کد خبر: ۴۹۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:

اجساد زیر 2 متر برف پیدا شده‌اند/ صعود به اشترانکوه، استقبال از خطر است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: در فصول سرما، صعود به اشترانکوه خیلی سخت بوده و به استقبال خطررفتن است.
آفتاب‌‌نیوز : علی یاور عزیزپور، با اشاره به حادثه بهمن برای گروه کوهنوردی خراسان رضوی تآکید کرد: این گروه با ما، هیأت استان و شهرستان هماهنگ نکرده بود و تنها امان‌الله جوکار، راهنمای گروه اهل الیگودرز با این گروه بوده که متأسفانه فوت کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جسد چهار کوهنورد پیدا شده، افزود: بلندترین قله اشترانکوه 4150 متر ارتفاع دارد و هم اکنون 60 نفر در قالب حدود هشت تیم در ارتفاع 2850 متری در حال جستجوی مفقودشده‌ها هستند که احتمال زنده ماندن آنها در حد صفر است.

عزیزپور یادآور شد: تیم‌های واکنش سریع و هیمالیا نوردان خراسان رضوی، مرکزی و لرستان به همراه گروه امداد و نجات هلال احمر در منطقه حضور دارند و در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد: اجسادی که امروز پیدا شده زیر دو متر برف کوبیده شده بوده و سرمای منطقه غیرقابل وصف است.

وی با بیان اینکه اشترانکوه به آلپ ایران مشهور است، تأکید کرد: هیچ گروه کوهنوردی نباید بدون هماهنگی با ما و هیأت استان و اطلاع نداشتن از شرایط جوی به اشترانکوه و سایر قلل برای صعود اقدام کنند. در فصول سرما صعود به اشترانکوه خیلی سخت بوده و به استقبال خطر رفتن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین