کد خبر: ۴۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

نشانه های آنفلوآنزا کدامند؟

اگر به سرماخوردگی مبتلا باشید به ندرت دچار لرز و تعریق می شوید. آنها نشانه های شایع ابتلا به آنفلوآنزا هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرماخوردگی و آنفلوانزا می توانند موجب شکل گیری علائمی در قسمت بالایی دستگاه تنفسی انسان شوند که گرفتگی سینوس، آبریزش بینی، گلو درد و سرفه، و همچنین علائم سیستمیک مانند تب از آن جمله هستند.

نشانه‌های آنفلوآنزا که نباید نادیده گرفته شوند

  به نقل از "ریدرز دایجست"، اما باید به این نکته توجه داشت که نشانه های آنفلوآنزا به طور معمول سریع‌تر پدیدار می شوند و از شدت بیشتری نیز نسبت به سرماخوردگی برخوردار هستند. در ادامه با برخی علائم آنفلوانزا که نباید نادیده گرفته شوند، بیشتر آشنا می شویم.
 
آیا درد دارید؟

شما ممکن است هنگام سرماخوردگی متوجه دردهایی خفیف شوید، اما در صورت ابتلا به آنفلوآنزا شدت آنها بیشتر خواهد بود. اگر به آنفلوآنزا مبتلا باشید، در عضلات و مفاصل خود، اغلب در سر، کمر، و پاها احساس درد خواهید کرد. در این شرایط حتی حرکت نیز می تواند دردناک باشد.


آیا تب دارید؟

اگرچه ابتلا به سرماخوردگی می تواند درجه حرارت بدن شما را افزایش دهد، اما به ندرت به تب بالا منجر می شود. یکی دیگر از نشانه هایی که می توانید برای تشخیص ابتلا به آنفلوانزا مد نظر قرار دهید، تب بالا، اغلب در محدوده 100 تا 102 درجه فارنهایت (37.7 تا 38.8 درجه سانتیگراد) است، اگرچه تب می تواند به ویژه در کودکان درجات بالاتری نیز داشته باشد. اگر تب چند روز ادامه داشت شگفت زده نشوید. اگرچه تب احساس ناخوشایندی را در انسان ایجاد می کند، اما به خاطر داشته باشید که یکی از روش های بدن برای مبارزه با عفونت محسوب می شود.


آیا لرز و تعریق را تجربه می کنید؟

اگر به سرماخوردگی مبتلا باشید به ندرت دچار لرز و تعریق می شوید. آنها نشانه های شایع ابتلا به آنفلوآنزا هستند. گاهی اوقات دردهای بدن می توانند موجب لرز شوند. گاهی اوقات تب نیز می تواند موجب لرز شود، اگرچه آنفلوآنزا ممکن است حتی بدون تب نیز موجب لرز شود.


آیا احساس ضعف و خستگی می کنید؟

سرماخوردگی می تواند گاهی اوقات شما را از پا بیندازد، یا افت انرژی نسبت به حالت عادی را موجب شود. در صورت ابتلا به سرماخوردگی، این علائم به طور معمول تنها چند روز طول می کشند. اما در صورت ابتلا به آنفلوآنزا ممکن است برای چند هفته احساس خستگی و ضعف همراه شما باشد. احتمال احساس خستگی بیش از اندازه و شدید در زمان ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر است و به عنوان مثال، ممکن است بیشتر روز را بخوابید.

وضعیت شکم شما چطور است؟

در شرایطی که همه ویروس ها موجب بروز مشکلات معده مانند استفراغ، اسهال، یا گرفتگی های معده نمی شوند، مواجه با این علائم می تواند نشانگر ابتلا به آنفلوآنزا باشد. اگر به طور مکرر به استفاده از توالت نیاز دارید، به احتمال زیاد با یک سرماخوردگی ساده مواجه نیستید.


در زمان ابتلا به آنفلوآنزا چه کارهایی باید انجام دهید؟

اگر فکر می کنید به آنفلوآنزا مبتلا شده اید، قدم بعدی چه خواهد بود؟ آیا باید صبر کرد تا علائم آنفلوآنزا بهبود یابند یا باید به پزشک مراجعه کرد؟ اگر در گروه با خطر بالا قرار ندارید و علائم خفیف هستند، معمولا نیازی به مراجعه به پزشک یا درمان با داروهای ضد ویروس نیست.

گروه های با خطر بالا شامل کودکان، افراد 65 ساله یا پیرتر، زنان باردار، و آنهایی که به بیماری های خاص دیگر، مانند سینه پهلو، مبتلا هستند، باید تحت درمان با داروهای ضد ویروس قرار بگیرند، زیرا برخی مطالعات نشان داده اند که ممکن است مدت بیماری یا شدت علائم آن را کاهش دهند.

در صورت مواجهه با نشانه هایی هشدار دهنده مراجعه سریع به پزشک اهمیت دارد. از جمله این نشانه ها می توان به دشواری در تنفس یا تنگی نفس، درد و فشار در ناحیه سینه یا شکم، سرگیجه ناگهانی، گیجی، استفراغ شدید یا پایدار، یا نشانه های تکرارشونده آنفلوآنزا اشاره کرد. در مورد کودکان، پزشک باید از مسائلی مانند این که چه اندازه مایعات مصرف کرده اند، دچار کم آبی بدن هستند، یا بی اشتهایی را تجربه می کنند، آگاه شود.

و چه کارهایی را نباید انجام داد؟

اگر فکر می کنید به آنفلوآنزا مبتلا شده اید، از تماس با دیگران پرهیز کنید. از حضور در محل کار پرهیز کنید، زیرا تنها همکاران خود و دیگران را در معرض بیماری قرار می دهید. اگر باید از خانه خارج شوید، به عنوان مثال، برای مراجعه به پزشک، از یک ماسک استفاده کنید.

آنفلوآنزا بسیار مسری است و اغلب یک بیماری ناتوان کننده و حتی مرگبار است. بهترین کاری که می توانید برای کمک به پرهیز از انتقال بیماری انجام دهید، تزریق واکسن آنفلوآنزا است.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین