کد خبر: ۴۹۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

تردید دیوان عالی آمریکا برای مصادره اموال ایران

دیوان عالی آمریکا به دلیل تجاری نبودن اشیای باستانی متعلق به ایران در آمریکا، در امکان مصادره آنها برای پرداخت غرامت به مجروحان انفجار سال 1997 در بیت المقدس ابراز تردید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : قضات دیوان عالی ایالات متحده در امکان مصادره اشیای باستانی ایرانی در این کشور برای پرداخت غرامت به مجروحان مدعی دخالت ایران در انفجار سال 1997 میلادی در بیت المقدس ابراز تردید کردند.

پیشتر در سال گذشته میلادی یک دادگاه تجدید نظر فدرال حکم یک دادگاه عادی علیه ایران را رد کرده و مصادره این اشیا را ناممکن دانسته بود؛ اما اکنون دیوان عالی آمریکا باید درباره امکان مصادره اموال یک کشور خارجی تصمیم گیری کند.

قضات دیوان عالی آمریکا با این استدلال که قانون مصوب کنگره این کشور تنها اموال تجاری را قابل مصادره دانسته، در امکان مصادره این اشیای باستانی که در موزه موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو نگهداری می شود، به دلیل تجاری نبودن آن ها تردید کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین رابطه «زاکری تریپ» مقام وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه گفت که اگر کنگره قصد اعطای مجوز برای مصادره اموال دارای ارزش فرهنگی و تاریخی را داشت، این موضوع را صریحا در قانون ذکر می کرد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده که ادعای قضایی علیه کشورهای خارجی در آمریکا می تواند واکنش متقابل را در دادگاه های بین المللی علیه آمریکا به دنبال داشته باشد.
در حادثه انفجار انتحاری در سال 1997 میلادی در بیت المقدس 5 نفر کشته و 8 شهروند آمریکایی زخمی شدند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین