کد خبر: ۴۹۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

موگرینی: حفظ برجام یک اولویت کلیدی برای اروپا است

فدریکا موگرینی تاکیید کرد که حفظ توافق هسته ای ایران و اجرای کامل آن یک اولویت کلیدی امنیتی برای اروپا است.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکا موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست گفت و گوهای مدیترانه ای که در شهر رم ایتالیا برگزار شد بار دیگر در حمایت از توافق هسته ای ایران گفت:حفظ برجام یک اولویت امنیتی مهم برای ما است چرا که این توافق کارآمد بوده و متعلق به همه جامعه ی بین الملل است.

وی خاطر نشان کرد که تاکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی 9 بار پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده است.

موگرینی افزود: این توافق متعلق به یک کشور نیست اما همه اعضا باید برای اجرای کامل به آن متعهد باشند که اول از همه ایران باید به تعهد خود ادامه دهد.

ما از ایران می خواهیم که به اجرای کامل برجام دادمه دهد و من این پیام را به حسن روحانی،رییس جمهور ایران در مراسم تحلیف او نیز اعلام کردم و همین پیام را هم به واشنگتن می دهم. اروپا از همه طرف ها می خواهد تا در راستای برجام حرکت کنند.

وی ادامه داد:این یک قطعنامه ی شورای امنیت است که از نظر فنی می توان آن را یک ضمیمه در قطعنامه‌ی این شورا دانست بنابر این کسی نمی تواند از برجام خارج شود و یا آن را متوقف کند. می توان تصمیم به عدم اجرای آن گرفت ولی این توافق بخشی از سیستم سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت اتحادیه اروپا ،موگرینی افزود: 104 صفحه با تبصره های مختلف از هر نظر وجود دارد و نمی توان حتی یک پاراگراف آنرا مذاکره کرد، چرا که تمام بخش های آن بهم ربط دارند. این توافق توسط یک تیم عالی مذاکره شده و نمی توان آنرا تغییر داد و کسی که آنرا عنوان می کند، برجام را بخوبی نمی شناسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با تاکید بر این که برجام توافقی دو جانبه نیست گفت: اروپا انتظار دارد آمریکا به برجام احترام بگذارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین