کد خبر: ۴۹۳۲۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
دولت، ارتش، سپاه و بسیج چیزی جز نماینده مردم نیستند

پایان سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان/روحانی: حاشیه‌نشینی غمی بزرگ است؛ پایان فقر مطلق درکشور هدف دولت است

توسعه سواحل مکران و جاسک از تصمیمات دولت یازدهم بوده است/صدور نفت از جاسک جزو تصمیمات استراتژیک کشور است/مردم قدردان سرداران و شهدای حرم در تامین امنیت منطقه هستند/با حمایت مردم از همه مشکلات عبور می کنیم/ هدف دولت توسعه استان سیستان و بلوچستان است/ مناطق آزاد و بازارچه های مرزی باید دروازه صادرات باشند/سال 97 قدم های خوبی برای اشتغال و رفع فقر بر خواهیم داشت
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهور هدف دولت را توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست و تاکید کرد که به آینده کشور بسیار امیدوار هستم و ما با وحدت و هماهنگی ملت، از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از مشارکت همه مردم استان برای حفظ امنیت در کنار نیروهای مسلح ، گفت: مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سیاسی در انتخابات ، جواب قاطعی به بدخواهان دادند.

پایان سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان/روحانی: حاشیه‌نشینی غمی بزرگ است

دکتر روحانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین سفر کاروان تدبیر و امید به استان عزیز سیستان و بلوچستان و دیدار با مردم دلیر و قهرمان این استان بوده است، گفت: میلاد پیامبر اسلام(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت را تبریک می‌گویم و از همه مردم این استان اعم از قبایل، طوایف، بلوچ‌ها و سیستانی‌ها که کاری بزرگ برای توسعه امنیت این استان انجام دادند، تشکر می‌کنم.

رییس جمهور با بیان اینکه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در مرزها فعال بوده و در مسیر توسعه امنیت استان، نقش بسزایی دارند، گفت: اساس امنیت در اختیار مردم استان است و امنیت امروز استان حاصل اخوت و برادری میان مردم است.

دکتر روحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره شکرگزاری بندگان درباره نعمات گفت: ما باید در هر نعمت شکرگزار خدا و کسانی باشیم که مسئولیت انجام آن را بر عهده گرفته و از گروهی که خدمت می‌کنند، تشکر کنیم چرا که این تشکر موجب تشویق خدمتگزاران به خدمتگزاری می‌َشود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از تعبیرات و گفتارهایی که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، با این آیات قرآن مصداق ندارد، گفت: در جریان زلزله غرب کشور، درست است که همدلی و کمک مردم در صحنه در تسریع خدمات بسیار مؤثر بود اما بخش‌های مختلف از جمله دولت، هلال احمر، بهداشت و درمان، وزارت کشور، نیرو و نفت، اقدامات نمونه‌ای را به انجام رساندند به گونه‌ای که بیش از 7 هزار نفر در ساعات اولیه وقوع حادثه نجات یافتند که این در کشورهای پیشرفته نیز کم‌نظیر است.

 روحانی با بیان اینکه دولت در حقیقت نماینده مردم بوده و خادمان مردم جدای از دولت نیستند، گفت: همه دستگاه‌های مربوط  از جمله سپاه، ارتش و هلال احمر نیز جزیی از مردم هستند و در بازدید از مناطق زلزله‌زده به روشنی خدمات ارگان‌ها، مسئولان و همدلی مردم را مشاهده کردم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه فرایند امداد رسانی دستگاههای مختلف در مناطق زلزله زده بی سابقه بود،افزود: ما باید نسبت به این خدمات شکرگزار بوده و اگر نقص و اشکالی وجود دارد آن را انتقال دهیم.

دکتر روحانی با تجلیل از مردم استان سیستان و بلوچستان بخاطر توسعه امنیت در این منطقه و شرکت فعال آنها در مشارکت‌های اجتماعی بویژه در انتخابات سال 96، گفت: مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سیاسی در انتخابات جواب قاطعی به بدخواهان و توطئه‌گری‌های آمریکا علیه ایران دادند.

رییس جمهور با بیان اینکه هدف دولت توسعه روزافزون استان سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: در دولت یازدهم حتماً در ارایه خدمات نقص‌هایی وجود داشته و در حد توقع مردم نتوانستیم کارها را به انجام برسانیم، اما دولت یازدهم نسبت به دولتهای گذشته بیشترین تلاش‌ها را برای توسعه استان سیستان و بلوچستان به انجام رسانده است.

روحانی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم انجام شده 2.5 برابر نسبت به دولت دهم بیشتر بوده است، گفت: این امیدوارکننده است و هدف ما این است که باید از این استان محرومیت‌زدایی شود.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه به آینده استان سیستان و بلوچستان بسیار امیدوار هستم، افزود: توسعه هر استان به واسطه توانمندی و توسعه نیروی انسانی در آن است و در این راستا صاحبان تجربه، نخبگان و کارآفرینان باید به میدان آمده و مسئولان از آنها در انجام امور، مشورت بگیرند.

دکتر روحانی با اشاره به حضور خود در جمع دانشجویان استان سیستان و بلوچستان و برگزاری مراسم 16 آذر در این استان، گفت: بسیار خوشحالم که امسال این مراسم در جمع دانشجویان یک استان بودم و این در حالی است که می‌توانیم دیگر مراسم‌ها از جمله مراسم روز معلم و روز کارگر را نیز به جای تهران در استان‌های کشور برگزار کنیم و باید در اینگونه مراسم‌ها هم تمرکززدایی داشته باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه همه استان‌های کشور باید گام‌های توسعه را یکی پس از دیگری بردارند، گفت: توسعه سیستان و بلوچستان از دانشگاه آغاز می‌شود و در این راستا باید مواد درسی دانشگاه‌های این استان با مسایل و مشکلات آن مرتبط باشد و تحقیقات مراکز تحیقاتی نیز باید متناسب با کاستی‌ها و نیازهای استان انجام شود.

پایان سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان/روحانی: حاشیه‌نشینی غمی بزرگ است

 دکتر روحانی با بیان اینکه یکی از تأکیدات ما به وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم بر ایجاد جاده ساحلی سواحل مکران از بندرعباس و توسعه بندر جاسک بوده، اظهار امیدواری کرد تا توسعه این بندر و اجرای این جاده در دولت دوازدهم اجرایی شود تا بتوان صادرات نفت کشور را از طریق بندر جاسک به انجام رساند چرا که این یک تصمیم استراتژیک است که صادرات نفت کشور بیرون از تنگه هرمز انجام شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش در کنار سواحل مکران حضور پیدا کرده و نقش ارزشمندی در راستای توسعه این سواحل و امنیت منطقه داشته، گفت: تلاش‌های نیروی دریایی ارتش در توسعه امنیت آب‌های بین‌المللی و نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت منطقه موجب افتخار ملت ایران است.

دکتر روحانی با بیان اینکه رزمندگان و ملت ایران نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشتند، گفت: ملت ایران قدردان این تلاش‌ها بوده و از شهدای مبارزه با تروریسم بویژه شهید حججی ، بسیار باشکوه تقدیر کردند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات و رأی خود به این دولت در واقع از خدمات دولت یازدهم قدردانی کردند، گفت: با حمایت مردم نسبت به آینده کشور، امیدواریم و مطمئنیم که از مشکلات عبور خواهیم کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه با نگاهی به 4 سال گذشته در می‌یابیم که چه توطئه‌های بزرگی علیه دولت و ملت ایران بوده که پشت سر گذاشته‌ایم، اظهارداشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهور تصریح کرد: خیر و برکت افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تنها برای استان سیستان و بلوچستان و ایران نیست، بلکه برای همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه‌ای بین‌المللی است.

 دکتر روحانی با اشاره به اینکه ترانزیت ظرفیت بزرگی بشمار می‌رود، گفت:‌ استفاده از ترانزیت در حقیت برای ما قدرت ملی بوجود می‌آورد و اینکه بتوانیم در فاصله چند ساعت صدها پرواز قطری را از آسمان ایران عبور دهیم، نشان از تلاش همه دستگاه‌های ذیربط است.

رییس جمهور با بیان اینکه حضور، وحدت و برادری مردم، قدرت ملی ما است، گفت: حسی که مردم نسبت به هم داشته و احترامی که به یکدیگر می‌گذارند و کمک و دستگیری آنها از یکدیگر، نشان از قدرت ملی ما و این قدرت ملی در زلزله کرمانشاه به خوبی به نمایش درآمد.

دکتر روحانی توسعه بندر چابهار و مسیرهای جاده‌ای و ریلی در کشور را در امتداد افزایش قدرت ملی برشمرد و گفت: باید در این راستا اقدامات مؤثر را ادامه داده و به انجام برسانیم.

رییس جمهور با بیان اینکه معتقدیم باید برای اجرای طرح‌های مهم در کشور، از صندوق توسعه ملی بهره‌برداری شود، همانگونه که در توسعه بندر چابهار این اتفاق افتاد، افزود: براساس دستوری که به سازمان برنامه و بودجه داده شده، باید در بودجه سال آینده بتوانیم از صندوق توسعه استفاده بیشتری کنیم.

رییس جمهور گفت: صندوق توسعه ملی یعنی ملت و دولت و در این شرایط سخت تنها ۵۰ درصد درآمدی که از نفت حاصل می گردد، نصیب دولت می‌شود.

روحانی گفت: اینکه آقای نوبخت می‌گویند در 8 ماهه گذشته درآمد حاصل از نفت حدود 48 دلار در هر بشکه بوده است به این معناست که از این میزان به دولت حدود 25 دلار می‌رسد.

روحانی افزود: معتقدیم باید اتکای دولت به نفت در بودجه مشخص شود و به عنوان مثال مشخص شود که دولت سالانه می‌تواند 40 میلیارد دلار برداشت کند و اگر این میزان بیشتر شد، آن را به صندوق واریز کرده و اگر کمتر شد،  از صندوق برداشت کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در امنیت اقتصادی و تحول استان بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر می‌خواهیم بندر چابهار، بندری بین‌المللی بوده و دروازه ملل باشد، ‌باید طرح‌ها را ادامه داده و مسیرهای جاده‌ای و ریلی را توسعه دهیم.

دکتر روحانی افزود: یکی از اقدامات دولت دوازدهم تلاش برای ادامه توسعه طرحهای ترانزیت در این استان است که این با تسهیل مقررات و ایجاد مسیرهای ریلی و جاده‌ای محقق خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه اساس برنامه‌های دولت در استان سیستان و بلوچستان بر توسعه ترانزیت و کشاورزی است، ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد سیستان و زیر کشت بردن 30 هزار هکتار از اراضی این استان،‌یک تحول بزرگ در منطقه خواهد بود.

دکتر روحانی ادامه داد: براساس گزارش وزارت کشور قبل از دولت یازدهم گمرکات رسمی در این استان دو مورد بوده و در دولت یازدهم دو مرز رسمی  13 بازارچه رسمی به تصویب رسیده که 8 بازارچه آن فعال و 5 بازارچه دیگر باید تشکیل شوند.

رییس جمهور با بیان اینکه برای تحول اقتصادی باید امنیت را در کل منطقه تقویت کنیم، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با کشورهای همسایه خود در شرق، شمال و غرب دارد و در جنوب هم تنها با یک کشور مشکلاتی داریم که آن هم از سوی ما نیست، چرا که ما خواهان روابط دوستانه و البته عزتمندانه با همه کشورها هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه همه استان‌های کشور از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند، گفت: طرح‌های مختلفی در راستای حل مشکل کم‌آبی در دستور کار قرار دارد که مهم‌ترین و عاجل‌ترین آنها صرفه‌جویی در آب است.

رییس جمهور افزود: اگر کشاورزی را با صرفه‌جویی و بهره‌وری در منابع آب هدایت کنیم، بسیار مؤثر است و باید کشت گلخانه‌ای و تجهیز زمین را در دستور کار قرار داده و راهکارهای جدید مانند شیرین کردن آب را دنبال کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی است که امروز اقدامات و توافقات خوبی در این راستا با دیگر کشورها منعقد شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد کشور باید تبدیل به مناطق صادراتی شوند، افزود: یکی از راه‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان احیای معادن و جذب سرمایه‌گذار و کارآفرینان در این راستا است.

دکتر روحانی توسعه گردشگری را موجب توسعه این استان برشمرد و گفت: اگر گردشگری در استان سیستان و بلوچستان فعال شود و بتوانیم در این بخش جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم، بسیار موثر خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در همه تحولات توسعه‌ای باید به خوبی از نیروی بومی استان استفاده شود، اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در این استان غمی بزرگ بوده که تبعات فراوانی را به دنبال دارد و باید در راستای حل این مسأله پیگیری‌ها و اقدام مناسب انجام شود.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت دوازدهم مبارزه با فقر است، افزود: همانطور که در تبلیغات انتخاباتی به مردم قول دادم همه باید به هم کمک کنیم تا فقر مطلق در این کشور ریشه‌کن شود و دولت در این راستا در برنامه‌های خود نسبت به آن اهتمام دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت گام های خوبی در سال 97 برای توسعه اشتغال و رفع فقر برخواهد داشت، گفت: باید همه تلاش کنیم تا مشکلات کشور با وحدت، برادری و اتحاد برطرف شود.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه اهل سنت زاهدان به ایراد دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص مسایل و مشکلات استان پرداختند.

24 طرح و پروژه با اعتبار 1038 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان اجرا می شوند/ امیدواریم مجلس لایحه منطقه آزاد سیستان را تصویب کند/گاز رسانی به زابل در حال پیگیری است

پایان سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان/روحانی: حاشیه‌نشینی غمی بزرگ است

رییس جمهور همچنین در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که برای شتاب در توسعه و آبادانی این استان، در جریان سفر کاروان تدبیر و امید، در مجموع 24 طرح و پروژه با اعتبار بیش از یکهزار و 38 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این طرحها تا سال 98 اجرایی خواهند شد.

روحانی یکشنبه شب در پایان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در خصوص اعلام منطقه آزاد سیستان ، دولت کارهای خود را انجام داده و امیدواریم مجلس شورای اسلامی لایحه مربوط به آن را تصویب کند و این حرکت می تواند تحولی در تجارت و اقتصاد منطقه ایجاد کند.

رییس جمهور افزود: موضوع گاز رسانی به زابل نیز در حال پیگیری است و امیدواریم زمستان سال آینده مردم این شهر بتوانند از گاز استفاده کنند و پروژه های گاز رسانی در سال های آتی در خاش و بقیه مناطق استان نیز اجرایی خواهند شد.

 رییس جمهور با اشاره به افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار اظهارداشت : افتتاح این بندر برای اقتصاد استان ، کشور ، منطقه و حتی جهان حائز اهمیت اشت. بسیار خوشحال کننده است که ظرفیت آن از 2.5 به 8.5 میلیون تن افزایش یافته است و بی تردید این افتتاح روز بسیار مبارکی برای کشور و مردم استان می باشد.

دکتر روحانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت در راستای تسریع در احداث راه آهن چابهار – زاهدان گفت: بی تردید برای استفاده مطلوب از ظرفیت بندر چابهار باید بقیه طرح های مربوط به آن اجرایی شود و به این منظور نیازمند جاده و راه آهن هستیم که هر دو از اولویت های دولت است لذا هم برای بزرگراه شدن جاده چابهار- زاهدان و هم برای تکمیل راه آهن ، تلاش های خود را ادامه خواهیم داد تا سریعتر این طرح ها به بهره برداری برسند.
رییس جمهور اضافه کرد: راه‌آهن از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دولت است و تکمیل و تسریع خط آهن نیازمند اعتبار است ادامه تکمیل آن به طور طبیعی و با استفاده از بودجه سالیانه بسیار زمان‌بر است در حالی که نیازمند سرعت در احداث این پروژه هستیم و برای این منظور یا بایستی از منابع صندوق و یا از سرمایه‌گذار خارجی استفاده شود و چون در طرح‌‌های مربوط به راه‌آهن بازپرداخت سریع انجام نمی‌شود باید خود دولت وارد عمل شود و در این راستا تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد تا این پروژه‌ها سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان، اظهار داشت: رونق و تجارت استان به وجود منطقه آزاد و بازارچه‌های مرزی است و گزارشی در این زمینه تهیه شده که 5 بازارچه جدید در استان ایجاد شود که آن را پیگیری خواهیم کرد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز استان و مرزهای این منطقه از امنیت کامل برخوردار بوده و روابط خوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم، لذا زیرساخت‌های اصلی برای تجارت فراهم است، بنابراین برای فعال شدن بقیه بازارچه‌های مرزی تلاش خواهیم کرد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: دولت موضوع مربوط به حاشیه‌نشینی و مقاوم‌سازی را پیگیری می‌کند و درخصوص مقاوم‌سازی ،در بودجه آینده طرحی به عنوان بافت‌های فرسوده وجود دارد که باید احیاء شوند و این طرح را در شهرها و روستاها ادامه خواهیم داد. برای احیای بافت‌های فرسوده در شهرها ، طرح دولت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است چرا که بازدهی خوبی دارد و در روستاها نیز خود دولت حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره خطر دزدان دریایی منطقه سومالی برای صیادان استان، گفت: در خصوص دزدان دریایی با دولت خارجی مواجه نیستیم بلکه با گروهک‌های تروریستی مواجه هستیم که عمدتاً در منطقه سومالی فعالیت می‌کنند و در این خصوص نیروی دریایی کشورمان در این منطقه فعال است.

منبع؛ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
2
ای آقای رئیس جمهور کجایی بعد ازچهل سال الان داری غم ستم کشیده ها رامی خوری
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
سلام
امیدوارم با تلاشهای دولت محترم ضمن رونق اقتصادی این استان "مشکل بیکاری جوانان این منطقه نیزحل شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
2
اعتمادی دیگر ...نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین