کد خبر: ۴۹۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴

عواقب خطرناک تنبلی در محافظت از دندان‌ها

محافظت از سلامت لثه و دندان‌ها افزون بر حفظ زیبایی و جلوگیری از بروز دندان درد می‌تواند از ابتلا به برخی سرطان‌های مرگبار نیز پیشگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسواک زدن برای تمیزی، زیبایی، جلوگیری از پوسیدگی دندان و تحلیل رفتن لثه‌ها بسیار مفید است و می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های مضر موجود در دهان را از بین ببرد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، برخی از باکتری‌ها می‌توانند تا ۲۱ درصد ابتلای افراد به برخی سرطان‌ها را افزایش دهند.

یکی از سرطان‌هایی که با مسواک زدن می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به آن ایمنی پیدا کرد، سرطان مری است که براساس آمار‌ها هشتمین سرطان شایع در دنیاست که همه ساله قربانیان فراوان می‌گیرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد حداقل روزی دوبار با مسواک و خمیردندان مناسب به مدت دو الی سه دقیقه دندان و لثه‌های خود را تمیز کنند.

استفاده از نخ دندان، دهانشویه به میزان استاندارد (یک الی دوبار درهفته)، مراجعه منظم به دندانپزشک و بررسی وضعیت سلامت دندان ها، پرهیز از خوردن خوراکی های شیرین و ترش به میزان زیاد، مصرف مواد لبنی، میوه و سبزی‌های تازه می‌تواند سبب بهبود بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان‌ها شود.

بررسی در زمینه ارتباط باکتری‌های دهان و دندان و ابتلا به سرطان مری، حاصل پژوهش محققان دانشگاه نیویورک بر روی نمونه بزاق و سلامت دهان و دندان بیش از ۱۲۲ هزار داوطلب در طول ۱۰ سال است.

حدود ۱۰۶ نفر از داوطلبان به سرطان مری مبتلا شده اند و براساس پژوهش مقدار زیادی باکتری‌های خطرناک در زبان خود داشته اند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده است افزون بر سرطان مری، باکتری‌های مضر در دهان و لثه‌ها می‌تواند سبب ابتلا به سرطان گلو، دهان، سر و گردن نیز شود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این یافته‌ها نشان می‌دهند که وجود میکروب‌ها می‌تواند در بروز سرطان در بدن انسان موثر باشد و به همین دلیل اهمیت به بهداشت و نظافت می‌تواند راهکاری مفید برای جلوگیری از ابتلا به این دسته از بیماری‌های مرگبار باشد.

نتیجه این پژوهش در نشریه تحقیق سرطان (Cancer Research) منتشرشده است.

منبع:Dailymail
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین