کد خبر: ۴۹۳۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
"بازیکنان لیگ توانایی ۶۵ دقیقه دویدن دارند"

کی‌روش: مربیان به من اعتماد کنند/پرتغال گربه است اما همیشه گربه برنده نمی‌شود/ بازی با مراکش حکم فینال را دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از جلسه با مهدی تاج گفت: سطح بازیکنان داخلی برای جام جهانی کافی نیست. تنها یک راه حل داریم که از مربیان محترم باشگاه‌ها تقاضای کمک کنیم تا بعد از هر بازی لیگ، یک تا یک روز و نیم بازیکنان مدنظرمان را در اختیار تیم ملی قرار دهند که در اختیار ما باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
کارلوس کی‌روش بعد از جلسه طولانی‌اش با مهدی تاج درباره برنامه‌ریزی برای آماده سازی هر چه بهتر تیم ملی و برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب دنیا، اظهار کرد: در درجه اول یک سخن خاص و ویژه با دوست عزیزم علی جوادی (مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال) دارم که عهده‌دار مسئولیت روابط عمومی فدراسیون فوتبال شده است. صحبت‌های طولانی در گذشته داشتیم و امروز هم درباره تیم ملی با او صحبت کردیم. اطمینان داریم که حضور او باعث موفقیت‌های زیادی خواهد بود. حالا درباره تیم ملی صحبت کنیم. جلسه امروز فقط ادامه جلسه ابتدایی با رییس فدراسیون فوتبال بود که در مسکو داشتیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، او ادامه داد: این جلسه، نیمه دوم جلسه‌ای بود که در مسکو داشتیم. این فرصت را داشتیم که به صورت شفاف درباره مسائل گذشته صحبت کنیم. باید خیلی شفاف درباره آینده تیم ملی هم صحبت کنیم. درباره برنامه‌های آماده سازی تیم ملی باید گفت که با جزییات کامل و اهمیت زیاد آنها را بررسی کردیم چون بسیار مهم است.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مطمئنا خانواده فوتبال ایران موافق است که در گروه سخت و بسیار دشواری قرار داریم و کار سختی پیش روی تیم ملی است. وقتی صحبت از دشواری کارمان در جام جهانی می‌شود اگر همه ما دست به دست هم بدهیم، باز هم کارمان سخت است و باز هم کافی نیست. در نتیجه قبل از جام جهانی باید کنار هم باشیم. کار بسیار سختی پیش رو داریم البته چیزی غیر ممکن نیست. همه یک هدف داریم و آن صعود به مرحله بعد جام جهانی است.

* در ماه مارس دو بازی دوستانه خواهیم داشت

کی‌روش اظهار کرد: کار پیش روی ما بسیار دشوار است. هدف اول ما این است که بازیکنان برای رقابت پیش رو آمادگی کامل را داشته باشند چون سطح رقابت بسیار بالا است. در ماه مارس همان طور که با تاج مرور کردیم، دو بازی دوستانه و تدارکاتی با تیم‌هایی که نحوه بازی تیم‌های آمریکای لاتین و اروپا را دارند، خواهیم داشت.

* با برنامه AFC مشکل داریم

سرمربی تیم ملی گفت: در ماه می ۲۰۱۸، قبل از جام جهانی مشکل بزرگی داریم. AFC هنوز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را به تعویق نینداخته و این مشکل هنوز پابرجا است. به خاطر این که آن تاریخ‌ها خارج از روزهای فیفا دی است امکان این را خواهیم داشت که از کشورهای همسایه دعوت کنیم تا در مرحله اول قبل از جام جهانی بازی کنند. کشورهایی مثل سوریه، قطر یا امارات خواهند بود که می‌توانند در تهران بازی کنند. بعد از آن سه بازی دوستانه دیگر خواهیم داشت. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که حالت تیم‌های شمال آفریقا را داشته باشند. تیم‌هایی مانند مصر تونس و الجزایر که مانند مراکش هستند.

* بازیکنان داخلی بعد هر بازی یک روز در اختیار ما باشند

کی‌روش گفت: در اردیبهشت سال آینده با بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا تداخل داریم و بازیکنان خارجی را نداریم. باید برای بازیکنان داخلی برنامه ریزی کنیم چون سطح بازیکنان داخلی برای جام جهانی کافی نیست. باید برای آنها برنامه ریزی کنیم. تنها یک راه حل داریم که از باشگاه‌ها و مربیان محترم تقاضای کمک کنیم. همکاری ما با باشگاه‌ها این است که بعد از هر بازی لیگ، یک تا یک روز و نیم بازیکنان مدنظرمان را در اختیار تیم ملی قرار دهند که بازیکنان در اختیار ما باشند.

* باید بازیکنان را به سطح جام جهانی برسانیم

او گفت: فرض کنید باشگاهی روز پنج‌شنبه بازی دارد. بازیکنان جمعه بعد از ظهر در اختیار ما هستند و شنبه بعد از ظهر به باشگاه خود می‌روند. اگر جمعه بازی کنند، شنبه بعد از ظهر در اختیار ما باشند، یک‌شنبه صبح کارشان را انجام دهند و بعد از ظهر به تیم خود بروند. این برنامه‌ها از اولین ماه سال میلادی انجام می‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد.  اگر این کار را کنیم، شانس‌مان را تقویت می‌کنیم. گروه دشواری داریم و شانس‌مان کم خواهد بود. باید بازیکنان را به سطح جام جهانی برسانیم.

* مربیان به ۳۶ سال تجربه من اعتماد کنند

کی‌روش گفت: با مربیان صحبت می‌کنم که به ما اعتماد کنند. ما به هیچ ‌وجه تداخلی با سطح آمادگی بازیکنان نخواهیم داشت. امیدوار خواهم بود که مربیان به من اعتماد کنند. با ۳۶ سال تجربه به من اعتماد کنند که چه کار می‌کنم. با این همکاری دو طرفه و سراسر اعتماد می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

جوادی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این لحظه درباره برنامه کی‌روش گفت: این برنامه به خاطر این است که بازیکنان از نظر ذهنی آماده شوند. در این برنامه آنها مصدوم نمی‌شوند و تمرین نمی‌کنند.

* جام جهانی یک چالش سراسر جذابیت است

او ادامه داد: بگذارید این طور مطرح کنیم. مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی می‌کنیم. اسپانیا و پرتغال مدعیان قهرمانی جام جهانی هستند و مراکش بهترین تیم آفریقا است. این یک چالش سراسر جذابیت خواهد بود. این بهترین تجربه کاری خود من و یک اتفاق خوب برای تیم ملی خواهد بود. اگر با این برنامه موافقت نکنند، شانس کمی خواهیم داشت.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که برای شبیه سازی بازی با پرتغال و اسپانیا چه تیم‌هایی را مدنظر دارد، گفت: تیم‌هایی که یک فوتبال لاتین بازی کنند. ترکیه، رومانی، صربستان و حتی ایتالیا این طور بازی می‌کنند. بستگی به فرصت‌ها دارد که با کدام تیم به قطعیت برسیم. این گونه تیم‌ها برای آماده‌سازی دیدار با پرتغال و اسپانیا خوب هستند. جام جهانی برای ما با مراکش شروع می‌شود و بازی با مراکش حکم فینال را دارد.

* پرتغال گربه است اما همیشه گربه نمی‌برد

کی روش درباره سبک متفاوت حریفان تیم ملی در دوره گذشته و شباهت سبک اسپانیا و پرتغال گفت: این دو تیم برترین تیم‌های جهان هستند. مقابل قهرمان اروپا و قهرمان سابق جهان بازی می‌کنیم. آنها در بدو ورود به مسکو مدعی قهرمانی هستند. تصور کنید چقدر منابع مالی احتیاج بود تا مقابل پرتغال و اسپانیا بازی کنیم. مقابل آنها رایگان بازی می‌کنیم. همه بازیکنان ما برای بازی با پرتغال و اسپانیا سراسر هیجان هستند. خودم من هم در جوانی همین حس را داشتم. دو تیم قدرتمند جهان حریف ما هستند. در لیگ برتر هم همین طور است. پرسپولیس بهترین تیم است اما آنها همیشه قهرمان نمی‌شوند. این گونه بازی‌ها حکم داستان موش و گربه را دارد.

او ادامه داد: پرتغال گربه خواهد بود و ما نقش دیگری داریم اما همیشه گربه نمی‌برد (با خنده).

درادامه خبرنگاری به کی‌روش گفت که فدراسیون فوتبال به برانکو گفته قراردادش را تمدید نکند تا بعد از جام جهانی سرمربی تیم ملی شود. پیش از این که سرمربی تیم ملی به این سوال پاسخ دهد، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: این شیطنت رسانه‌ای است. چنین مطلبی صحت ندارد. هیچ مشکلی با کی‌روش نداریم.

* در غیاب بازیکنان تیم‌های آسیایی، پشه می‌گیریم!

در ادامه کی‌روش گفت: بهتر است که بهترین برگ‌های خودمان را برای جام جهانی نگه داریم و کارت آس را آن‌جا رو کنیم. اگر بهترین مربی را هم داشته باشید مانند این است که شما بهترین آشپز را دارید اما وقتی تجهیزات نباشد او نمی‌تواند حتی تخم مرغ درست کند. در ماه می کادر خوبی داریم. همه هستند اما بازیکنان در اختیار تیم ملی نیستند و بازیکنان استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب آهن در لیگ قهرمانان هستند. در عوض ما هم ‌پشه می‌گیریم چون پشه زیاد است. همه باید اهمیت آماده‌سازی در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین را درک کنند. این برنامه مانند یک تیوب غریق نجات خواهد بود.

او ادامه داد: یک بار دیگر به آقای جوادی تبریک می‌گویم. یک بار دیگر بسیار حائز اهمیت است که از باشگاه‌ها درخواست کنم برنامه آماده سازی ما را درک کنند. اگر این برنامه پیش برود، شانس صعود ما افزایش پیدا می‌کند.

* بازیکنان لیگ فقط توانایی ۶۵ دقیقه دویدن دارند

سرمربی تیم ملی درباره جو سازی برخی در آستانه حضور تیم ملی در جام جهانی و اظهارات لوپتگی مبنی بر این که ایران بازیکنان و مربی خوبی دارد و در راه صعود شکست نخورده گفت:  مطمئنا آنها شروع کردند که تیم‌ها را آنالیز کنند. همان طور که ما مطالعه و بررسی تیم‌ها را شروع کردیم. راجع به اسپانیا و پرتغال همه چیز را می‌دانیم. مراکش را هم به خوبی آنالیز می‌کنیم. اگر روز، روز شما باشد می‌توانید موفق شوید. ولی نمی‌توان بازی را در ۶۰ دقیقه انجام داد به خاطر این که اگر واقع گرا باشیم، بازیکنان شاغل در لیگ برتر آمادگی بازی در ۶۰ تا ۶۵ دقیقه را دارند. اگر داوران قبول می‌کردند که ۶۵ دقیقه بازی کنیم، من مشکلی نداشتم.

او با نام بردن از بازیکنانی مانند ترابی، حسینی، ابراهیمی، عبدالله زاده و ... گفت: این بازیکنان نیاز به کار بیشتر دارند. اگر مقابل جوردی آلبا بازی کنیم، او ۶۰ بار رفت و آمد دارد. اگر مدافع راست ما یعنی غفوری ۴۵ بار بدود، آیا من باید به جای او بدوم یا می‌توانیم به جوادی بگوییم بدود. می‌توانیم  من و جوادی دقایق را تقسیم کنیم. صحبت فوتبال خوب نیست بلکه صبحت این است که در طول بازی بتوانند بدوند. باز هم تکرار می‌کنم مطلب کلیدی، آماده سازی است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
0
میخوای قهرمان جام جهانی بشی که اینهمه تغییرات میخوای
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین