کد خبر: ۴۹۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

واکنش ارتش و ۴ تشکل سیاسی به موضع اخیر ترامپ

ارتش جمهوری اسلامی ایران، جامعه روحانیت مبارز، حزب اعتدال و توسعه، حزب مردمسالاری و مجمع نیروهای خط امام در بیانیه‌های جداگانه اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
ارتش جمهوری اسلامی ایران، جامعه روحانیت مبارز، حزب اعتدال و توسعه، حزب مردمسالاری و مجمع نیروهای خط امام در بیانیه‌های جداگانه اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در بیانیه ارتش آمده است: اقدام ابلهانه و جدید سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی فتنه‌ای جدید برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین و در پی جبران شکست مفتضحانه سیاست‌های استکبار جهانی در منطقه به خصوص ایادی آنان از جمله گروهک تروریستی داعش در منطقه و کشورهای مسلمان عراق و سوریه بوده و به دنبال توطئه افکنی و ماجراجویی جدی علیه سایر ملل منطقه هستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ضمن محکومیت این توطئه شوم استکبار و تصمیم غیر عقلانی رئیس جمهور آمریکا در این برهه از زمان آن را ناشی از مواضع سازش کارانه برخی از کشور های مرتجع عربی منطقه دانسته و ضمن تاکید براینکه قدس شریف پاره تن مسلمانان جهان است اعلام می کند، افکار عمومى جهان بى آبرویى حامیان تروریست‌هاى شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستى را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد و در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم و مظلوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود.

انفجار خشم مسلمانان 

حزب مردم‌سالاری در محکومیت اقدام اخیر رئیس جمهورآمریکا در به رسمیت شناختن قدس‌شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیانیه صادر کرد. در این بیانیه نیز آمده است: آمریکا با این اقدام حماقت‌آمیز خویش نشان داد پایبند هیچ‌گونه ضوابط، حقوق و معیارهای بین‌المللی نیست. به‌همین خاطر حتما باید منتظر انفجار خشم مسلمانان جهان و شاهد ثبات‌زدایی در این منطقه باشد زیرا اقدام مذکور ثابت کرد که برخورد قهرآمیز با رژیم صهیونیستی تنها راه مقابله با خوی تجاوزگری و توسعه‌طلبی این غده سرطانی منطقه بوده و راه هرگونه توافق پنهانی و گفتگو و مذاکره نهایتاً به بن‌بست ختم خواهد شد.

حزب مردم‌سالاری ضمن اینکه از مسلمانان جهان می‌خواهد با اتحاد و بیداری و آگاهی خویش مانع آرامش فکری میان لابی پرقدرت صهیونیسم در کاخ سفید گردند از دولت‌های کشورهای اسلامی می‌خواهد هر چه سریع‌تر با تشکیل اجلاس سازمان همکاری اسلامی اقدامات عملی و موثر خویش را در این زمینه به منصه ظهور و بروز برسانند.

اقدام غیرقابل دفاع آمریکا

همچنین جامعه روحانیت مبارز با انتشار بیانیه‌ای اقدام رییس جمهور آمریکا در جهت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: بار دیگر استکبار جهانی چهره کریه و نفرت انگیز خود را در جلوه دیگری آشکار کرد و با دم شیطانی خود در آتش تجاوز و توطئه دمید و آن را برافروخته تر کرد. در حالیکه میرفت فتنه های طولانی مدت دسیسه گران علیه جهان اسلام در سوریه، عراق، لبنان و یمن با مشقات و جان فشانی های ملت های به پاخواسته مسلمان و از خودگذشتگی های جوانان که به ندای وجدان و رهبران حکیم، خیرخواه و صالح دینی وسیاسی خود لبیک گفته بودند خنثی شود، اما به حکم طغیان گری، زیاده خواهی و شیطان صفتی مستکبرین صهیونیست، حمله جدیدی توسط رئیس جمهور خودشیفته، ابله و گستاخ امریکا آغاز شد تا به توهم خود، جهان اسلام را با مصیبتی دیگر روبرو کنند و شکست و خفت بیشتری بر او تحمیل کنند- زهی خیال باطل!!

امروز زمان تغییر و دگرگونی در مناسبات جهانی است، بی شک اقدام نابخردانه امریکا حتی توسط هم پالکی ها و ایادی و دست نشاندگانش قابل دفاع نیست. امت اسلامی باید این لحظه را پاس بدارد و با تمسک به حبل الله وحدت و عروه الوثقای مقاومت و با ایمان و هوشمندی، کاخ های پوشالی و عنکبوتی استکباری و صهیونیستی را ویران سازد، إن شاء الله. جامعه روحانیت مبارز، ملت بزرگ ایران را چون گذشته به پیشتازی در این راه فرا می خواند و امیدوار است با اهتمام همه مسلمانان و حق طلبان و ظلم ستیزان، وعده الهی پیروزی و عزت نزدیک گردد.

افشای چهره واقعی نظام سلطه

در بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت اقدام اخیر دولت آمریکا نیز آمده است: به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس، چهره واقعی نظام سلطه را بیش از پیش برای امت اسلامی روشن کرد. اطمینان داریم این اقدام ایالات متحده، ناخواسته در جهت تقویت آرمان ملت فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی و موطن فلسطینیان از سلطه رژیم صهیونیستی خواهد بود. چرا که واکنش های جهانی به این اقدام بویژه از سوی ملت‌های آزاده جهان و امت اسلامی و فلسطینان ساکن غزه و کرانه باختری، نشان از آغاز انتفاضه ای عظیم می دهد که انشاالله به نصرتِ مسلمین خواهد انجامید.

حزب اعتدال و توسعه ضمن محکوم کردن هر گونه مصالحه و اقدامی که به تثبیت سلطه اشغالگران بر اولین قبله مسلمین و سرزمین های فلسطینی ها بیانجامد، احزاب سیاسی داخل و جمعیت ها را به اعتراض و سایر ملت های آزاده صلح دوست جهان را به واکنش نسبت به اقدام تحریک آمیز ترامپ که نتیجه آن تشدید جنگ و خشونت و تضییع حقوق ملت فلسطین است دعوت می کند.

صهیونیسم به دنبال زوال ارزش‌های آسمانی

مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه‌ای خواستار محکومیت اقدام اخیر امریکا درباره بیت‌المقدس از سوی مسلمانان و پیروان ادیان توحیدی شد. بخشی از این بیانیه به شرح زیر است:

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، اقدام خصمانه و خبیثانه‌ای است که ظاهراً به دست فردی نامتعادل و سبک مغز انجام شده اما در واقع جریانی پیچیده و طراحی شده از سوی محافل پشت پرده صهیونیستی است که از بدو تاسیس دولت غاصب اسراییل به دنبال اجرای آن بوده‌اند و امروز رییس جمهور آمریکا را مستعدترین فرد برای تحقق آن دیده‌اند.

مجمع نیروهای خط امام ضمن محکومیت اقدام اهانت آمیز دولت آمریکا، نه تنها مسلمانان را به وحدت و اقدام مشترک فرا می‌خواند که از همه مومنان و پیروان ادیان توحیدی می‌خواهد که به مصداق «تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم الّا نعبد الّا اللّه و لا نشرک به شیئا» دربرابر این رفتار اهانت بار سکوت نکرده و بدانند که صهیونیسم به دنبال زوال همه ارزش‌های آسمانی است.
منبع: مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین