کد خبر: ۴۹۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

انسان فرمان را رها می‌کند؟

دور نیست آن روزی که خودروی بدون راننده در فروشگاه های اینترنتی عرضه شود و مردم یکی از آن بخرند اما تا رسیدن به آن روز، باید به چند سوال پاسخ داد. اول اینکه مردم حاضرند تکنولوژی را به حریم خصوصی وسیله نقلیه شان راه دهند و دوم، آیا می خواهند برای کم شدن زحمت رانندگی خودشان، پول بپردازند؟
آفتاب‌‌نیوز :
 شواهد نشان می دهد که در سال آینده میلادی عرضه خودروهای بدون راننده توسعه پیدا می کند هرچند هنوز راه زیادی تا مقرون به صرفه بودن آن  برای استفاده شخصی در پیش است. 

به گزارش بلومبرگ براساس اظهار مدیران شرکت های تکنولوژیک در اولین مرحله از عرضه خودروهای خودران یا بدون راننده،  شرکت هایی که در زمینه تاکسی های رباتی یا حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند، به دلیل انگیزه لازم برای حذف هزینه مربوط به استخدام راننده از اولین مشتریان این خودروها خواهند بود. Aptiv Plc یکی از شرکت هایی است که در آینده  نزدیک خودروهای بدون راننده را عرضه می کند. جنرال موتورز اعلام کرده که تا سال 2023، 20 خودروی الکترونیکی جدید عرضه می کند و از سال 2019، تاکسی ربات های این شرکت به جاده ها می آیند. Waymo  واحد خودروی شرکت مادر گوگل آلفابت، پس آزمون چهار میلیون مایلی خودروهای بدون راننده اش اعلام کرده که به زودی این محصول را به عموم عرضه خواهد کرد.

کلارک مدیر شرکت Aptiv Plc  می گوید بازار خرید خودروهای بدون راننده به طور شخصی در سال 2025 است که رشد پیدا می کند و در مراحل اول عرضه، اولین مشتریان این خودروها، شرکت های حقوقی و تجاری اند.

بیزنس اینسایدر در گزارشی با اشاره به سطوح مختلف کار خودروهای بدون راننده به این موضوع پرداخته است. براساس  این گزارش خودروهای بدون راننده ای که به زودی وارد بازار می شود، خودروهای سطح 4 خودران است که به دلیل محدودیت نقشه، نمی تواند جز به سوی نقاط مشخصی حرکت کند. 

به گزارش اتاق تهران، در سیستم بیشتر این خودروها از 3D map استفاده می شود و اگر نقطه ای که می خواهید به آن بروید را روی نقشه پیدا نکنید، باید خودتان رانندگی کنید. از سوی دیگر احتمال اینکه این خودروها در شرایط جوی نامساعد مثل زمان بارش برف حرکت نکنند زیاد است. اکنون دنیا منتظر است تا خودروهای بدون راننده هرچه زودتر به بازار بیاید اما استفاده فردی از این خودروها توسط اشخاص بیش از هرچیز منوط به تغییر قوانین است. البته نکته مهم تر، اولین حضور خودروهای بدون راننده در شهرهاست و اینکه آن ها چه سابقه ای از خود به جای می گذارند و این سابقه تا چه اندازه خوب است تا مردم زحمت رانندگی کردن را کنار بگذارند و آن را به ربات ها بسپارند. نکته دیگر اینکه باید دید چند درصد از مردم تکنولوژی را به حریم خصوصی شان در خودروها راه می دهند و حاضرند برای آن پول بپردازند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین