کد خبر: ۴۹۳۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
در حاشیه ریتوئیت‌های ضداسلامی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا به‌دنبال یک «جنگ مذهبی» در جهان است؟

با این حال، ریاست‌جمهوری ترامپ شاید لحظه‌ای برای بررسی صحت استدلال تحلیلگران باشد که می‌گویند ماهیت جنگ‌های غربی سکولار است. شاید زمان برای پذیرش این حقیقت کاملا ناراحت‌کننده فرارسیده باشد که بدانیم ترامپ در حال تحمیل یک جنگ دینی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- واقعیت آن است که ترامپ نه با ایده‌ای سکولار که با اندیشه و ایدئولوژی‌ای مذهبی در حال تحمیل جنگ بر جهان است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سایت «میدل ایست ای» با اشاره به انگیزه‌های جنگ‌طلبانه ترامپ می‌نویسد: «کشورهای غربی مدت‌هاست که تحت تاثیر این توهم بوده‌اند که از جنگ‌های مذهبی فراتر رفته و به مرحله تکامل رسیده‌اند. جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های سی ساله فصل‌های خونین تاریخ غرب هستند و نه ابعادی از سیاست خارجی معاصر. حتی مخالفان امپریالیسم آمریکا و جنگ بی‌حد و مرز در برابر تروریسم نیز ماهیت این جنگ‌ها را حول محور ملی‌گرایی می‌دانند نه مذهب. با این حال، ریاست‌جمهوری ترامپ شاید لحظه‌ای برای بررسی صحت استدلال تحلیلگران باشد که می‌گویند ماهیت جنگ‌های غربی سکولار است. شاید زمان برای پذیرش این حقیقت کاملا ناراحت‌کننده فرارسیده باشد که بدانیم ترامپ در حال تحمیل یک جنگ دینی است». 

در حاشیه ریتوئیت‌های ترامپ/رئیس‌جمهور آمریکا خواستار یک «جنگ مذهبی» است؟

میدل ایست‌ای در ادامه اشاره می‌کند که ترامپ باور دارد اسلام یک تهدید است و در ریتوئیت ویدئویی از «جیدا فرانسن» از فعالان فاشیست و ضد‌مسلمان در بریتانیا نیز این موضوع را به خوبی نشان داد. 

میدل ایست‌ای می‌افزاید: این حرکت توسط رهبران سیاسی کشورهای خارجی محکوم شد. کاخ سفید اما بلافاصله از آن دفاع کرد. اولین ویدئوی ریتوئیت‌شده نشان می‌دهد که یک مهاجر مسلح مسلمان به یک نوجوان هلندی حمله می‌کند و در فیلم دوم یکی از رهبران داعش در حال از بین بردن مجسمه حضرت مریم است و در سومین ویدئو تحت عنوان گروهی از اسلام‌گرایان پسر نوجوان را تا سر حد مرگ کتک می‌زنند. این ویدئوها به طور منظم در بریتانیا منتشر می‌شوند که برای تبلیغات گروه‌های ضد‌اسلامی در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مسیحیان متعصب را نیز وادار به واکنش‌های متقابلی چون تشکیل گشت‌های مسیحی و حمله به مساجد کرده‌اند. 

ترامپ نیز مانند استفان بانون معتقد است که مسلمانان و اسلام یک تهدید علیه تمدن غربی و مسیحی به شمار می‌روند. این صرفا یک باور شخصی نیست و به طور فزاینده‌ای در سیاست خارجی امریکا بازتاب یافته است. طرح ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع کشورهای مسلمان که بحث‌برانگیز بود نشان می‌دهد که هویت مذهبی افراد برای ترامپ اهمیت دارد. از دید ترامپ همه مهاجران خطرناک نیستند و با همه خارجی‌ها مشکلی ندارد بلکه ممنوعیت به طور ویژه درباره مسلمانان است. 

او در کارزار انتخابات خود گفته بود که قصد حفاظت از مسیحیت را دارد. او وعده حمایت بیشتر از آزادی‌های مذهبی را داده بود. همانند ترامپ، «مایک پنس» معاون او نیز اخیرا گفت که از طریق سازمان ملل متحد امریکا قصد کمک به اقلیت‌های مسیحی در خاورمیانه را دارد. او گفت که مسیحیت تحت حمله بی‌سابقه‌ای در سرزمین‌های باستانی که اتفاق در ابتدا از آنجا برخاست قرار گرفته است. این سخنان در مراسم شامی تحت عنوان در دفاع از مسیحیان توسط پنس و با حضور دیگر مقام‌های ارشد کاخ سفید بیان شد. این سخنان همزمان با تداوم حضور نظامی امریکا در کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله عراق و سوریه و افزایش فعالیت‌های نظامی در یمن، سومالی و پاکستان هستند. البته این لفاظی‌های مذهبی در اروپا نیز وجود دارند. از ممنوعیت برقع تا ممنوعیت ساخت منازه‌های تازه که از سوی احزاب سیاسی راست افراطی مانند حزب آزادی در هلند و جبهه ملی در فرانسه پیگیری می‌شوند. آنان اسلام را تهدیدی علیه مسیحیت می‌دانند». 

میدل ایست ای می‌نویسد اهمیت دیدگاه‌های مذهبی و آخرالزمانی نزد مسیحیان آمریکایی است که سبب حمایت سیاسی آنان از اسرائیل می‌شد. سال‌ها گفته می‌شود که غرب سکولار و عقلانی است و شرق مشتاق مذهب‌. امروز این کلیشه‌ها در حال رنگ باختن هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
1
مشکل از آنجایی شروع میشود که عده ای سکولاریسم را باور میکنند! سکولاریسم در متن و منطق خودش هم یک فرقه است، فرقه ای که در عرصه سیاسی و اجتماعی مذهب در آن اصل نیست. برای من لائیکها و آتئیستها بسیار صادق تر از سکولارها هستند. اگر قرار بود با سکولاریسم، جنگ به صلح و مدارا تبدیل شود، عملا در غرب بزرگترین جنگهای جهانی و ... پس از دوره سکولاریسم پدید آمده است و همچنان این ماشینن جنگی به کار خود در سایر نقاط جهان ادامه میدهد. این بدان معناست که اساسا سکولاریسم در منطق و هدف خودش کاملا ناموفق بوده است. راه چیز دیگریست، راه در تعظیم صادقانه و عاشقانه و متواضعانه در برابر خالق است اما امان از این نفس سرکش...
پاسخ ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
1
ناشناس کامنت مهملت رو خوندم چیزی میزنی ؟‌!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین