کد خبر: ۴۹۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

پیش از خواب از این کارها پرهیز کنید

ورزش منظم یکی از عوامل کلیدی برای خواب خوب شبانه محسوب می شود، اما رفتن دیر هنگام به باشگاه به هیچ عنوان ایده خوبی محسوب نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز : بدن انسان برای حفظ سلامت و یا تسریع روند بهبودی خود به خواب کافی نیاز دارد. خواب ناکافی می تواند پیامدهایی مانند افزایش وزن، سیستم ایمنی ضعیف، و بی حوصلگی در روز بعد را موجب شود. 

 برخی اقدامات می توانند زمینه ساز مشکلات و اختلالات خواب شوند. اگر به طور مداوم در به خواب رفتن یا خواب باقی ماندن با مشکل مواجه هستید، پیش از خواب این شش کار را انجام ندهید.

خوردن غذاهای چرب

غذاهای چرب نه تنها موجب می شوند تا صبح روز بعد احساس ناخوشایندی داشته باشید، بلکه معده را وادار می کنند تا برای گوارش کل غذا پیوسته فعال باشد، که این شرایطی ناراحت کننده را ایجاده کرده و می تواند به خواب رفتن را دشوار سازد. پیش از خواب مصرف فست فود، بستنی، و دیگر مواد غذایی این چنینی را فراموش کنید.

زل زدن به یک نمایشگر

استفاده از لپ تاپ یا تبلت برای انجام کارهایی مانند وب گردی پیش از خواب کاری است که افراد بسیاری انجام می دهند، اما نور آبی منتشر شده از نمایشگر این دستگاه ها مغز را تحریک می کند و به آرامش رسیدن بدن و احساس این که زمان خواب فرا رسیده است را دشوار می سازد. حتی تماشای برنامه محبوبتان در تلویزیون می تواند به قیمت از دست رفتن خواب خوب شبانه تمام شود. اگر قصد دارید در دنیایی دیگر غرق شوید، خواندن یک کتاب آرامش بخش یا مدیتیشن را مد نظر قرار دهید.

ورزش هوازی شدید

ورزش منظم یکی از عوامل کلیدی برای خواب خوب شبانه محسوب می شود، اما رفتن دیر هنگام به باشگاه به هیچ عنوان ایده خوبی محسوب نمی شود. جدا از نیاز به غذا خوردن پس از ورزش، سطوح ضربان قلب و انرژی نیز افزایش می یابند، که در این شرایط بدن و ذهن در کسب آرامش کافی برای به خواب رفتن دچار مشکل می شوند. برای به خواب رفتن راحت شبانه ورزش شما حداقل سه ساعت پیش از خواب باید تمام شده باشد.

کار کردن تا دیر وقت

اگر صبح روز بعد جلسه ای بزرگ پیش رو دارید یا تا پایان هفته باید یک پروژه را تحویل دهید، انجام کار پس از خوردن شام ممکن است موجب آرامش ذهن شود. اما حداقل یک ساعت پیش از به خواب رفتن باید کار خود را متوقف کنید تا مغز فرصت استراحت داشته باشد و در به خواب رفتن آرام و بدون اضطراب دچار مشکل نشوید.  

مصرف کافئین

کافئین در قهوه، چای، و حتی شکلات یافت می شود و می تواند به عنوان یک محرک شما را بیش از حد برنامه ریزی شده بیدار نگه دارد. این که بدن شما چه میزان کافئین را می تواند پردازش کند به خود شما بستگی دارد، اما به عنوان یک قانون خوب این ماده را چند ساعت پیش از خواب نباید مصرف کنید. این مساله درباره الکل نیز صادق است و مصرف آن می تواند در خواب خوب شبانه اختلال ایجاد کند.

تنش های عاطفی

به گزارش"پاپ شوگر"،مشاجره با یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان هنگام مکالمه تلفنی، تماشای یک برنامه آزاردهنده در تلویزیون، و موارد دیگر که می توانند عواطف و احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهند، گزینه خوبی برای کسب آرامش و خواب خوب شبانه نیستند. با انجام فعالیت های آرامش بخش مانند خواندن یک داستان کوتاه، نوشیدن یک چای گیاهی، یک حمام گرم، یا انجام حرکات کششی سبک از ایجاد تنش و استرس در اعصاب و احساسات خود پیش از خواب پیشگیری کنید.

منبع: عصر ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین