کد خبر: ۴۹۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

سریع‌ترین شاسی بلند جهان+تصاویر

لامبورگینی اوروس سرانجام معرفی شد. این ماشین جدید لامبورگینی را باید سریع ترین شاسی بلند دنیا خطاب کنیم. در ادامه به بررسی این اتومبیل جدید لامبورگینی می‌پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
لامبورگینی روز دوشنبه سیزدهم آذر ماه اتومبیل اوروس را معرفی کرد. پیش‌بینی می‌شود با عرضه اوروس، فروش سالیانه این اتومبیل‌ساز قدیمی دو برابر شود. این اتومبیل هشت سیلندر از یک موتور 4 لیتری توربوشارژ با قدرت 650 اسب بخار نیرو می‌گیرد. به ادعای سازنده، بیشینه سرعت لامبورگینی اوروس 190 مایل بر ساعت (305 کیلومتر بر ساعت) است. به این ترتیب باید آن را سریع ترین شاسی بلند در دنیا خطاب کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز  به نقل از گجت نیوز، مدت‌ها بیش منتظر عرضه لامبورگینی اوروس بودیم، اما این اتفاق خیلی دیر افتاد. مراسم معرفی آن نیز آن‌چنان دلچسب نبود، اما شگفتی این خودرو سبب شد کیفیت پایین مراسم معرفی و تاخیر در عرضه آن را فراموش کنیم. اوروس شاسی بلندی لاغر، متوسط اما توانمند است.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان+تصاویر

در واقع لامبورگینی اوروس را باید دومین اس یو وی در تاریخ فعالیت لامبورگینی به شمار بیاوریم. عدم ارائه اتومبیل شاسی بلند در طی فعالیت 60 ساله این اتومبیل‌ساز قدیمی و قدرتمند، به جذابیت اتومبیلی همچون اوروس می‌افزاید. انتظار می‌رود بعد از عرضه جهانی، میزان فروش لامبورگینی دو برابر شده و به سالیانه 7 هزار دستگاه در سراسر جهان برسد.

سازنده ادعا می‌کند به لطف موتور قدرتمند دارای 650 اسب بخار توان اتومبیل اوروس، این خودرو می‌تواند طی 3.6 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین بیشینه سرعت آن 190 مایل بر ساعت است که با پشت سر گذاشتن بیشینه سرعت 187 مایل بر ساعتی بنتلی بنتیگا، لقب سریع ترین شاسی بلند دنیا را در دست خواهد گرفت.

مدیر عامل لامبورگینی درباره اس یو وی جدید شرکت گفت این اتومبیل دارای همان DNA تمامی ماشین‌های لامبورگینی بوده و چشم‌انداز این شرکت برای طراحی محصولات آینده را نشان می‌دهد. مدیر عامل این خودروساز باسابقه عقیده دارد به لطف اوروس، طراحی خودروهای شاسی بلند به مرحله‌ای می‌رسد که تا پیش از این امکان‌پذیر نبود. لامبورگینی اوروس در واقع یک سوپر اس یو وی است!

قیمت پایه 200 هزار دلاری لامبورگینی اوروس سبب می‌شود این خودرو در دسته‌بندی شاسی بلندهای فوق لاکچری قرار بگیرد. به عنوان سایر محصولات درون این رده‌بندی می‌توان به بنتلی بنتیگا، رنجروور اتوبیوگرافی، پورشه کاین و مرسدس بنز جی واگن اشاره کرد. رولزرویس کولینان نیز به زودی به جمع شاسی بلندهای فوق لاکچری در دنیا افزوده خواهد شد.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان+تصاویر

لامبورگینی اوروس علاوه بر یک موتور قدرتمند 650 اسب بخاری، به یک دنده اتوماتیک 8 سرعته نیز مجهز شده است که نیرو را به سیستم چهار چرخ پیشرفته همراه چرخش گشتاور فعال و چهار چرخ فرمان ارسال می‌کند. این شاسی بلند جدید لامبورگینی همچنین به ترمزهای سرامیکی کربن، سیستم تعلیق هوای تطبیقی و مخصصوصا 6 حالت رانندگی مختلف مجهز شده است.

درون ماشین برای چهار نفر فضا وجود دارد. صندلی‌ها از جنس چرم بوده و برای تمامی سرنشینان، سیستم سرگرمی لمسی مدرن و مجهز به اپل کار پلی و اندروید اوتو در نظر گرفته شده است. لامبورگینی اوروس از بهار سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

سریع‌ترین شاسی بلند جهان+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین