کد خبر: ۴۹۳۱۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
انصارالله چندی پیش نیز به فرودگاه ریاض حمله کرده بود

حمله موشکی انصارالله به تاسیسات هسته‌ای ابوظبی/سخنگوی ارتش یمن: این موشک حامل پیامی به امارات است/امارات تکذیب کرد

یگان موشکی یمن اعلام کرد، یک فروند موشک کروز بالدار ارتش و کمیته‌های مردمی "با دقت" به تاسیسات در حال ساخت هسته‌ای "براکه" در ابوظبی امارات اصابت کرده است. این در حالی است که امارات صحبت این خبر را تکذیب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یگان موشکی ارتش یمن وابسته به انصارالله یک موشک کروز را به سمت تاسیسات هسته‌ای براکه در ابوظبی امارات شلیک کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از شبکه المسیره، این تاسیسات هسته‌ای در منطقه غربی امارت ابوظبی، پایتخت امارات و در سواحل خلیج فارس واقع است. در سال ۲۰۲۰ این تاسیسات شامل چهار نیروگاه برق هسته‌ای خواهد بود.

این در حالی است که امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت نیروگاه هسته‌ای این کشور را تکذیب کرده است.

حمله موشکی انصارالله به تاسیسات هسته‌ای ابوظبی/سخنگوی ارتش یمن: موشک کروز شلیک شده حامل پیامی به امارات است

این تاسیسات اولین مجموعه برق هسته‌ای در امارات است و یک تاسیسات آب سنگین محسوب می‌شود.

آغاز تاسیس این مجموعه در ماه دسامبر ۲۰۰۹ بنا به دستور خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در پاسخ به نیاز روز افزون به برق و تامین برق این کشور بود. این تاسیسات در منطقه براکه در غرب امارات قرار دارد و نامش را هم از همین منطقه گرفته است. پیش‌بینی می‌شد نخستین نیروگاه این تاسیسات در سال ۲۰۱۷ به مرحله بهره‌برداری برسد و هر سال به ترتیب تا سال ۲۰۲۰ واحدهای دیگر نیروگاهی به بهره‌برداری برسند.



عزیز راشد، معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن، وابسته به انصارالله نیز با تایید این حمله گفت که موشک کروز پرتابی به هدف خود یعنی تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی اصابت کرده است.

راشد در ادامه حملات ارتش یمن با قانونی و مشروع دانست و گفت این حملات در دفاع از یمن مقابل دشمنی مستمر ائتلاف عربی است.

وی این موشک کروز شلیک شده را دستاوردی صرفا یمنی دانست و گفت که ارتش یمن قدرت تولید چنین موشک‌هایی را دارد.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد شلیک موشک کروز مذکور بر اساس اطلاعات نظامی جدید صورت گرفت و بردی بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر دارد.

راشد گفت: موشک شلیک شده پیامی سیاسی و نظامی به امارات به خاطرات نقشش در تخریب یمن است. ائتلاف عربی باید دشمنی را که علیه یمن آغاز کرده پایان دهد. ما به این دشمنی پاسخ می‌دهیم و هیچ خسارتی تا امروز ندیده‌ایم.

عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله ماه سپتامبر فاش کرده بود، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قادرند نقاطی دورتر از ریاض را هدف بگیرند.

رهبر انصارالله به کشورها و شرکت‌هایی که سرمایه‌هایی در امارات دارند، هشدار داده بود که این کشور بعد از حمله به یمن دیگر امن نخواهد بود.

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله ۲۸ اکتبر تهدید کرد، گروه انصارالله با موشک‌های بالستیک ابوظبی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال شبکه المنار گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک به یک هدف نظامی سعودی اصابت کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
11
یا خدا
خودت به خیر بگذرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
16
خدا بخیر کنه با این پیش بینی شریعتمداری و کیهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
6
11
حوثیها که دولت نیستند شورشیند
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
1
حالا چرا شما با این آب و تاب تعریف می کنید؟!
حجتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
لزوم ارزیابی هزینه ها ومسئولیت های بین المللی:
اینکه در حال حاضر منافع ملی ما با بعضی از بحران هاب بین المللی از جمله یمن وتعارض با منافع عربستان گره خورده است شکی نیست لاکن این به منزله ان نخواهد بود که کشور را ضامن درک بحران های منطقه ای وجهانی قرار دهیم .در این زمینه شهید حسن تهرانی مقدم خاطره ای را از شهید احمد کاظمی نقل می کرد که در یکی از عملیاتهای برون مرزی بر علیه منافقین درخواست شلیک موشک می کند مجددا تماس می گیرد و قیمت موشک را سئوال می کند وبا اطلاع از قیمت ان اعلام می کند منافقین اینقدر نمی ارزند که موشک به این گرانی را خرجشان کنیم انشالله این ارزیابی در سطح کلان خصوصا مسئولیت های بین المللی دولت در ارتباط با گروههای تاثیر پذیر وجود داشته باشد . باید بار شدیدا منفی حمله به تاسیسات اتمی امارات (بدون توجه به درصد پیشرفت نیروگاه) وتاثیر ان در ایجاد ایران هراسی به عنوان منشا بالقوه اقدامات غیر قابل پیش بینی وغیر مسئولانه از مبانی ناعادلانه طراحی محور شررات از سوی بوش مورد توحه قرار گیرد .وبیخود کشور را درگیر اقدامات گروههای غیر مسئول نکنیم همانگونه که در بخش داخلی در جریان حمله بهسفارت عربستان اتفاق افتاد.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین