کد خبر: ۴۹۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

اتحادیه اروپا، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت

پایگاه صهیونیستی «عکا» جمعه شب گزارش کرد: وزارت امورخارجه اسرئیل، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به خاطر انتقاد از تصمیم ترامپ برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد هجمه گسترده خود قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : پایگاه صهیونیستی «عکا» جمعه شب گزارش کرد: وزارت امورخارجه اسرئیل، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به خاطر انتقاد از تصمیم ترامپ برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد هجمه گسترده خود قرار داد.

 وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی، اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را عجیب دانست و مدعی شد: اصرار بر این که بیت المقدس پایتخت اسرائیل نیست، نادیده گرفتن یک حقیقت تاریخی است که هیچ اختلافی در آن وجود ندارد.

این وزارتخانه رژیم نامشروع اسرائیل در ادامه ادعای بی اساس خود آورده است: نادیده گرفتن این حقیقت ساده، سبب خلق انتظارات به دور از واقعیت برای فلسطینی ها می شود و رئیس جمهوری آمریکا (دونالد ترامپ) زمانی که حقیقت را بیان کرد، در واقع اقدامی شجاعانه و عادلانه در راستای پیشبرد عملیات صلح انجام داده است.

ادعاهای مقام های رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می شود که «ریاض منصور» نماینده فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب گفت: بدون بیت المقدس امکان دستیابی به صلح وجود ندارد و به صلح نخواهیم رسید.

تنش میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا تنها دو روز پیش از سفر روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به بروکسل صورت می گیرد.

این تنش پس از آن صورت می گیرد که موگرینی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود در بروکسل با بیان این مطلب، تصمیم ترامپ برای اعلام «بیت المقدس» را بسیار نگران کننده دانست و تاکید کرد: با این تصمیم، موقعیت بسیار شکننده ای پدید آمده است. این اقدام ترامپ این ظرفیت را در خود دارد تا ما را به زمان های به مراتب سیاه تر از آنچه که اکنون در آن به سر می بریم، بازگرداند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.

بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین