کد خبر: ۴۹۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
استاندار هرمزگان در جمع مدیران بانک تجارت:

نظام بانکی پیشرانه اقتصاد کشور است

استاندار هرمزگان در جمع مدیران و مسئولان بانک تجارت با اشاره به نقش بی‌بدیل نظام بانکی در تامین مالی تولید و صادرات در کشور، خواستار حمایت بیشتر بانک‌ها از صنایع بومی این استان شد.
آفتاب‌‌نیوز : فریدون همتی استاندار هرمزگان در سمینار سراسری مدیران و مسئولان بانک تجارت، با بیان اینکه بانک‌ها محور و پیشرانه تمام بخش‌های اقتصاد ملی هستند، گفت: علیرغم آن که نظام بانکی کشور با درایت و تدبیر دوران دشوار تحریم‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت، اما همچنان شرایط خاصی را تجربه می‌کند و لازم است متناسب با مختصات امروز اقتصاد کشور، تغییراتی در ساختار و ماموریت بانک‌ها ایجاد شود .

وی با انتقاد از وابستگی کامل جریان تامین مالی در کشور به سیستم بانکی اظهارکرد: امروز نیازمند تغییر نگاه به روندهای اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها هستیم. بانک و مشتری باید یکدیگر را شریک در سود و زیان خود دانسته و اعتبارات بانک‌ها در بخش‌هایی صرف شود که بیشترین منافع ممکن را در رونق تولید و ایجاد اشتغال به همراه داشته باشد .

استاندار هرمزگان تاکید کرد: برنامه و هدف دشمنان ضربه‌زدن اقتصاد کشور است، هرچند برجام ما را از بن‌بست خارج کرد و توانستیم فضای کسب‌وکار در کشور را  بهبود دهیم، اما تنها با مقاوم‌سازی بنیان‌های اقتصاد ملی است که می‌توان دشمن را به طور کامل از تلاش در این عرصه ناامید کرد .

همتی، درون‌زایی و برون‌گرایی را از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: باید با تکیه بر نقاط قوت و استعدادها با فاصله گرفتن از اقتصاد متکی بر نفت، به سمت افزایش تولید ناخالص داخلی و حضور در بازارهای جهانی حرکت کنیم. در پیمودن این مسیر مشارکت موثر نظام بانکی و حمایت از استعداد نخبگان کشور می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

وی ظرفیت‌های استان هرمزگان برای صادرات غیرنفتی، رونق بازرگانی خارجی کشور و صنعت گردشگری را مورد اشاره قرار داد و خواهان نقش فعال‌تر بانک‌ها در حمایت از صنایع بومی این استان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین