کد خبر: ۴۹۳۱۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
توطئه آمریکا و عربستان برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه

اختلاف میان صالح و انصارالله/الشرق‌الاوسط: دیگر شعار «مرگ بر آمریکا» در خیابان‌های صنعا دیده نمی‌شود

اکنون وضعیت در صنعا در حال تغییر است و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها شعارهای «مرگ بر امریکا» نوشته شده بودند دیگر در خیابان‌ها دیده نمی‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه «الشرق الاوسط» نزدیک به عربستان سعودی با اشاره به بروز اختلافات جدی میان علی عبدالله صالح رییس‌جمهوری یمن و گروه انصارلله و پیشنهاد صالح مبنی بر آمادگی برای مذاکره با عربستان سعودی به شرط توقف حملات هوایی نظامی ریاض علیه صنعا، این پرسش را مطرح کرده که حرکت بعدی ایران چه خواهد بود؟ 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: «به نظر می‌رسد ایران در حال رصد دقیق تحولات و پیدا کردن راه‌حل مناسب است. دکتر «احمد بن مبارک» به الشرق الاوسط می‌گوید که استراتژی‌ای جدید برای مقابله با ایران در خاورمیانه عربی از طریق مشارکت میان دولت جدید آمریکا و عربستان سعودی شکل گرفته است. او مدعی شده است که اکنون صنعا نخستین پایتخت عربی است که از دست ایران و یارانش آزاد شده است. 

اختلاف صالح و انصارالله/الشرق‌الاوسط: دیگر شعار «مرگ برآمریکا» در صنعا دیده نمی‌شود

این روزنامه می‌افزاید: «ایران اکنون در مسیر یک آزمایش دشواری قرار دارد. مسئله این نیست که آیا متحدان حوثی خود را حمایت می‌کند یا خیر؛ مسئله بر سر چگونگی حمایت از آن‌هاست. اکنون وضعیت در صنعا در حال تغییر است و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها شعارهای «مرگ بر امریکا» نوشته شده بودند دیگر در خیابان‌ها دیده نمی‌شوند. «عبدالله الجنید» پژوهشگر سیاسی می‌گوید که کشورهای عربی و آسیایی اکنون در حال تلاش برای مقابله با اقدامات به ادعای او خصمانه ایران هستند. او می‌گوید این اولویتی برای جامعه بین‌المللی و کشورهای عربی است».
 
این روزنامه البته می‌نویسد که خیلی زود است که درباره تضعیف نقش ایران در یمن صحبت شود. پرسش اصلی این است که حرکت بعدی انصارالله چه خواهد بود؟ ممکن است تحولات جاری در صنعا منجر به پایان یافتن درگیری در یمن و آغاز فرایند انتقال قدرت سیاسی شود. اما ایران تخت فشارهای بیشتری قرار خواهد گرفت». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
7
بالاخره عربها همدیگه رو ول نمیکنن این ماییم که همه هزینه ها رو میدیم و درس عبرت هم نمی گیریم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
3
به ما چه!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
8
وضعیت آنها که درگیر جنگ اند که معلوم است ، به کشتن هم مشغول اند ، ولی یکی توضیح دهد دخالت در جنگی که هر روز جای دوست و دشمن در آن عوض می شود چه حاصلی دارد ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین