین برندهای مد در این جشن‌ها مشارکت دارند و نام‌های‌شان به چشم می‌خورد. 

باث، انگلستان 

شهرهای کمی در جهان وجود دارند که می‌توان تولد گرفت. باث انگلستان یکی از آن شهرها است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، دویستمین سالگرد جین استن در آن شهر برگزار شد. در کریسمس، تئاتر رویال در آن شهر برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشنامه‌ها، اپرا و کنسرت موسیقی برگزار می‌کند. صنایع دستی و چترهای چوبی نیز در بازار آن جا به فروش می‌رسند. 

بارسلونا، اسپانیا 

در کریسمس جشن‌هایی همراه با نمایش حیوانات از جمله‌ شترها با آتش‌بازی خیره‌کننده‌ای در بارسلونا برگزار می‌شوند. 

نورنبرگ، آلمان 

باراز کریسمس آن شهر هر ساله بیش از ۲ میلیون نفر بازدید‌کننده دارد که شامل چرخ فلکی قدیمی و یک قطار است. شورای بازار کریسمس نورنبرگ نظارتی جدی دارد تا اطمینان حاصل شود که فقط اسباب‌بازی‌های سنتی دست‌ساز در آنجا فروخته شوند. شیرینی زنجبیلی تلخ نورنبرگی از جمله خوردنی‌های مشهور کریسمس این شهر است. برای بچه‌ها نیز موزه اسباب‌بازی آنجا جالب است. موزه راه آهن آلمان در نورنبرگ نیز برای هر فردی جالب خواهد بود. 

ریکیاویک، ایسلند

هرچه به مدار قطب شمال نزدیک‌تر شوید کریسمس زیباتر و سحرانگیزتر می‌شود. در این شهر ماه دسامبر شگفت‌انگیز‌ترین ماه سال است. در این شهر به‌جای بابانوئل افرادی به نام Yule lads در تمام خیابان‌ها رژه می‌روند.

سان میگل د آلنده، مکزیک

کریسمس سفید را تنها می‌توانید در این شهر ببینید. در تمام ماه دسامبر این شهر با ضیافت‌ها، رژه، موسیقی و جشن‌های مقدس شاد و زنده می‌شود.

سالزبورگ، اتریش 

محل تولد موتزارت و مهد موسیقی می‌تواند مکانی جالب برای کریسمس باشد. همچین کوه‌های پوشیده از برف و معماری باروک و بازارهای سنتی کریسمس بر محبوبیت این محل می‌افزاید. 

همزمان با نزدیک شدن ایام کریسمس، در برخی از مناطق اتریش، رژه کرامپوس برگزار می‌شود. کرامپوس، برخلاف بابانوئل در فرهنگ فولکلور باستانی منطقه آلپاین اروپا نماد هیولایی بد ذات است که هنگام عید برای تنبیه بچه‌های بد می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین