کد خبر: ۴۹۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
گزارش ویژه خبرنگاران «نیویورک تایمز» از سفری تازه به کره‌شمالی

این روزها در کره‌شمالی چه می‌گذرد؟ احتمال وقوع جنگ جدی‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید+تصاویر

کره‌شمایل نیز با برگزاری رژه و تظاهراتی ضدامریکایی پاسخ داد. دانش‌آموزان و دانشجویان با شعارهای مرگ بر امریکا در رژه شرکت کردند. خبرنگاران نیویورک‌تایمز مهمان وزارت خارجه کره شمالی بودند. واقعیت آن است که ما در میانه دو رهبر تازه‌کار و بی‌پروا قرار گرفته‌ایم؛ یکی ۳۳ ساله و دیگری ۷۱ ساله که هر دو کشورهای‌شان را به سوی آنچه ما از آن هراس داریم؛ یعنی یک برخورد بیهوده و جنگ سوق می‌دهند. واقعیت آن است که خطر جنگ بیش از آن چیزی است که افکار عمومی فکرش را می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سردبیران و هیئت اجرایی تحریریه روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» پاییز امسال سفری به کره‌شمالی داشته‌اند تا متوجه شوند که آیا بروز جنگ اجتناب‌ناپذیر است یا خیر؛ جنگی که می‌تواند سبب مرگ میلیون‌ها نفر از مردمان کره شمالی شود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: «نیکلاس کریستوف» ستون‌نویس «نیویورک‌تایمز» و «کارول جیاکومو» سرمقاله‌نویس روزنامه به کره شمالی رفتند؛ جزیره‌ای که سال‌ها در تنش با ایالات متحده در بالاترین سطوح بوده است. در حالی که کارکنان نیویورک‌تایمز خود را آماده سفر به کره شمالی می‌کردند، ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ممکن است واشنگتن مجبور شود کره شمالی را نابود کند. کره‌شمایل نیز با برگزاری رژه و تظاهراتی ضدامریکایی پاسخ داد. دانش‌آموزان و دانشجویان با شعارهای مرگ بر امریکا در رژه شرکت کردند. خبرنگاران نیویورک‌تایمز مهمان وزارت خارجه کره شمالی بودند. واقعیت آن است که ما در میانه دو رهبر تازه‌کار و بی‌پروا قرار گرفته‌ایم؛ یکی ۳۳ ساله و دیگری ۷۱ ساله که هر دو کشورهای‌شان را به سوی آنچه ما از آن هراس داریم؛ یعنی یک برخورد بیهوده و جنگ سوق می‌دهند. واقعیت آن است که خطر جنگ بیش از آن چیزی است که افکار عمومی فکرش را می‌کنند. پیش از این نیز در دوران روسای‌جمهوری سابق امریکا با بحران مواجه بوده‌ایم اما اکنون با خطر جنگ بیش از هرزمان دیگری مواجه هستیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به گفت‌و‌گو وجود دارد و نیاز است که سیاستمداران در هر دو سمت خواستار صلح شوند». 

این روزها در کره‌شمالی چه می‌گذرد؟ احتمال وقوع جنگ جدی‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید+تصاویر

نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد: «برخلاف مردمان کره‌شمالی، ما توانستیم به اینترنت دسترسی پیدا کنیم و با خرید سیم‌کارتی که فقط مخصوص خارجی‌ها و در دسترس آنهاست و برای خارجی‌ها نیز قیمت‌گذاری شده است به تماس اینترنتی دسترسی یافتیم. با این حال، مجبور بودیم از وی‌پی‌ان برای دور‌زدن فیلتر استفاده کنیم. اکثر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در کره شمالی مسدود شده‌اند. همچنین، بایستی محتاطانه پیام ارسال می‌کردیم تا امنیت خود را حفظ کنیم. زمانی که در مترو بودیم می‌دیدیم که اطراف مسافران صفحات روزنامه قرار داده شده‌اند. فضا نظامی بود. هشتاد و پنج درصد از مردم در خارج از پایتخت زندگی می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند بدون دریافت مجوز وارد پیونگ یانگ شود. خیابان‌های پایتخت تقریبا برای پیاده‌روی بی‌خطر هستند چرا که عاری از خودرو می‌باشند. تنها اعضای حزب و افراد متعهد به «کیم جونگ اون» در پایتخت زندگی می‌کنند. در سفر ما در یک مهمانخانه در خارج از شهر اقامت داشتیم». 

این روزها در کره‌شمالی چه می‌گذرد؟ احتمال وقوع جنگ جدی‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید+تصاویر

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «خبرنگاران ما مشتاق بودند ببینند در تلویزیون دولتی کره شمالی چه خبر است. در اتاق‌ها تلویزیون‌ها مسدود شده بودند. با این حال، یک شب توانستند نگاهی اجمالی به تلویزیون لابی داشته باشند. آنچه دیدند اساسا یک مونتاژ نظامی بود». 

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «از مردم تا مقام‌های حزب در کره‌شمالی همگی از ترامپ نفرت داشتند. می‌گفتند او یک رذل واقعی است او یک ... . می‌گفتند همه امریکایی‌ها بد نیستند اما ما آزمایش موشکی انجام می‌دهیم که گامی به سوی آزمایش هسته‌ای است. ما می‌خواهیم نشان دهیم که توانایی نابود کردن آمریکا و هر جایی که بخواهیم را داریم». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین