کد خبر: ۴۹۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

کشف ۱۰ قلعه ناشناخته در سرزمین قلعه‌ها/ مشگین شهر ناشناخته است

با وجود شناسایی صدها اثر تاریخی در شهرستان مشگین شهر، کارشناسان به تازگی از کشف ۱۰ قلعه باستانی دیگر خبر داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرستان مشگین شهر واقع در استان اردبیل یکی از مناطق تاریخی و باستانی کم‌نظیر محسوب می‌شود که برخی آثار باستانی قدمت کشف ۱۰ قلعه ناشناخته در سرزمین قلعه‌ها/ مشگین شهر ناشناخته استتمدن هفت‌هزارساله را به آن نسبت می‌دهند.

تعدد قلعه‌های باستانی در این شهرستان به حدی کم‌نظیر است که مشگین شهر به سرزمین قلعه‌ها شناخته می‌شود تا جایی که در ورودی مرکز شهرستان کهنه قلعه یکی از آثار شاخص باستانی گویای این مدعا است.

تعدد آثار در وضعیتی است که کارشناسان معتقدند نه تنها مطالعات کافی از آثار باستانی و تاریخی شهرستان صورت نگرفته بلکه آثار ناشناخته متعددی وجود دارد که می‌بایست بررسی شده و به ثبت برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بیش از هزار اثر تاریخی تاکنون در شهرستان مشگین شهر شناسایی شده است.


محرم جعفری افزود: از این تعداد ۲۵۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ثبت مابقی آثار در دستور کار است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به قدیمی‌ترین آثار تاریخی شهرستان اضافه کرد: از جمله محوطه باستانی شهر یری، کهنه قلعه، دمری داغ و ایلانلو داغ محوطه‌ها و آثار باستانی شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر با تأکید به اینکه قلعه‌های باستانی از آثار شاخص این شهرستان است، اضافه کرد: از گذشته مشگین شهر به سرزمین قلعه‌ها شناخته می‌شود.

به گفته جعفری همچنان قلعه‌های ناشناخته در این شهرستان وجود دارد بطوریکه در یک سال گذشته ۱۰ قلعه در شهرستان شناسایی شده که در فهرست آثار تاریخی ثبت نشده‌اند.

وی به ضرورت مطالعه گسترده این آثار تأکید و اضافه کرد: به دنبال ثبت این آثار در فهرست آثار تاریخی مشگین شهر هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین