کد خبر: ۴۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

عضو جامعه روحانیت: حمایت از روحانی، وظیفه شرعی ماست / دست و بال دولت بسته است

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان این که برنامه های رئیس جمهوری در گزارش صد روزه ،برنامه های ارزشمندی است، تصریح کرد: اگرچه به روحانی رای ندادم، اما حمایت از او جزو وظایف شرعی و قانونی ما بوده و حمایت از دولت، حمایت از نظام است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین «حسین ابراهیمی»  در خصوص گزارش یکصد روزه نخست دولت دوازدهم در ارزیابی عملکرد دولت اظهار داشت: آقای رئیس جمهوری، گزارش مفصلی را در ضمن موجز بودن ارائه کردند که بخش عمده این اقدامات این بود که در آینده به ثمر می رسد و اگر به ثمر برسد، کارهای ارزشمندی است؛ به ویژه در باب حمل و نقل و ترانزیت اعم از هوایی، ریلی و زمینی و این ها اقدامات ارزشمندی است و امیدواریم دولت توفیق یافته و بتواند این آرمان ها را محقق کند که اگر محقق شد معتقدم گشایش خوبی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: البته اهرم های فشاری از بیرون داریم و طبیعی است که به هر حال چوب لای چرخ ما می گذارند و نمی شود گفت که این ها در روند کاری ما اثرگذار نیستند و قطعا اثرگذارند و مشکل ایجاد می کنند؛ لذا معتقدم اگر روی نیروهای داخلی، سرمایه های داخلی و ظرفیت هایی که در داخل داریم تکیه کنیم، می توانیم به جایی برسیم که تحریم ها و عوامل بیگانه اصلا نتوانند در سرنوشت ما اثرگذار باشند و این ظرفیت ها وجود دارد.

ابراهیمی گفت: دولت معتقد است بخش خصوصی به صحنه بیاید اما زمینه فراهم نیست؛ خود آقای رییس جمهوری دوست دارد این کار اتفاق بیفتد اما زیر مجموعه وزرا علاقه زیادی به کاهش تصدی گری ندارند و این مساله در دولت یازدهم بود و در دولت دوازدهم هم وجود دارد مگر این که تصمیم قاطعی گرفته شود و بخش خصوص به صحنه بیاید و سرمایه گذاری خصوصی به معنای واقعی انجام شود.

وی افزود: اگر این اتفاق بیافتد تحریم ها نخواهند توانست کاری علیه ما صورت دهند؛ اصل برنامه های دولت، برنامه های خوبی است و امیدوارم اینها عملیاتی شود که اگر این امر محقق شود، معتقدم مشکلات ما کم خواهد شد.

ابراهیمی گفت: مسائل اقتصادی ما مسایل پیچیده ای شده و بخشی هم سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم؛ یعنی شاید فساد اینقدر زیاد نبوده اما تبلیغات منفی و تخریب ها خیلی زیاد بوده و حتی موجب شده که بخشی از اعتماد مردم کاسته شده و بین مردم و دولت کمی فاصله افتاده است.

وی اضافه کرد: بخشی تبلیغات بوده و البته در بخش دیگر معیشت مردم مهم است و به هر حال مردم همه مشکلات را تحمل می کنند، اما واقعیت امر این است که مردم تبعیض را تحمل نمی کنند و معتقدیم در کشور ما آنچه وانمود شد تبلیغ بود و نمی خواهم بگویم واقعیت دارد اما با آنچه در جامعه تبیین و تبلیغ شد، حقوق های نجومی کاری کرده که مردم فکر می کنند تمام دستگاه ها این گونه هستند.

ابراهیمی اظهار کرد: در حالی که مسوولان ما سالمترین مسوولان در کل دنیا هستند اما تبلیغاتی که صورت گرفته چهره ای از نظام ساخته که در ذهن مردم تداعی شده این ها دنبال منافع خودشان هستند. 

وی تاکید کرد: رسانه ها و یا دولت باید اصلاح کنند، البته تبیین مسائل از سوی رئیس جمهوری در روز سه شنبه خوب بود اما دولت باید کسانی را داشته باشد که عملکردها را درست تبیین کرده و در بیان آنچه نقص هم هست نترسند و به مردم شفاف بگویند مثلا بودجه عمرانی نداریم. تعارف که نداریم.

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: وقتی که 83 درصد یا به گفته دیگر 90 درصد بودجه، بودجه جاری است می خواهید چه کار کنید؟ دست و بال دولت بسته است و باید راهی ایجاد تا واقعیت ها به مردم گفته و شفافیت ایجاد شود. هر وزارت خانه ای در رسانه ملی کارهای مثبت خود و مشکلات را صادقانه به مردم بگوید.

وی ادامه داد: من هر کجا نشستم گفتم اگر چه به آقای روحانی رای ندادم اما الان معتقدم حمایت از آقای روحانی جزو وظایف شرعی و قانونی ما است. همه ما موظفیم چه آنهایی که منتقد و یا مخالف و چه آنهایی که همراه آقای روحانی بودند اکنون، مساله نظام و نه فرد در کار است و اصل نظام باید حمایت شود و حمایت از دولت را حمایت از نظام می دانم. زمان آن است که با وحدت و یکپارچگی پیش رفت.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین