کد خبر: ۴۹۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

فوتبالیست‌هایی که زندانی شدند

پیش از روبینیو ستاره فوتبال برزیل بازیکن‌های دیگری هم طعم زندانی شدن را چشیده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
چندی پیش دادگاهي در ايتاليا، روبينيو را با اتهام آزار جنسي دختري آلبانيايي به زندان محكوم كرده است. به همين بهانه مروري داريم بر زندگي فوتباليست‌هايي كه براي مدتي طعم زنداني شدن را با گوشت و پوست تجربه كرده و ميله‌هاي زندان را از نزديك لمس كرده‌اند:

*وينيسيوس رودريگس بورگس ملقب به برنو، زماني كه در بايرن‌مونيخ بازي مي‌كرد، به خاطر آتش زدن عمدي خانه خودش به سه سال و نه ماه زندان محكوم شد.

* پدراگ استانكوويچ كه سابقه پوشيدن پيراهن اركولس آليكانته را دارد، در سال 2009 به جرم قاچاق مواد مخدر به زندان منتقل شد و بعد از آن در سال 2015 به 9 سال زندان محكوم شد.

*خسوس اميليو ديس مير، ملقب به تسوتسي، كه براي اتلتيك‌بيلبائو، لئيدا، اركولس و باداخوس بازي مي‌كرد، در سال 2009 به خاطر قاچاق مواد مخدر زنداني شد و در سال 2015 به تحمل 9 سال زندان محكوم گرديد.

*در سال 2015، دادگاه عالي، اگرچه حكم 9 سال زندان را براي خسوس اميليو ديس د مير و پدراگ استانكوويچ در نظر گرفت اما كارلوس دلاوگا، بازيكن سابق رايو وايه‌كانو و لگانس از اين اتهام تبرئه شد.

*ادموندو كه سابقه بازي در فيورنتينا، ناپولي، واسكودوگاما و تيم ملي برزيل را دارد، به جرم قتل عام غيرعمد به 4 سال زندان محكوم شد ولي تنها يك روز در زندان ماند و توانست به زودي از زندان خارج شود.

*رنه ايگيتا دروازه‌بان افسانه‌اي تيم ملي كلمبيا و بازيكن سابق وايادوليد در سال 1991، به خاطر همكاري در آدم‌ربايي و بعد آزاد‌سازي دختر يكي از دوستانش، به هفت ماه زندان محكوم شد. او به خاطر ارتباطش با پابلو اسكوبار، يكي از بزرگترين قاچاقچيان مواد مخدر دنيا با مشكلات زيادي روبه‌رو شد.

*خوان كاستانيو كئيروس، سه ماه را به خاطر آتش زدن خانه همسر سابقش و كتك زدن او زنداني شد. او سابقه پوشيدن پيراهن تيم‌هايي مثل اسپورتينگ خيخون، تنريفه، ساراگوسا و تيم ملي اسپانيا را داشت.

*عمر گاتو اورتيس، دروازه‌بان سابق مكزيكي كه براي تيم‌هايي مثل مونتري، كلوب سلايا و چياپاس بازي كرده بود، در سال 2012 به خاطر همكاري در آدم‌ربايي زنداني شد ودر حال حاضر هم به خاطر مثبت اعلام شدن تست دوپينگش، از حضور در دنياي فوتبال محروم است.

*فردي رينكن كه سابقه بازي در تيم‌هاي رئال‌مادريد، كورينتيانس و تيم ملي كلمبيا را در كارنامه ورزشي‌‌اش مي‌ديد، 123 روز به خاطر قاچاق مواد مخدر در زنداني در سائوپائولوي برزيل حبس كشيد. او در عين حال به خاطر پولشويي از سوي دادگاه پاناما محكوم شد.

*توماس رنيونس، بازيكن اتلتيكومادريد و تيم ملي اسپانيا هم به خاطر محكوميت در فساد در زمينه املاك و شهرسازي 9 ماهي در زندان آب خنك خورد.

*نيزار ترابلسي، بازيكن سابق تونسي باشگاه‌هاي استاندارد ليژ و فورتنا دوسلدورف كه يكي از اعضاي گروه تروريستي القاعده بود، از سوي دادگاهي در بلژيك به خاطر برنامه‌ريزي براي حمله به سفارت آمريكا در پاريس به 10 سال زندان محكوم شد و در حال سپري كردن اين حكم است.

*توني ويرلس فرانسوي كه براي تيم‌هايي مثل المپيك ليون، بوردو، لنس و اندرلخت بازي مي‌كرد و سابقه پوشيدن پيراهن تيم ملي فرانسه را هم داشت، پنج ماهي به خاطر تلاش براي قتل در يك تيراندازي در ديسكويي در شهر نانسي، در زندان روز را شب كرد.

*روماريو به خاطر آنكه هزينه‌هاي پانسيون فرزندانش را پرداخت نكرده بود، شش ساعتي زنداني شده بود.

*خوانله، بازيكن سابق اسپورتينگ، تنريفه و ساراگوسا يك سال به خاطر بدرفتاري با همسرش زنداني بود.

*لوكاس وياتري، مهاجم جوان دنياي فوتبال در سال 2008 به خاطر دزدي از آرايشگاهي در بوئنوس‌آيرس آرژانتين، يك ماهي را در زندان سپري كرد.

*اريك كانتونا به خاطر لگد زدن به يك هوادار فوتبال، به 7 روز حبس متهم شد ولي تنها يك روز در زندان ماند.

*سسار اكو، بازيكن غنايي دنياي فوتبال كه در ليگ سوئد بازي مي‌كرد به خاطر خشونت، به دو سال حبس متهم شد.

منبع: خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین