کد خبر: ۴۹۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

فراز و فرود بازداشت‌ مهاجران در دوره ترامپ

سرکوب مهاجرتی دونالد ترامپ منجر شده تا در ماه‌های ابتدایی روی کار آمدن او، ماموران مهاجرتی در سراسر آمریکا به شدت بازداشت‌ها را افزایش دهند. همزمان، بازداشت‌ در امتداد مرز مکزیک کاهش نشان می‌دهد که علت آن کاهش تمایل به نفوذ در آمریکاست.
آفتاب‌‌نیوز : آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به وعده‌اش برای کنترل شدید مهاجرتی عمل کرده و این پیام را به مهاجران بالقوه رسانده که حتی فکر عبور غیر قانونی از مرز به سرشان نزند.

گرچه عبور از مرز کاهش نشان می‌دهد اما ترامپ همچنان بر ساخت دیوار بین مرز کشورش با مکزیک اصرار دارد؛ دیواری که به گفته منتقدان غیر ضروری و اتلاف منابع مالی است. آمارهای جدید که چشم‌انداز روشنی از عملکرد مهاجرتی ماموران در دوره ترامپ می‌دهد، بیانگر آن است که تعداد بازداشتی‌ها به دست گشت‌های مرزی در سال مالی جاری که ۳۰ سپتامبر به پایان می‌رسد به پایین‌ترین میزان در ۴۵ سال گذشته رسیده است. این بدین معناست که تعداد بازداشتی‌ها از کسانی که قصد عبور از مرز داشتند، کاهش یافته است.  

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در مجموع، گشت مرزی ۳۱۰ هزار و ۵۳۱ بازداشت در سال مالی ۲۰۱۶ داشته است که ۲۵ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش نشان می‌دهد و کمترین میزان از ۱۹۷۱ است. مقام‌ها این کاهش را به لفاظی ضد مهاجرتی و سیاست‌های ترامپ از جمله بازداشت‌ مهاجران غیرقانونی ساکن آمریکا نسبت می‌دهند.

میشل میتلستادت، از اندیشکده دو حزبی "موسسه سیاست مهاجرتی" می‌گوید: میزان بازداشت افراد در مرز مکزیک در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ماقبل آن ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. این کاهش روندی را طی می‌کند که از دولت اوباما آغاز شد.

در مجموع اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا می‌گوید، اخراج‌ها در سال گذشته حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش نشان می‌دهد. به گفته این سازمان، شمار افرادی که در دورتر از مرز بازداشت شدند با ۲۵ درصد افزایش در سال جاری به ۸۱ هزار و ۶۰۳ تن رسیده است و این میزان پس از تحلیف ترامپ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین