کد خبر: ۴۹۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

اعتراض به پولی شدن پارکینگ در دانشگاه نیشابور

دانشجویان دانشگاه نیشابور در اعتراض به پولی شدن پارکینگ تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
منطقه خراسان،  از آنجا که از درب ورودی دانشگاه تا ساختمان‌ها فاصله هست، دانشجویان از طرحی که به تازگی آن‌ها را از ورود خودروهایشان به داخل دانشگاه منع می‌کند و یا از آن‌ها پول دریافت می‌کنند، گله‌مند هستند؛ از سویی مسئولان دانشگاه می‌گویند این طرح برای نظم‌بخشی است و این اعتراض مبنای منطقی نداشته چرا که وسیله نقلیه نیز به صورت مرتب از درب دانشگاه تا ساختمان خدمات دهی می‌کند.

دانشجویان دانشگاه نیشابور برای تردد با خودروهای شخصی در محوطه دانشگاه باید هزینه پرداخت کنند؛ همچنین اجازه ورود به خودروهای متفرقه نظیر آژانس‌ها و... به داخل محوطه داده نمی‌شود؛ دانشجویان یا باید هزینه داده و برچسب تردد در داخل محوطه را دریافت کنند؛ یا اینکه از درب ورودی تا ساختمان‌ها با وسایل نقلیه دانشگاه تردد کنند اما دانشجویان می‌گویند وسیله نقلیه از درب ورودی تا ساختمان‌ها هم رفت‌وآمد منظم ندارد.

از طرفی مسئولان دانشگاه می‌گویند هزینه 25 هزار تومان سالانه را که برای برچسب تردد از دانشجویان دریافت می‌کند برای انجمن‌ها هزینه خواهند کرد و هزینه زیادی نیست و علت اینکه اجازه تردد خودروهای متفرقه را نمی‌دهند، نظم‌بخشی بوده و خواسته خانواده‌هاست.

یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: تجمع خود جوش امروز دانشجویان به علت بی‌توجهی مسئولان به درخواست دانشجویان و در اعتراض به پولی کردن پارکینگ ورودی بود که با جلسات متعدد، از طریق شورای صنفی به عنوان تنها نماینده رسمی دانشجویان، به گوششان رسیده بود. دانشجویان دانشگاه حدود یک ساعت در هوای سه درجه سانتیگراد منتظر حضور مسئولان بودند تا با ذکر دلایل منطقی برای پولی شدن پارکینگ ورودی، دانشجویان را در جریان این تصمیم عجیب قرار بدهند اما بعد از یک ساعت هیچ مسئولی حاضر نشد در جمع دانشجویان حاضر شود.

یکی دیگر از دانشجویان به ایسنا گفت: این تجمع در اعتراض به پولی شدن پارکینگ انجام شد که اصلی‌ترین موضوع تجمع بود؛ دانشجویان زیاده خواهی نکرده‌اند آن‌ها می‌گفتند که در همه دانشگاه‌های بزرگ که این طرح را اجرا می‌کنند که پارکینگ خارج از محوطه دانشگاه باشد؛ ون یا اتوبوس همیشه در محوطه دانشگاه هست تا رفت و آمد دانشجویان تسهیل شود ولی ما چنین امکانی نداریم؛ یک مینی بوس هست که در روز شاید بتواند به مدت محدود کار کند و خیلی وقت‌ها هم این وسیله نقلیه نیست؛ از طرفی به تاکسی‌ها هم اجازه ورود نمی‌دهند؛ نرسیده به درب ورودی دانشگاه گچ ریخته شده، نه مسقف است و نه دوربین دارد و هیچ امکاناتی به عنوان امکانات پارکینگ مشاهد نمی‌شود.

اما حسن صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوعات مطرح شده این‌گونه پاسخ داد: روز گذشته همان‌طور که شاهد بودید اکثر دانشگاه‌های کشور تجمع صنفی داشتند و این یک حرکت عمومی و سراسری بود در واقع این تجمع قرار بود که باشد و حضور و گفت‌وگوی ما مسئله‌ای را حل نمی‌کرد و اگر گفت‌وگو هم می‌کردیم باز هم این کار انجام می‌شد؛ پیرامون این موضوع (پولی شدن پارکینگ) جلسات زیادی گذاشته‌ایم و توضیح داده‌ایم که هدف دانشگاه درآمد نیست؛ از طرفی استفاده از وسیله نقلیه که در محوطه دانشگاه گذاشته‌ایم کاملا رایگان است؛ خواهش من از دانشجویان این است که در مسیر  درست اعتراض شان را مطرح کنند و اگر نیاز به اصلاح بود، انجام شود.

وی ادامه داد: علت پولی شدن پارکینگ و اعمال این محدودیت‌ها اول این است که دانشگاه محل جولان غیردانشجویان نیست، برخی برای دانشجویان مزاحمت ایجاد کرده بودند و این خواسته خانواده‌ها بود؛ دوم در حال انجام محوطه‌سازی هستیم که در این طرح جامع پارکینگ نیز پیش‌بینی شده و به انجام رسیدن آن زمان‌بر است.

صادقی سمرجانی اظهار کرد: دانشجویان دوره کارشناسی هر سال 25 هزار تومان برای استفاده از پارکینگ هزینه پرداخت می‌کنند  و برچسبی نیز دریافت می‌کنند؛ بحث مالی هم در میان نیست و این مبلغ را در اختیار انجمن‌ها قرار می‌دهیم تاکنون نیز 60 نفر برچسب دریافت کرده‌اند که آن را در اختیار انجمن‌ها قرار خواهیم داد؛ همچنین به صورت مرتب وسیله نقلیه از درب ورودی دانشگاه تا ساختمان خدمات‌دهی می‌کند و این محدودیت ورود خودروهای متفرقه به دلیل نظم بخشی و البته خواسته خانواده‌ها بوده است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
عادت به سوخت تقریبا مفت، برق و آب و گاز بسیار ارزان و کلا رایگان یا ارزان بودن همه چیز در ما نهادینه شده و از طرف دیگر تنبلی دنیای مدرن هم اجازه نمی‌دهد پیاده‌روی کنیم. طرح تحول سلامت هم که هزینه درمان بیماری‌های حال حاصل از بی تحرکی و مصرف زیاد روغن و شکر و نمک ارزان را متقبل می‌شود و پزشکان را خرسندتر از همیشه می‌کند. بعد هم نفت را نفرین می‌کنیم و حسرت زندگی در غرب و احساس تلف‌شدن در اینجا کام‌مان را تلخ می‌کند. این است زندگی دانشجویی!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین