کد خبر: ۴۹۲۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

پرسپولیس ۴ - ذوب‌آهن صفر/ طلسم برانکو مقابل ذوب‌آهن شکست

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر، با شکستن چند طلسم، از سد ذوب‌آهن گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵ امروز (جمعه) در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر با قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه ۴ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. دیداری که برانکو ایوانکوویچ به دنبال سنت‌شکنی در آن بود چرا که هیچ‌گاه نتوانسته بود با پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به برتری برسد. منشا نیز دیگر طلسم‌شکن بازی بود چرا که برای اولین بار توانست برای پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گلزنی کند.

پرسپولیس با این برد، با ۳۰ امتیاز به صدرنشینی ادامه داد و ذوب‌آهن با ۱۶ امتیاز فعلا در همان رتبه دهم باقی ماند.

این بازی در نیمه اول، در حالی با برتری ۲ بر صفر به پایان رسید که اصفهانی‌ها یک ضربه پنالتی را از دست دادند.

نیمه اول:

هر دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و پرسپولیس این فرصت را داشت در همان دقیقه نخست بازی، توسط منشا به گل برسد اما در حالی که این بازیکن می‌رفت با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شود، توپ به دستش برخورد کرد و خطای هند گرفته شد.

در ادامه، بازی فیزیکی دنبال شد و اولین موقعیت جدی در دقیقه ۲۰ از روی ضربه کرنر برای ذوب‌آهن ایجاد شد اما مرتضی تبریزی در محوطه شش قدم نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند و ضربه سر او از کنار دروازه بیرون رفت.

شاگردان برانکو بلافاصله دست به کار شده و یک دقیقه بعد، گل اول سرخ‌پوشان توسط علی علیپور به ثمر رسید. در صحنه گل، ابتدا منشا با حرکات تکنیکی، دفاع ذوب‌آهن را به هم ریخت و سپس توپ را به وحید امیری رساند و این بازیکن با پاس رو به عقب،‌ علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد. علیپور نیز با ضربه تک‌ضرب، هفتمین گل فصل خود را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۸ شوت خطرناک احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد با دستان بیرانوند به کرنر رفت. یک دقیقه بعد نیز شوت کی‌روش استنلی از زاویه بسته با فاصله زیاد از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه ۳۱ دو موقعیت پیاپی برای دو تیم به‌وجود آمد و ابتدا ذوب‌آهنی‌ها نتوانستند در شلوغی مقابل دروازه‌ به گل برسند و بلافاصله پرسپولیس با پرتاب دست بیرانوند ضد حمله‌ای ترتیب داد اما مسلمان در شرایطی که می‌توانست در موقعیت تک به تک گلزنی کند، توپ از پایش فاصله گرفت و ناکام ماند.

در دقیقه ۳۶ کمال کامیابی‌نیا گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. در این صحنه سانتر ارسالی مسلمان از روی نقطه کرنر را به با ضربه سر، تبدیل به گل شد.

ذوب‌آهن در دقیقه ۳۸ صاحب ضربه پنالتی شد اما مرتضی تبریزی توپ را به دیرک دروازه زد.

نیمه دوم:

جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه ابتدا در دقیقه ۶۰ به وجود آمد و منشا در حالی که با دروازه‌بان تک به تک شده بود، توپ را به مظاهری کوبید.

در دقیقه ۷۰، منشا سومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند و پاس علی علیپور را با ضربه‌ای دقیقه به گل تبدیل کرد. این اولین گل منشا در ورزشگاه آزادی بود.

فرشاد احمدزاده در دقیقه ۷۹ دروازه ذوب آهن را برای چهارمین بار فروریخت. او سانتر وحید امیری را با ضربه سر دقیق، به گل تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا، در دقیقه ۸۵ وحید امیری بعد از ارائه یک بازی درخشان، جای خود را به همتی داد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور

ترکیب ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، جورجی گولسیانی، مهدی مهدی پور، سید محمد حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، حمید بوحمدان و کی‌روش استنلی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
0
قهرمان نیم فصل شدیم مبارک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین