کد خبر: ۴۹۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

اعتصاب در اراضی اشغالی/آماده‌باش اسرائیل

پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، امروز (پنجشنبه) سرتاسر اراضی اشغالی 1967 شاهد اعتصاب سراسری بود.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز (پنجشنبه) سرتاسر اراضی اشغالی 1967 از جمله قدس شاهد اعتصاب سراسری در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، انجمن علمای فسلطین، امت عربی و ملت فلسطین را به آغاز انتفاضه مردمی در پاسخ به این اقدام آمریکا شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز اعلام کردند تصمیم ترامپ ، طرفداری آشکار از اسرائیل و زیر پا گذاشتن تمام خطوط قرمز است، این گروه‌ها افزودند اقدام آمریکا به مثابه اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است و آغاز یک انتفاضه دیگر را می‌طلبد.

مقاومت فلسطین افزود آمریکا و رژیم اشغالگر مسئول کامل پیامدهای این تصمیم خطرناک است.

اعزام نیروی پشتیبانی ارتش اسرائیل به کرانه‌باختری

همچنین درپی به رسمیت شناخته شدن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، ارتش این رژیم گردان‌های بیشتری را به عنوان نیروی پشتیبانی به کرانه باختری اعزام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تیم‌های متعدد اطلاعاتی جهت جمع‌آوری گزارشات درباره احتمال وقوع عملیات‌های استشهادی، به مناطق مختلفی از کرانه باختری اعزام شدند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین 36 فلسطینی را به اتهام تظاهرات علیه این تصمیم آمریکا، بازداشت کرد.

پیشتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن دعوت به تظاهرات در کرانه باختری، آغاز انتفاضه چهارم را اعلام کرد.

ترامپ ساعات پایانی روز گذشته (چهارشنبه) ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین