کد خبر: ۴۹۳۴۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
نیروهای انصارالله منزل رییس‌جمهور پیشین یمن را منفجر کردند

تشدید جنگ در یمن/علی عبدالله صالح کشته شد/هشدار عربستان به غیرنظامیان؛ از مراکز تجمع حوثی‌ها فاصله بگیرید+فیلم و عکس

منابع در یمن، همزمان با درگیری‌ها و ناآرامی در صنعاء از کشته شدن رئیس‌جمهور پیشین این کشور که در حال فرار به خارج از صنعاء بوده، خبر می‌دهند. وزارت کشور دولت حوثی‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کشته شده است. علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ درگرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- گزارش‌های ضدونقیضی از سرنوشت علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن منتشر شده است. در حالی که منابع خبری نزدیک به حوثی‌ها از کشته شدن او خبر می‌دهند، اعضای حزب کنگره ملی خلق، حزب آقای صالح این خبر را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، آخرین تحولات مربوط به اوضاع یمن را در ادامه می‌خوانید:

منابع خبری حامی حوثی‌ها، از جمله تلویزیون المیادین و تلویزیون عراق می‌گویند که آقای صالح کشته شده است. المیادین گفته که او در اثر انفجار خانه‌اش در صنعا کشته شده، اما تلویزیون عراق می‌گوید او هنگامی کشته شده که قصد داشته از صنعا به سمت مأرب فرار کند.

تصویری که برخی رسانه‌ها از جنازه منسوب به علی عبدالله صالح رئيس جمهور سابق يمن منتشر کردند

تشدید جنگ در یمن/گزارش‌های ضد و نقیض درباره مرگ صالح/هشدار عربستان

اما تلویزیون العربیه متعلق به عربستان سعودی به نقل از اعضای حزب کنگره ملی خلق گفت که آقای صالح زنده است و حالش خوب است. حساب کاربری آقای صالح در توییتر و وبسایت حزب کنگره ملی خلق هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ درگرفت. آقای صالح گفت که اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حمله به اهداف غیرنظامی را متوقف کند، او آمادگی دارد "صفحه‌ای جدید" در روابط خود با عربستان بگشاید.

دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به آقای صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه آقای صالح نزدیک شوند.

همزمان گزارش شده که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند.

فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن هم به غیرنظامیان هشدار داده که از مراکز تجمع حوثی‌ها دست کم پانصد متر فاصله بگیرند.

برای کسانی که با حوثی‌ها همکاری کردند، عفو عمومی اعلام خواهد شد

به نوشته شبکه خبری بی بی سی، احمد عبید بن دغر نخست‌وزیر دولت مستقر در عدن اعلام کرد که به‌زودی برای تمام کسانی که با حوثی‌ها همکاری کردند، در صورتی که دست از همکاری بردارند، عفو عمومی اعلام خواهد شد.

پسر صالح خبر مرگ پدرش را تکذیب کرد 

به نوشته خبرگزاری فارس، صلاح علی صالح می‌گوید خبر کشته شدن پدرش صحت ندارد و از طرفدارانش می‌خواهد که به مقابله با (ارتش یمن و) انصارالله ادامه بدهند.

انصارالله رسما اعلام کرد عبدالله صالح کشته شده است  

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع حوثی‌های یمن از کشته شدن علی‌ عبدالله صالح خبر داده است. همچنین رسانه‌های حوثی‌ها تصاویر و بخش‌هایی از یک فیلم را منتشر کردند که گفته می‌شود متعلق به جسد صالح است.

به نوشته بی بی سی، خودروی حامل آقای صالح در حالی که در مسیر شهر سنحان - زادگاهش- در جنوب صنعا در حرکت بوده به رگبار گلوله بسته شده و او و همراهانش کشته شده‌اند. تصاویر نشان می‌دهد که گلوله به سر او اصابت کرده و باعث مرگش شده است.

صالح همراه سران حزبش کشته شد

اسکای نیوز عربی: علی عبدالله صالح در جمع رهبران حزب کنگره مردمی یمن در منطقه «سنحان» در نزدیکی صنعاء کشته شد. فرزند علی عبدالله صالح و اعضای خانواده وی زخمی شدند.

حزب «المؤتمر» کشته شدن علی عبدالله صالح را تأیید کرد

به نوشته خبرگزاری فارس، یکی از اعضای اصلی حزب «کنگره مردمی» در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه، با تأیید خبر کشته شدن علی عبدالله صالح، از طرفداران وی خواست تا در مقابل نیروهای انصارالله مقاومت کنند.  همچنین منابعی در داخل این حزب به العربیه گفته‌اند که وی در انفجار منزل خود کشته نشده و به وسله تک تیرانداز کشته شده است.


رسانه‌ها مدعی هستند که این فیلم لحظه انفجار منزل صالح را نشان می‌هد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
10
کار بدی کردن تو کشور خودشون یک منزل را منفجر کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
10
خدا لعنت کنه اونایی که یمن را به این روز انداختند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
1
این است مزد خیانتکاران بی وطن و خیانتکاران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین