کد خبر: ۴۹۳۴۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
اگر بنا بر محاکمه محصورین است احمدی‌نژاد هم باید محاکمه شود

مطهری: شاهد نرمشی در مقامات کشور در موضوع حصر هستیم/ آقای کروبی سه چهار ملاقات داشتند/می‌خواهند فضا را باز کنند تا به حصر پایان دهند/حامیان احمدی‌نژاد به اشتباهات خود اعتراف کرده‌اند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده مسئولین کشور بر حل موضوع حصر است، گفت که در حال حاضر نرمشی در مقامات کشور در موضوع حصر به وجود آمده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی مطهری در همایش بزرگداشت روز دانشجو که ظهر امروز (دوشنبه) در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: مساله مهم این است که در حال حاضر نرمشی در مقامات کشور در موضوع حصر پیدا شده، تصمیم بر این است که ان‌شاءالله این موضوع را حل کنند. به نظر می‌رسد اراده بر این است که این موضوع حل شود. همچنان که شاهد بودیم آقای کروبی سه چهار ملاقات داشتند و می‌خواهند فضا را باز کنند تا به حصر پایان دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: زمانی که چنین اراده‌ای وجود دارد باید همکاری کنیم تا بتوانند کارشان را انجام دهند، اگر در رسانه‌ها درباره این موضوع شلوغ‌کاری انجام شود ممکن است از نظرشان برگردند چرا که نمی‌خواهند بگویند این کار را تحت فشار انجام داده‌ایم. البته خودشان به این نقطه رسیده‌اند که حصر باید تمام شود. در ملاقات‌هایی که داشتیم هم موضع‌شان نسبت به گذشته تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دانشجویی درباره تحرکات محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او، بیان کرد: خوش‌وقتیم از اینکه آنچه ما ۱۰ سال پیش می‌گفتیم و اصولگرایان همراهی نمی‌کردند، روشن شده است. من در مجلس هشتم فریاد زدم و سوال از رییس‌جمهور را مطرح کردم، اما اکثر اصولگرایان با آن همراهی نمی‌کردند و مخالفت می‌کردند و به ما حمله می‌کردند اما خودشان امروز همین حرف‌ها را می‌زنند تا جایی که یکی از افراد شاخص اصولگرا گفته احمدی‌نژاد از پایه‌های فتنه بود. آنها در سال‌های قبل هیچ وقت چنین اعترافی نمی‌کردند.

مطهری همچنین خاطرنشان کرد: ما بارها گفتیم اگر بنا بر محاکمه محصورین است احمدی‌نژاد هم باید همزمان با آنها محاکمه شود. الان طرفداران ایشان در آن دوره، همین حرف‌ها را می‌زنند و این مایه خوشبختی ماست که به اشتباهات گذشته خود اعتراف می‌کنند در حالیکه قبل از این به او تعصب داشتند و بر تخلفات‌شان چشم‌پوشیده بودند. اگر کسی به عنوان رییس‌جمهور می‌گوید من فلان قانون را قبول ندارم و آن را اجرا نمی‌کنم باید بلافاصله عزل شود.

مطهری در بخش دیگری از سخنرانی خود، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: هفته وحدت به پیشنهاد آیت‌الله منتظری و تایید امام خمینی بوده و برکات خوبی هم داشته است هرچند وضعیت جهان اسلام از نظر وحدت اسلامی خوب نیست.

وی افزود: باید معنای وحدت اسلامی را بدانیم و در نظر داشته باشیم، همه از وحدت سخن می‌گوییم ولی منظور ما ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. بعضی‌ها منظورشان‌ از وحدت اسلامی این است که همه فرق اسلامی به یک مذهب روی بیاورند. تصور برخی این است که همه یک مذهب را انتخاب کنند و حول این مذهب متحد شویم. برخی‌ هم منظورشان است آن است که از مشترکات این مذاهب یک مذهب جدید بسازند و همه معتقد به این مذهب باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: منظور از وحدت اسلامی این است که همه مذاهب اسلامی معتقد به مذهب خودشان باشند ولی بر مشترکات تاکید کنند چرا که اشتراکات ما بیشتر از افتراقات است، ما دشمن مشترک داریم و منظور از وحدت اسلامی این است که همه فرق اسلامی در برابر دشمن مشترک جبهه متحد بسازنند.

مطهری با بیان اینکه اصل اختلاف شیعه و سنی بر سر جانشینی پیامبر اکرم (ص) است، تصریح کرد: این یک بحث تاریخی است و نباید به مسئله‌ای برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و کشت و کشتار یکدیگر تبدیل شود. بقیه اختلافات نیز اختلافاتی جزیی فقهی است. اگر اشتراکات را نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم همه قائل به توحید معاد نبوت و... هستند.

نایب‌ رییس مجلس یادآور شد: اساسا الگوی وحدت اسلامی امام علی هستند، وقتی حق امام علی (ع) ضایع شد ایشان اعتراض نکرد و با ابوبکر و عمر نیز همکاری داشت و گفتند ما به خاطر مصالح جامعه اسلامی قیام نمی‌کنم.

وی در ادامه گفت: طبق گفته قران چهار عامل موجب انقراض امت‌هاست؛ اگر ظلم بر عدالت غلبه کند، آن جامعه باقی نمی‌ماند، اگر فساد در جامعه‌ای غلبه کند، آن جامعه حتما منقرض می‌شود و اگر ترک امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد، حتما آن جامعه از بین می‌رود. همچنان‌که امت‌های زیادی به خاطر تفرقه و تشتت از بین رفته‌اند.

مطهری با بیان اینکه تفرقه و تشتت موجب از بین رفتن حکومت عثمانی شد، عنوان کرد: عثمانی یک کشور بزرگ قدرتمند اسلامی بود. کشورهای اروپایی از این کشور می‌ترسیدند و به همین خاطر اعراب را تحریک کردند و گفتند شما قوم برتر هستید و نباید تحت سیطره ترک‌ها باشید و نهایتا در جنگ اروپا و عثمانی عرب‌ها از پشت ضربه زدند و همین مسئله موجب حضور اروپایی‌ها در خاورمیانه و تقسیم‌بندی خاورمیانه شد و کشورهای کوچک و بزرگ و کشور جعلی اسرائیل را هم درست کردند، این مسئله ناشی از اختلاف و تشتت بود.

مطهری با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام تاکید کرد: این برادرکشی‌ها به نام الله اکبر و به نام اسلام است و دشمن در حال بهره‌برداری از آن است.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت آشنایی با سیره پیامبر (ص) و معصومین (ع) خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شیعیان در مقایسه با اهل سنت توجه کمتری نسبت به پیامبر (ص) داریم؛ گویی تقسیم کاری شده و پیامبر اسلام (ص) برای اهل سنت و ائمه اطهار (ع) برای شیعیان هستند. این اصلا خوب نیست. ریشه و اساس پیامبر اسلام است.

وی افزود: باید از سیره و روش پیامبر (ص) درس گرفت. با اینکه به ایشان وحی می شد، پیامبر با اصحابش مشورت می‌کرد و یک نوع دموکراسی در رفتار ایشان وجود داشت. به اصحابش شخصیت می‌داد و به آنها یاد می‌داد که در امور اجرایی اهل مشورت باشید و نه استبداد.

فرزند شهید مطهری با انتقاد از دوری جامعه و دانشجویان از آثار شهید مطهری گفت: بعد از آثار امام (ره) باید به آثار شهید مطهری رجوع کرد. ایشان در کتاب سیره نبوی می‌گویند نباید برای دستیابی به اهداف به روش‌های نادرست توسل جست. مگر می‌شود برای ساخت مسجد به دروغ روی آورد؟ مگر می‌شود برای تشویق خواندن قرآن حدیث جعل کرد؟ ما نباید برای تبلیغ دین از وسیله نامقدس و دروغین استفاده کنیم. ممکن است در میان متجددین این حرف رایج باشد که هدف وسیله را توجیه می‌کند ولی این نادرست است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
4
اینم فکر میکنه تنها مشکل مملکت همینه.ما هم که پول نداریم تا شاه عبدالعیم بریم کم از حصر نداریم بابا.دلت خوشه. همتون مثل همین چپ و راست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
2
این تغییر موضع آقایان نسبت به احمدی نژاد به خاطر اینستکه که از همان روشها ، علیه خود اینها استفاده کرده است ، و این یعنی حق برای اینها جاده ای یک طرفه هست ، به نفع آنها جاری می شود ولی علیه آنها جاری نمی شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین