کد خبر: ۴۹۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

مهدی تاج، کی‌روش را تهدید کرد؟

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد کشمکش اخیر میان او و کارلوس کی‌روش پیرامون مصاحبه با رسانه‌های ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی تاج درباره هدف‌گذاری تیم ملی در جام جهانی 2018، اظهار داشت: ارزیابی من این است که در جام جهانی بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. در این مسابقات هم بهترین‌ها به ما خوردند. گروه‌مان سخت است. ما باید برویم مبارزه کنیم و از حیثیت‌مان دفاع کنیم. حتی اگر از گروه‌مان صعود هم نکردیم، باید بازی‌های بسیار خوب، قابل قبول و قابل فهم داشته باشیم که مردم بپذیرند. ایران و ایرانی اصلاً نمی‌ترسد. سابقه کشور ما هم این را نشان داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: باید خودمان را آماده کنیم. برای آماده‌سازی پیش‌بینی هم شده که یک کمپ در مسکو بگیریم که با حذف تیم ملی ایتالیا، دو میلیون یورو هزینه کردیم و آن کمپ را در اختیار گرفتیم. دو بازی تدارکاتی هم در فیفا دی داریم و برای بازی با دو تیم بسیار خوب برنامه‌ریزی می‌کنیم که در قطر یا یک جای دیگر بازی خواهیم کرد. ارزیابی من این است که پرتغال و اسپانیا تیم‌های خوبی هستند، اما روز اول ما با مراکش بازی داریم. اگر آنها را ببریم و اسپانیا هم پرتغال را ببرد، اتفاقاتی می‌افتد. اینها البته شایدها و بایدها هستند، ما فقط باید خوب بازی کنیم.

نامه من به کی‌روش تهدیدآمیز نبود
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های کی‌روش در مواجهه با خبرنگاران ایرانی مبنی بر اینکه «فدراسیون فوتبال او را تهدید کرده که با رسانه‌های ایرانی مصاحبه نکند»، یادآورشد: نامه تهدیدآمیزی نبود، من روز گذشته (جمعه) یک نامه نوشتم و نامه‌ای هم قبلاً نوشته بودم، چون کی‌روش روز پنجشنبه با خبرنگاران ایرانی که در مسکو بودند، صحبت نکرده بود. به همین‌خاطر خواستم یک توضیحاتی بدهم. این موضوع به‌طوری در قرارداد آمده که ایشان پیرامون مسائل فنی صحبت کند. من خودم ایستادم که ایشان بیشتر به مسائل فنی پرداخته و از مسائل جانبی بپرهیزد. در نامه‌ام فقط همین را که متن قرارداد بود آوردم.

تاج تصریح کرد: دیروز هم دیدم که گفتند این نامه برای من سخت بود و تند. الآن بنا شده یک جلسه‌ای با کی‌روش بگذاریم و این موضوع را حل کنیم. کی‌روش همچنین گفته است که قبلاً از او خواسته شده از معاون اول رئیس جمهور درخواست کمک کند که این هم فنی نبود. البته این حرف درست است، من باید از رئیس جمهور کمک بخواهم، از معاون اول بخواهم، از دولت بخواهم. هزینه‌های ما هزینه‌های سختی است. ما با 50 میلیارد تومان که تقریباً همه‌اش حاصل نشده و بیشترش از درآمدهای خودمان بود، بهترین فدراسیون آسیا شدیم و همه تیم‌های‌مان به‌ جام جهانی رفتند. همین کمپ که اخیراً برای اقامت تقریباً یک ماهه در مسکو گرفتیم، 10 میلیارد تومان هزینه دارد. به‌هر جهت دولت باید به ما کمک کند. آن نامه هم تهدیدآمیز نیست، فقط یک نامه‌ای براساس قرارداد است.

مفصل با کی‌روش صحبت می‌کنم
وی در واکنش به اینکه کی‌روش احساس کرده نامه تاج به اوبه این معناست که سرمربی تیم ملی معنای تکنیکال را نمی‌داند، گفت: نه، جای این بحث در رسانه‌ نیست. من مفصل با ایشان صحبت می‌کنم. آن چیزی که پیداست، این است که کی‌روش بهتر از من می‌دادند که حرف تکنیکال یعنی برد، باخت، مساوی، بازیکن، توپ، کرنر و این حرف‌ها. منظور من حرف‌هایی است که راجع به شخص دیگر، یک تیم دیگر و یک فضای دیگر است که به‌ آنها خیلی نمی‌شود گفت فنی.

نامه نوشتم اما تهدید نکردم
تاج در پاسخ به این پرسش که «آیا این نامه ربطی به پیشنهادات کی‌روش برای بعد از جام جهانی ندارد؟»، تأکید کرد: نه، نه، اصلاً این نامه من مربوط به قبل بوده است. پنجشنبه که با رسانه‌های داخلی صحبت نشد و کی‌روش اعلام کرد: «به من گفتند با داخلی‌ها صحبت نکن». یک نامه‌ای مربوط به همان نامه قبلی نوشتم. این تهدید نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا بهتر نبود کی‌روش با خبرنگاران ایرانی حاضر در مسکو با مدیریت وی صحبت کوتاهی انجام می‌داد؟»، گفت: من که همین حرف را زدم، نامه من هم همین است.

تیم ملی از اردیبهشت 97 در اختیار کی‌روش قرار می‌گیرد
وی با اشاره به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی، خاطرنشان کرد: ستاد جام جهانی که دکتر آصفی مسئول آن است و کمیته هم دو سه ماه می‌شود که تشکیل شده است. کار آن سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی کارهای مربوط به هواداران است. آنها کاری به کادر فنی و تیم ملی ندارند. چیزی که مربوط به مسائل تیم ملی است، این است که ما دو فیفا دی دارم که سوم و هفتم فروردین 97 است، مثل همه‌جای دنیا. آنها هم تا ورودشان به جام جهانی دو بازی بیشتر نمی‌توانند انجام بدهند. لیگ ماه هم در اردیبهشت 97 تعطیل می‌شود و تیم ملی در اختیار کی‌روش قرار می‌گیرد تا کارهای آماده‌سازی را شروع کنند. دو بازی داریم که طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده انجام می‌شود. ضمن اینکه برای بازی‌های قبل هم این کار را کردیم. برای هر فیفا دی دو بازی پیش‌بینی کرده بودیم که انجام دادیم و هفتم فروردین هم یک بازی دیگر انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین