کد خبر: ۴۹۴۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
اطمینان‌بخشی تیلرسون به اروپایی‌ها چندان برای آنان اعتمادساز نبوده است

اختلاف‌‌‌نظر جدی آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایران و بیت‌المقدس

سخنان او پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ دو ماه پیش از کنگره خواست تا به طور یکجانبه توافق هسته‌ای با ایران را کنار بگذارد و لغو کند. اظهارات موگرینی علیه انتقال سفارت امریکا از تل اویو به قدس نشان از عمق اختلاف‌نظر میان اتحادیه اروپا و امریکا دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «یورو ابزرور» در گزارشی می‌نویسد آمریکا و اتحادیه اروپا اختلاف‌نظری جدی درباره ایران و اسرائیل با یکدیگر دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این سایت می‌نویسد: «دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا و امریکا دیدگاه‌های متفاوتی با هم در این خصوص دارند. «فدریکا موگرینی» رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واشنگتن خواسته تا به برجام پایبند بماند. او همچنین، مخالف تصمیم ترامپ برای برسمیت شناختن قدس بعنون پایتخت اسرائیل است. موگرینی گفت که توافق هسته‌ای نه تنها یک اولویت استراتژیک برای امنیت اروپا است بلکه برای امنیت منطقه‌ای و جهانی نیز اهمیت دارد. او گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است. او افزوده است که در مورد وضعیت بیت‌المقدس باید با مذاکرات به راه‌حلی دست یافت و این شهر باید پایتخت اسرائیل و فلسطین باشد. او گفت اتحادیه اروپا معتقد است که باید از هرگونه اقدامی که این تلاش را تضعیف می‌کند اجتناب شود».

اختلاف‌‌نظر جدی در روابط آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر «ایران» و «بیت‌المقدس»

این سایت می‌افزاید: «سخنان او پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ دو ماه پیش از کنگره خواست تا به طور یکجانبه توافق هسته‌ای با ایران را کنار بگذارد و لغو کند. اظهارات موگرینی علیه انتقال سفارت امریکا از تل اویو به قدس نشان از عمق اختلاف‌نظر میان اتحادیه اروپا و امریکا دارد. تیلرسون در ادعایی بی‌اساس علیه ایران، گفت که این کشور باید فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه را متوقف کند. او اما در مورد موضوع قدس سخنی نگفت. تیلرسون سعی کرد در مورد موارد دیگری سخن بگوید: مقاومت در برابر تجاوز روسیه در اوکراین، تحریم کره‌شمالی، مبارزه با تروریسم و افزایش هزینه‌های دفاعی ناتو. تیلرسون گفت که همکاری میان امریکا و اتحادیه اروپا براساس ارزش‌ها و اهداف مشترک برای ایجاد امنیت و رفاه در دو سوی اقیانوس اطلس است و امریکا به آن متعهد است».
 
یورو ابزرور در ادامه می‌نویسد که اروپایی‌ها به اطمینان‌بخشی تیلرسون اعتماد ندارند چرا که ترامپ موضع گرمی نسبت به اروپا ندارد. در نظرسنجی تازه بنیاد کوئربر آلمان ۵۶ درصد آلمانی‌ها گفتند که روابط با امریکا بد یا بسیار بد است و ۱۹ درصد گفته‌اند که روابط ضعیف با امریکا در اولویت نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنان قرار دارد. مسائل بعدی در اولویت مهاجرت (۲۶ درصد) بودند. روابط بد آلمان و ترکیه (۱۷ درصد)، کره شمالی (۱۹ درصد) و روسیه (۸ درصد)». 

این سایت می‌نویسد اطمینان‌بخشی تیلرسون از آن‌رو مورد شک و تردید اروپایی‌هاست که گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ قصد کنار گذاشتن تیلرسون را از مقام‌اش دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
آمریکا و اروپا در خصوص برجام هیچ اختلاف نظری ندارند اینها هر کدام نقش خود را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند وگر نه چرا اروپا از تحریم آمریکا تبعیت میکند و جرات هیچ معامله اقتصادی ندارد و هیچ بانکی حق ندارد با ایران همکاری کند اینها ساده لوحی است که فکر میکنید اختلاف دارند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
از این خبرا نیست دلتان را خوش نکنید اروپا بدون آمریکا آفریقا هم نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین