کد خبر: ۴۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

استعفای سومین عضو کنگره آمریکا به دلیل رسوایی اخلاقی

«ترنت فرنکس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل افشای سوء رفتار جنسی اعلام استعفا کرد؛ این سومین استعفای اعضای کنگره در سه روز گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ترنت فرنکس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که متهم به آزار جنسی شده بود، اعلام کرد تا دو ماه دیگر از مقام خود استعفا خواهد کرد.

استعفای فرنکس در حالی است که کمیته اخلاق مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از آن اعلام کرده بود که در زمینه اتهامات علیه این نماینده تحقیق خواهد کرد.

 فرنکس که عضو کمیته قضایی و کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا است، از سوی دو تن از کارمندان زن دفتر خود متهم به آزار جنسی آن ها شده بود.

این سومین اعلام استعفا از سوی اعضای کنگره آمریکا به دلیل رسوایی اخلاقی در هفته جاری است.
«ال فرانکن» سناتور دمکرات نیز ساعاتی پیش از اعلام استعفای فرنکس، تحت فشار افکار عمومی و هم حزبی های خود اعلام کرد که ظرف چند هفته از سنا کناره گیری خواهد کرد.

همچنین، سه شنبه گذشته «جان کانیرز» با سابقه ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از روبه رو شدن با اتهام های مشابه استعفای خود را اعلام کرد.

فرانکن در سخنرانی خود در صحن مجلس سنای آمریکا به افشای فایلی از سخنان ترامپ اشاره کرد و گفت: طنز ماجرا اینجا است، من در حالی کناره گیری می کنم که مردی که درباره تاریخ تجاوزهای جنسی خود در نوار بلوف می زد در کاخ سفید نشسته است.

فرانکن همچنین به «مور» اشاره کرد و افزود: مردی که بارها دختران جوان را شکار کرده است با حمایت کامل از سوی حزب خود (جمهوریخواه) برای پیروزی در انتخابات سنا مبارزه می کند.

«روی مور» نامزد جمهوریخواه سناتوری از ایالت آلابامای آمریکا از سوی سه زن متهم به سوء رفتار و آزار جنسی شده و با وجود انتقادات گسترده حتی از سوی هم حزبی هایش، به شدت مورد حمایت ترامپ است.

در هفته‌های گذشته اتهام‌هایی مشابه گریبان‌گیر چهره‌های برجسته آمریکایی از جمله فعالان رسانه‌ای و سینمایی شده است.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، «هاروی واینستین» تهیه کننده با سابقه هالیوود، «کوین اسپیسی» بازیگر سرشناس و «مت لاور» مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی از جمله افرادی هستند که با اتهام آزار جنسی روبه رو شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین