کد خبر: ۴۹۳۱۱۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
فردی که ادعای مردمی‌بودن می‌کند علیه نظام جمهوری اسلامی خنجر می‌کشد

انتقاد شدید رئیس‌‌قوه‌قضائیه از احمدی‌نژاد: در چند دقیقه،۵۰ دروغ گفت/این خیانت نیست؟

رییس‌قوه‌قضاییه با بیان اینکه برخی در داخل کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، گفت: فردی که ادعای مردمی بودن می‌کند علیه نظام جمهوری اسلامی خنجر می‌کشد./عده‌ای برای دفاع از همراهانشان بال بال می‌زنند و نظام را زیر سئوال می‌برند/ در هیچ جای دنیا، قوه قضاییه‌ای با این استقلال پیدا نخواهید کرد
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی که از سوی بسیج حقوقدانان به منظور سالروز تصویب انتقاد شدید رئیس‌‌قوه‌قضائیه از احمدی‌نژاد: در چند دقیقه،۵۰ دروغ گفت/این خیانت نیست؟قانون اساسی برگزار شد، گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی در واقع آرمان اسلام است. همان طور که بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، پیش از انقلاب مکرر اشاره فرموند، اصل نظام، اسلام و طریقه انبیاء الهی خصوصاً حضرت محمد (ص) است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با بیان اینکه جهان بینی اسلامی، بنیان حرکت انقلابی مردم ما بود و همین مطلب در مقدمه قانون اساسی انعکاس یافته است،‌ اظهار کرد: مقصود از این حرکت انقلابی این است که انسان با ارزش‌های والای الهی رشد یابد و استعدادهایش شکوفا شود که اینها در مقدمه قانون اساسی، منصوص است و در واقع انعکاس دهنده حرکت انقلابی مردم ما است.

رییس قوه قضاییه افزود: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از این قانون اساسی، یک نظام یکتایی است. در نظام‌های لیبرال غربی بنیان‌ها کاملا با بنیان نظام جمهوری اسلامی متفاوت است. از این جهت هر چه در تبیین نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم جا دارد. محتوای نظام ما، محتوای اسلام و سند و میثاق قانون اساسی ما، انعکاس دهنده نظام ارزشی اسلامی است. نظام لیبرالی غربی مدعی بود که لیبرالیسم پایان تاریخ است و تمام نظام‌های دنیا وقتی به عقلانیت می‌رسند، به نظام لیبرال دموکراسی منتهی می‌شود. نظام جمهوری اسلامی یک چالش اساسی مقابل این طرز تفکر بود. بنیان نظام جمهوری اسلامی، بر اساس نگاه توحیدی است.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی ما، اساس تبیین و حضور مردم به رای گذاشته شده و مسئولیت‌ها، مستقیم یا غیرمستقیم بر مبنای رای مردم است و اینجا فرق نظام جمهوری اسلامی با نظام‌های لیبرال دموکراسی مشخص می‌شود.

آملی لاریجانی با بیان اینکه نظام‌های فکری غربی بر اساس نگاه مدرنیته هستند، اظهار کرد: در نگاه مدرنیته، اصل بر فردگرایی لیبرالی و نسبی بودن ارزش‌ها است. اصل بر این است که ارزش‌ها را خود انسان‌ها خلق می‌کنند در حالی که بنابر نظام اسلامی که تبلورش در قانون اساسی است؛ اساس تفکر ما، جهان بینی الهی است. لیبرال‌ها همه منکر خدا نیستند اما معتقدند، خدا، نقش اساسی در فکر انسان نداشته باشد در حالی که در نظام اسلامی ما، توحید اصل است و نگاه توحیدی، نگاه ما به عالم و آدم را تحت تاثیر قرار می دهد.

 وی از نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی یاد کرد و گفت: چطور می شود بگوییم، ارزش ها از دانش ها و واقعیات جدا هستند؟ تز جدایی دانش و ارزش، در مغرب زمین بسیار مورد حمایت قرار گرفت و یکی از ارکان همین مدرنیته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه سکولاریسم در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد، تصریح کرد: در عالم واقع در دوران های مختلف، عده ای آمدند و حتی مسئولیت در این کشور داشتند و از سکولاریسم به نحوی دفاع می کردند و ترویج می دادند و برای مدعیان روشنفکری مجال عجیب و غریب داده بودند تا سکولاریسم را در بستر دانشگاه ها و مطبوعات ترویج کنند در حالی که این با قانون اساسی ما سازوکار نیست و سکولاریسم نفی شده است.

وی افزود: در بند اول اصل سوم قانون اساسی آمده که دولت جمهوری اسلامی باید همه امکانات خود را برای این امور که ۱۶ بند است، بکار بگیرد. بند اول، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و ... است. یک عده ای از بزرگواران گفتند ما نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم. یک عده‌ای گفتند حالا دو خال موی خانمی بیرون باشد، چه اشکال دارد؟ اصلا واقعا بحث بر سر اینهاست؟ بحث بر سر این است که مسئول جمهوری اسلامی، چقدر به همین بند التزام دارد. آیا تمام امکانات را برای ترویج فضایل اخلاقی بکار بسته است؟ آیا با کلیه مظاهر تباهی و فساد مقابله شده است؟

 رییس دستگاه قضایی تاکید کرد: مقصود من این است که اصول قانون اساسی ما هم دقیق نوشته شده و هم انعکاس دهنده خوبی برای آرمان های انقلاب اسلامی است و هم وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان برای حرکت به سوی اهداف متعالی انقلاب اسلامی قرار داده است. در مقام عمل طبیعی است هر نظامی با چالش مواجه است و همیشه نمی تواند آنچه می‌خواهد در بستر واقعیت متبلور کند.

وی بر لزوم رعایت انصاف در مقام ارزیابی آنچه واقع شده تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی که این چنین در مقام شاکله ترسیم شده، در مقام عینیت یافتن طبیعی با مشکلاتی مواجه می شود اما سیر تکاملی خود را داشته است. از ابتدای انقلاب، منافقین مقابل نظام ایستادند، اطرافیان امام را چگونه تخریب می‌کردند، با شهید بهشتی چه کردند، روزنامه ای از اینها نبود که تهمت آمریکایی بودن را نزنند. این بساط منافقین بود و بعد هم جریان بنی صدر و بعد هم تحریم های گسترده و جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و تا به امروز دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی، کمتر نشده است. در اوایل انقلاب می‌گفتند دو ماه بیشتر جمهوری اسلامی دوام ندارد و هجمه ها و کودتاها را داشتند اما این نظام به برکت خون شهدا و یمن حضور مردم در صحنه ادامه یافت و امروز جمهوری اسلامی در نقطه‌ای پر اقتدار در منطقه ایستاده است.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی، تاوان ایستادگی خود را می‌دهد، اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی هم مانند دولت های مترجع منطقه مقابل آمریکا و اذنابش کرنش می‌کرد، امروز وضع این چنین نبود اما هزینه در انداختن طرحی نو در فلسفه‌های سیاسی دنیا، همین است.

آملی لاریجانی اظهار کرد: برخی جامعه شناسان غربی مروج این فکر بودند که سکولاریسم همه دنیا را می‌گیرد و فکر دینی دیگر جایی در دنیا ندارد اما امروز اذعان می‌کنند که فکر دینی احیا شده است. چه کسی جز جمهوری اسلامی در دنیا، بانی این حرف بود؟  آنهایی که از بیرون نگاه می‌کنند، می‌فهمند جمهوری اسلامی و امام امت چه غوغایی در دنیا در انداخت. آیا جمهوری اسلامی نبود که احیا کننده این تفکر در دنیا بود؟ به جز جمهوری اسلامی جایی بود که این حرکت را ایجاد کند؟

وی با اشاره به تلاش برخی برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در درون کشور هم عده‌ای سیاه نمایی می‌کنند و این همه واقعیت را نمی بینند. نفس بقای نظام اسلامی با این همه فشار و تحریم، یک معجزه است که ناشی از بصیرت ملت ماست اما برخی سیاه نمایی می‌کنند و دنبال قطع امیدها هستند. عده‌ای می‌خواهند برای خود کاسبی راه بیاندازند و بگویند ما منجی هستیم. چرا می‌خواهید به خاطر یک کار سخیف، روی ارزش‌های انقلاب خط سیاه بکشید؟ این بالاترین خیانتی است که عده‌ای انجام می دهند.

 آملی لاریجانی از قوه قضاییه به عنوان یک رکن اساسی نظام اسلامی  یاد کرد و گفت: به حسب شرع و قانون اساسی، قوه قضاییه مسئولیت‌های سنگینی بر دوش دارد و قانون اساسی فراتر از حل و فصل خصومات، نظارت‌هایی را نیز بر عهده دستگاه قضا قرار داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که تخریب قوه‌قضاییه چه معنایی دارد؟، گفت: شما هجمه‌ها را می‌بینید؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر فرمودند که شما هر وقت قاطعانه بایستید، هجمه ها بیشتر می شود. ایشان در جلسه‌ای فرمودند که این هجمه‌هایی که می‌بینید، ثمره ایستادگی شماست. دشمن بیرونی کار خود را می‌کند و خواهد کرد و نمونه آن در بحث‌های حقوق بشری است در حالی که جمهوری اسلامی در همین حقوق بشر مورد ادعای این کشورها، از تمام منطقه پیش‌روتر است. در بحرین مردم برای داشتن حق رای می‌جنگند و در عربستان سعودی شما وضع را می‌بینید.  در درون کشور هم متاسفانه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند و دروغ های عجیب و غریب می‌گویند که انسان متاسف می شود. یک آقایی در طول چند دقیقه صحبت کردن، شاید ۵۰ حرف خلاف واقع علیه قوه قضاییه و مسئولان دستگاه زد. آخر چرا؟ متاسفانه توجه هم نمی‌کنند که این خیانت به جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا و مردم است.  ادعای مردمی بودن می‌کنند و بعد این طور از پشت به نظام جمهوری اسلامی خنجر می‌زنند.

 آملی لاریجانی ادامه داد:‌می‌گویند سازمان زندان ها نباید زیرمجموعه قوه قضاییه باشد در حالی که اینها از لوازم کار دستگاه قضایی است. می گویند در فلان کشورها این سازمان زیر نظر دولت است، خب در آنجا نظامشان فرق می‌کند و زیر نظر وزارت دادگستری است.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، قوه قضاییه‌ای با این استقلال پیدا نخواهید کرد، ادامه داد: حالا ما اصلا سر چی بحث می‌کنیم. یک نظامی تشکیل شده و قانون اساسی دارد. می‌گویند الحاق سازمان زندان ها به قوه‌قضاییه خلاف قانون اساسی است و اول انقلاب یک مصوبه ای خلاف انجام شده و همین طور مانده است. می گویند اصلا به زندان‌ها سر نمی زنند. اولاً شورای انقلاب به لحاظ استحکام، گاهی مصوباتش از مصوبات مجلس هم بالاتر بود چون به تجویز و امضای امام راحل بود. شورای نگهبان آن وقت که ما بحث می کردیم، درباره قوانین مصوب مجلس و قبل از انقلاب نظر می‌داد. امام می‌گفت مصوبات شورای انقلاب را فقهای شورای نگهبان هم نمی‌توانند لغو کنند و نمی‌توانند بگویند خلاف شرع است چون موید به نظر امام راحل بود. اصلا الحاق سازمان زندان ها به قوه قضاییه ربطی به مصوبه شورای انقلاب ندارد. زیر سازمان زندان ها مصوبه سال ۱۳۶۴ است. حالا یک آقایی بلند می شود و می گوید خلاف قانون اساسی است. خیلی خب، نظر شماست اما این را به عنوان یکی از خطاهای جمهوری اسلامی عنوان می کنند. واقعاً عجیب است.

رییس‌قوه‌قضاییه افزود: می گویند به زندان ها نظارت نمی شود. این چه دروغی است آخر؟ من خودم در دادسرا، زندان، سازمان ثبت و پزشکی قانونی حضور یافتم. معاون اول و دادستان کل حضور یافتند و روسای کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان ها نظارت می کنند و یک معاون نظارت برای روسای کل تعبیه کردیم که کارش فقط نظارت کردن است. در تهران یکبار بدون هیچ اطلاع قبلی، یه یکی از شعبات دادگاه رفتم. دفتر حضور و غیاب را گرفتم و دیدم برخی نیستند. پرسیدم گفتند که در زیارت عاشورا هستند و گفتم زیارت عاشورا مستحب اما خدمت به مردم واجب است و می توانند در منزل خود زیارت عاشورا بخوانند.

وی با بیان اینکه مسئولان قوه قضاییه همه زحمت می‌کشند اما چه دروغ هایی که نمی‌گویند، ادامه داد: عده‌ای بال بال می‌زنند برای دفاع از همراهانشان و نظام را زیر سئوال می‌برند. یک بنده خدایی گفته بود ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد و سریع ضرب در دو کرده و گفته بود ۳۴ میلیون گرفتار داریم و قوه قضاییه توی سر آنها می زند. این چه ادبیاتی است؟ آن هم کسی که سال ها مسئولیت داشته است. در بدو ورود بنده امکان گرفتن آمار وجود نداشت و سیستم cms تکمیل نشده بود؛ ضمن اینکه آمار پرونده ها ۱۵ میلیون است و بارها گفتیم این به معنای ۱۵ میلیون نزاع و شکایت نیست. مگر دستگاه قضایی تو سر مردم می زند؟ به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و دستگاه قضا نیز حکم می کند. این سیاه نمایی ها علیه قوه قضاییه غلط است.

رییس‌قوه‌قضاییه تاکید کرد: ما نمی گوییم اشکال نداریم و قطعاً برای برطرف کردن آن نیز تلاش می‌کنیم. بالاترین مسئله‌ای که در یک سازمان باید به توجه کرد، ارتقای منابع انسانی است. منابع انسانی قوه قضاییه به لحاظ کمی و کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا کرده است. در سال ۸۸ حدود هفت هزار قاضی داشتیم و متاسفانه عده ای هم اصرار می کردند همین مقدار کافی است. با تلاش و تحقیقات صورت گرفته، نیاز دستگاه قضا سنجیده شد و با تلاش های اجرایی مستمر با همین آقایانی که الان علیه سیاه نمایی می کنند، جنگیدم تا اجازه استخدام قاضی بدهند. تا اینکه به رهبر انقلاب نامه نوشتیم و ایشان به مسئولان منعکس کرد و فرمودند استدلال های نامه فلانی منطقی است. امروز بیش از ۱۱ هزار قاضی در قوه قضاییه مشغول بکار است. این کم کاری است؟ گاهی برای جذب قاضی ۴۰ هزار نفر ثبت نام می کند و بعد از گزینش های مختلف علمی و اخلاقی و روان شناختی، ۲۵۰ نفر جذب می شود. این طور نیست که دست هر کسی که از خیابان رد می شود را بگیریم و به عنوان قاضی مشغول شود.

رییس قوه قضاییه گفت: با این حال هنوز فکر می کنیم تعداد قضات کم است و دلیل آن هم تعداد پرونده های ورودی به محاکم است. قاضی باید با ارباب رجوع با تکریم رفتار کند. یک بار به من گزارش دادند که فلان قاضی با مردم و وکلا بد رفتار می کند و چند بار تذکر داده شد و نهایتاً انفصال دادیم. من برخلاف عده ای که می گویند ویرانه تحویل گرفتیم، می گویم که دستگاه قضایی سیر تکاملی داشته است. امروز معتقدیم منابع انسانی قوه قضاییه سختگیرانه ترین ممیزی ها را برای جذب قاضی و کارمند در دستگاه قضایی انجام می دهد. آقایی در مراسم سالگرد آیت الله اردبیلی گفت علم قاضی حجیت نیست امام خمینی هم گفتند علم قاصی حجت است این حرف تعجب مرا در گی داشت بنا نیست که هر چه به ذهن شریف مان آمد، رسانه ای کنیم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
3
اگر میخواهید حق و حقیقت معلوم بشود ایشان را در یک دادگاه علنی در صدا و سیمای آزاد و خصوصی محاکمه فرمائید تا روشن گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
4
سال 88 هم ...میگفت این اقا دروغ میگه
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
7
زمانی اون همه افترا علیه هاشمی مرحوم زد کسی نگفت حرفش دروغه یا راسته!!!
هرچند از احمدی نژاد اصلا خوشم نمیاد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
5
اولویت قوه قضائیه برخورد با رانت خوار های بانک سرمایه باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
12
احمدی نژاد 8 سال دروغ گفت و هذیان بافت چرا اون موقع چیزی نگفتید و از هر طرف ازش حمایت کردید و منتقدان رو ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
بله درست است اگر در عرض چند دقیقه 50 دروغ گفت در عرض 8 سال چند تا دروغ گفت؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین