کد خبر: ۴۹۳۴۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
پیگیری حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ‌استورها

مخالفت با رفع فیلتر تماس‌صوتی تلگرام/وزیر ارتباطات: ۲ بار پیگیری کردم ولی دستگاه قضا مخالفت کرد/موافقت با فیلترینگ غیرهمسان

وزیر ارتباطات از مذاکره و موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر طبقه‌بندی دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت گفت: برای غیرهمسان سازی نظام فیلترینگ در اینترنت دستورالعملی را آماده کردیم و چارچوب فنی آن را برای ارائه به دادستانی آماده کرده ایم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی گفت: پیرو مذاکرات مکتوب با دادستانی این موضوع مورد موافقت قرار گرفته که شروطی برای آن در نظر گرفته شده است.

جهرمی افزود: ما پیشنهادات دادستانی را در این مورد بررسی کرده و پاسخ فنی لازم را برای اجرای این پروژه آماده کرده ایم که امیدواریم این موضوع نیز مورد تایید قرار گیرد و بتوانیم مدل دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت را بر اساس موقعیت، سن و سایر شرایط کاربران تعریف و فیلترینگ را بر مبنای این تعاریف بر روی سایت های اینترنتی اعمال کنیم.

دستگاه قضا با رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام موافقت نکرد

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وعده داده شده برای رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام نیز گفت: در مورد رفع فیلتر این سرویس وعده‌ای نداده‌ام بلکه برای پیگیری این موضوع وعده داده‌ام که آن را نیز به دلیل مطالبه کاربران و مردم پیگیری کرده ام.

وی گفت: رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام و باز کردن آن در اختیار وزارت ارتباطات نیست و مرجع قضایی به عنوان صادر کننده این حکم بر روی آن پافشاری دارد.

جهرمی اضافه کرد: ما در دو مرحله این موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم اما دستگاه قضا اعتقادی به باز کردن این دسترسی ندارد.

وزیر ارتباطات گفت: نکاتی که در مورد شرایط اقتصادی و کاهش درآمد اپراتورها در خصوص این سرویس مطرح می شود درست نیست و نگاه دستگاه قضایی به فیلتر تماس صوتی تلگرام در چارچوب مسائل امنیتی است.

وی تاکید کرد: ما همچنان در حال بررسی هستیم که این موضوع را پیگیری کنیم اما از سوی دیگر مصرف کنندگان می توانند از سرویس های مختلف دیگری که این امکان را برای آنها فراهم می کند استفاده کنند

جهرمی گفت: کاهش حجم میزان دقایق مکالمات تلفنی نشان می دهد که بخش اعظمی از سهم مکالمات به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل رفته است.

پیگیری حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ‌استورها در سفر رئیس جمهور به نیویورک

وزیر ارتباطات عنوان کرد: همچنین از پیگیری موضوع حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های اپلیکیشن خارجی مانند اپل و گوگل، در سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع تحریم اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت های خارجی در دست پیگیری است.

وی گفت: در این زمینه در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نیز پیگیری های اولیه برای شفاف سازی دلایل این تحریم انجام شد و هم اکنون مسئله شفاف است.

جهرمی ادامه داد: بررسیها نشان می دهد که مقررات ویژه ای برای حذف و تحریم اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های اپلیکیشن خارجی وجود ندارد بلکه شرکت های امریکایی به دلیل تهدیدهای دولت جدید امریکا در این زمینه ریسک نکرده و برای آنکه تحت بازرسی دولت امریکا قرار نگیرند، نسبت به تحریم اپلیکیشن های ایرانی اقدام کرده اند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: پیگیری ها برای رفع این مشکل زمان بر است اما در حال حاضر مذاکرات شرکت های خارجی مذکور شروع شده و به لحاظ حقوقی کار در جریان قرار دارد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
من دسترسی به نیازهای علمی خود را ندارم چون اصطلاحات پزشکی هم فیلتر است!!!!!!!!!!!
حسین
|
Australia
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
تلگرام نشد واتس اپ
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
1
چون باعث ضرر به سهامدار اصلی مخابرات خواهد شد که ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین