کد خبر: ۴۹۳۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

زلزله گیلان تاکنون چهار مصدوم بر جا گذاشت

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی گیلان گفت: تاکنون مصدومیت چهار نفر به دلیل زلزله غروب امروز (سه شنبه) در استان گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
طلعت کاویانی افزود: یک نفر مرد در شهرستان رودسر به دلیل ضربه به سر دچار مصدومیت شده که برای درمان به بیمارستان 22 آبان لاهیجان منتقل و تحت درمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: دو مرد نیز به دلیل ضربه به پا و یک زن به دلیل ضربه به دست، در لنگرود دچار مصدومیت شدند که به صورت سرپایی در بیمارستان این شهرستان تحت درمان قرار گرفتند.

** زلزله در گیلان خسارت مالی جدی نداشت/ ضرورت رعایت نکات ایمنی 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز به ایرنا گفت: زلزله غروب امروز (سه شنبه) گیلان در شهرستان های لنگرود و لاهیجان، خسارت های مالی و آسیب های جسمی جدی در پی نداشته است. 

مهدی ولی پور با اشاره به حضور تیم های ارزیاب از هلال احمر گیلان در لاهیجان و لنگرود برای ارزیابی روستاهای این شهرستان ها افزود: این زلزله در عمق زیاد و با شدت کم به وقوع پیوست و تاکنون خسارت و آسیب جدی گزارش نشده است. 

وی اظهار داشت: گیلان یکی از نقاط حادثه خیز کشور است و بیشتر شهرستان های این استان بر روی گسل های زلزله خیز قرار دارند بنابراین به گیلانی ها توصیه می شود نکات ایمنی لازم هنگام وقوع زلزله را رعایت کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن زلزله ضروریست مردم در صورت وقوع زمین لرزه، ضمن حفظ خونسردی، در نقاط امن منازل خود پناه گرفته و از قرار گرفتن در مکان های آسیب پذیر مانند کنار پنجره، راه پله و داخل آسانسور خودداری کنند. 

** تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران/ مردم گیلان هوشیار باشند 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز از برگزاری ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: مردم گیلان بویژه در شهرهای لنگرود و رودسر امشب هوشیار باشند. 

حجت شعبانپور در گفت و گو با ایرنا افزود: سوابق نشان داده که در زلزله های گذشته همچون زلزله کرمانشاه، قبل از زلزله اصلی، پیش زلزله داشته ایم. 

وی با اشاره به اینکه جلسه مدیریت بحران استان هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: به شهرهای لنگرود و لاهیجان آماده باش کامل داده ایم و در استان نیز آماده باش هستیم. 

وی به شهروندان گیلانی بویژه در شهرهای لنگرود و رودسر توصیه کرد که امشب را هوشیار بخوابند و لوازم ضروری و اولیه و چراغ قوه را برای زمان بحران پیش بینی کنند. 

شعبانپور گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی و خسارت های مالی جدی ناشی از این زلزله در استان نداشته ایم. 

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی چهار و هشت دهم ریشتر، ساعت 18 و 57 دقیقه و 17 ثانیه امروز (سه شنبه) گیلان را لرزاند. کانون این زمین لرزه شهرستان لنگرود در شرق استان بوده است. 

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین