کد خبر: ۴۹۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

ژاپن موشک‌های کروز خریداری می‌کند

روز جمعه، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد این کشور قصد دارد برای مقابله با آنچه تهدید از جانب کره شمالی خواند، موشک‌های تهاجمی هوا به زمین خریداری کند. به نظر می‌رسد این اقدام، بحث‌هایی را درباره سیاست‌های صلح‌طلبانه این کشور ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر دفاع ژاپن، گفت کشورش قصد دارد برای سال آینده میلادی درخواست بودجه ویژه‌ای به منظور خرید موشک‌های دوربُرد کروز که به وسیله جنگنده‌ها شلیک می‌شوند، ارائه دهد.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، وزارت دفاع ژاپن قصد دارد دو موشک هوا به زمین «جی ای اس اس ام» و «ال آر ای اس ام» با بُرد 900 کیلومتر را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند. این کشور همچنین قصد دارد موشک‌های موسوم به «جوینت استرایک» با برد 500 کیلومتری را از نروژ خریداری کند.
به نظر می‌‎رسد این اقدام ژاپن، مشاجره‌ها درباره قانون اساسی صلح‌طلب ژاپن را تشدید کند. ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم قانون اساسی صلح‌طلبی را اتخاذ کرده است که استفاده از قوه قهریه برای حل مناقشات بین‌المللی را برای این کشور ممنوع می‌کند.
این در حالی است که وزیر دفاع ژاپن متذکر شده است این کشور به این سیاست احترام خواهد گذاشت.
سیاست نظامی ژاپن به دفاع از خاک خود محدود شده است و تحت اتحاد امنیتی ژاپن و آمریکا، توکیو برای حمله به خاک دشمن احتمالی به شدت به واشنگتن وابسته است.
منبع: افکار نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین