کد خبر: ۴۹۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

کره شمالی: تصمیم ترامپ درباره قدس «گستاخانه و زشت» بود/ اعلام همبستگی با مردم فلسطین

کره شمالی امروز (شنبه) طی بیانیه‌ای که از رسانه‌های دولتی این کشور منتشر شد، رییس جمهور آمریکا را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم کرد و بار دیگر او را "خرفت" خواند.
آفتاب‌‌نیوز : دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر و پس از آزمایش‌های موشک‌های هسته‌ای کره شمالی، یکدیگر را به جنگ تهدید کرده‌اند که تنش‌ها میان دو کشور را شدت بخشیده است.

اکنون کره شمالی به محکومیت جهانی علیه تصمیم رییس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل پیوسته و این اقدام را حرکتی "گستاخانه و زشت" دانسته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی KCNA، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اظهار کرد: با توجه به این که این دیوانه خرفت، در سازمان ملل، آشکارا نابودی کامل کشور با اقتدار ما را خواستار شده، این اقدام آنچنان غافلگیر کننده نیست. اما این حرکت به روشنی به تمام جهان نشان می‌دهد که چه کسی منفور، سرکش و نابودگر صلح و امنیت جهان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هفته گذشته، دونالد ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد آمریکا سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر انتقال خواهد داد. این تصمیم از جانب رییس جمهور آمریکا خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت و ابراز نگرانی متحدان آمریکا و نهی این اقدام از جانب آنان را در پی داشت.

به گزارش KCNA، کره شمالی این اقدام آمریکا را "به شدت محکوم کرده" و "حمایت شدید و همبستگی خود را با مردم فلسطین که برای برخورداری از حقوق مشروع خود مبارزه می‌کنند"، اعلام می‌دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا مسئول همه پیامدهای این حرکت گستاخانه و زشت خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین