کد خبر: ۴۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

کرمان، بدون خسارت‌های سیل در سال جاری؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی رودخانه ها، طرح ضربتی ایمن سازی سواحل رودخانه ها برای اولین بار در استان کرمان را رقم زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«مصطفی آیت الهی موسوی» صبح امروز هشتم آذرماه در جلسه نقاط حادثه‌خیز استان کرمان با یادآوری خسارات سیل سال گذشته در استان، افزود: احتمال جاری‌شدن سیل در  شهرستان ها بدلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها و شیب زیاد زمین در بالا دست وجود دارد، که در گذشته در مسیر این سیلاب ها بند ها و دایک ها احداث شده بود.

وی با اشاره به این‌که سیل گذشته حدود 50 درصد از این بندها را تخریب کرده و یا رسوبات همراه سیلاب دالان‌های پل‌ها و کانال‌های آب را فراگرفته که موجب کاهش ظرفیت پل‌ها شده است، یادآورشد: بافت قدیم شهرهایی که در مناطق خشک و در اطراف رودها قرار دارند، با طغیان رودها، خسارات می‌بینند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تأکید بر این‌که طبق قانون مربوط به حریم رودخانه‌ها، خانه‌هایی که در مسیر طغیان رودخانه‌ها قرار دارند، باید در آینده کاملاً خالی شوند تا از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری شود.

موسوی با اشاره به این‌که ستاد بحران استان باید پیش از فصل بارش در استان کرمان از آمادگی لازم برای هرگونه حادثه برخوردار بوده و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی رودخانه‌ها، طرح ضربتی ایمن‌سازی سواحل رودخانه‌ها برای نخستین بار در استان کرمان را رقم زده است.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به این‌که این طرح کل استان را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: این طرح ظرف مدت حدود یک‌ماه و با برآورد مبلغی بالغ بر 104 میلیارد ریال امکان گذشت از فصل بارندگی بدون خسارات سیل را میسر می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین