کد خبر: ۴۹۳۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
در اولین جلسه کابینه از زمان بحران؛

سعدحریری انصراف از استعفایش را اعلام کرد/حریری: کابینه با سیاست خویشتن‌داری موافقت کرد/از استعفا صرف‌نظر کردم

جلسه کابینه لبنان برای اولین بار بعد از بحران استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) با حضور وی و میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ بعبدا برگزار شد و کابینه با بیانیه‌ وزارتی در زمینه خویشتن‌داری این کشور و سیاست بی‌طرفی موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه لبنانی الدیار، سعد حریری بعد از پایان جلسه کابینه اظهار داشت، از تصمیم استعفا صرف نظر کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: به تقویت روابط با کشورهای عربی و مشارکت با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهیم و به قطعنامه‌های بین‌المللی و حمایت از نیروهای بین‌المللی در لبنان پایبندیم. لبنان همچنان خود را از آتش شعله‌ور در منطقه دور نگه می‌دارد.

سعدحریری انصراف از استعفایش را اعلام کرد/حریری: کابینه با بیانیه وزارتی درباره سیاست خویشتن‌داری موافقت کرد/از استعفا صرف‌نظر کردم
نخست وزیر لبنان تصریح کرد: کابینه بر اهمیت پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد. تمامی اعضای کابینه به اجماع زبانا و عملا بر بیانیه وزارتی مبنی بر حفظ خویشتن‌داری و دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌های خارجی اعلام پایبندی کردند. 

وی در جریان این نشست از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان  به خاطر رهبری حکیمانه بحران و تلاش‌هایی که در آن گروه‌های دولت لبنان را برای حفظ ثبات شرکت داد، قدردانی  و تاکید کرد: ما به عنوان مقامات دولت مسؤول حفظ کشور از خطرات پیش رو هستیم و امیدواریم این نشست فرصتی را برای همکاری و حفظ امنیت لبنان  فراهم کند.

حریری خواستار تلاش برای دور نگه داشتن کشور از درگیری‌های منطقه و حفظ ثبات آن شد و به لزوم عدم مداخله در امور "کشورهای دوست و برادر" و حمله به آنها از طریق رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید منافع لبنان و لبنانی‌ها را مورد توجه قرار دهیم و تصمیم خود را در مورد سیاست بی‌طرفی اعلام کنیم.

نخست وزیر لبنان گفت: اگر ما مداخله هیچ کشوری را در امور داخلی لبنان نمی‌پذیریم، پس جایز نیست هیچ طرف لبنانی نیز در امور کشورهای عربی و به ویژه حوزه خلیج فارس مداخله کند زیرا منافع ما در حفظ روابط تاریخی‌مان با تمامی کشورها نهفته است.

وی گفت:‌ ما نخواهیم پذیرفت که کسی تحت هیچ شرایطی ثبات لبنان را برهم زند و حفظ ثبات کشور بالاتر از هرچیزی است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز در ابتدای جلسه کابینه مراحلی را که بحران بعد از استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان پشت سر گذاشت و همچنین دیدگاه‌ها و تماس‌ها را  چه در عرصه داخلی و چه دیپلماسی به طور کامل شرح داد و گفت: نگرانی از تحمل اوضاع داخلی و  بازگشت امن حریری بود.

رئیس جمهوری لبنان در ابتدای این جلسه به روند رایزنی‌هایی که با تمامی گروه‌ها و رهبران جهان داشت، اشاره کرد و گفت: دیدگاه ما در بحران اخیر ناشی از این بود که نمی‌پذیریم هیچ قدرتی به کرامت ما خدشه وارد کند. زیرا هیچ سرزمینی را کوچک یا بزرگ نمی‌دانیم بلکه معتقدیم همه باید در عزت و کرامت برابر باشند.

وی تاکید کرد، رویکرد لبنان در جهت مقابله با آنچه رخ داد، بود و یکپارچگی لبنانی‌ها پایه و اساس حمایت از ثبات در کشور است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
1
به این میگن کار عاقلانه عدم دخالت در امور داخلی هر کشوری به هر بهانه ای محکوم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین