کد خبر: ۴۹۴۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
گفت‌و‌گوهای محمد بن سلمان با عباس و ابلاغ طرح کوشنر به او

افشاگری رویترز درباره توافق ولیعهد عربستان و داماد ترامپ درخصوص «قدس»

عربستان سعودی در ظاهر تصمیم ترامپ را «غیر‌قابل توجیه» و «غیر‌مسئولانه» دانست. با این حال، منابع مطلع عربی می‌گویند که به نظر می‌رسد ریاض با استراتژی جامع‌تر امریکا برای برنامه صلح اسرائیلی و فلسطینی موافقت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبرگزاری «رویترز» با انشار گزارشی اشاره کرده است که اگرچه عربستان سعودی در ظاهر اقدام ترامپ در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرده است اما مقام‌های مطلع فلسطینی می‌گویند که ریاض در هفته‌های اخیر در پشت صحنه رایزنی‌هایی را برای پشتیبانی از برنامه صلح مدنظر امریکا انجام داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این خبرگزاری می‌نویسد: «عربستان سعودی در ظاهر تصمیم ترامپ را «غیر‌قابل توجیه» و «غیر‌مسئولانه» دانست. با این حال، منابع مطلع عربی می‌گویند که به نظر می‌رسد ریاض با استراتژی جامع‌تر امریکا برای برنامه صلح اسرائیلی و فلسطینی موافقت کرده است. 

افشاگری رویترز درباره توافق ولیعهد عربستان و داماد ترامپ درخصوص «قدس»

چهار تن از مقام‌های فسلطینی که نخواستند نام‌شان فاش شود گفتند که شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمود عباس رییس دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد جزئیات توافق بزرگی بحث کرده‌اند که انتظار می‌رود ‌جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی در نیمه نخست ۲۰۱۸ میلادی از آن رونمایی کنند». 

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که یک مقام مطلع گفته که محمد بن سلمان از محمودعباس در دیداری در ریاض در نوامبر خواسته بود تا حمایت‌اش را از تلاش‌های صلح امریکا نشان دهد. یک منبع فلسطینی دیگر گفته است که محمد بن سلمان به محمودعباس گفته: «صبور باشید. خبر خوبی خواهید شنید. این روند صلح به پیش خواهد رفت». 

رویترز اشاره می‌کند که روابط امریکا و عربستان سعودی به طرز چشمگیری تحت تاثیر ترامپ قرار گرفته و اکنون رهبران هر دو کشور خواستار مقابله با ایران و نفوذ آن کشور در منطقه هستند. 

این خبرگزاری می‌نویسد که مقام‌های فلسطینی نگران هستند که پیشنهاد محمد بن سلمان به محمود عباس که ظاهرا از سوی کوشنر آمده تکرار سناریویی باشد که در آن دسترسی فلسطینیان به کرانه باختری متوقف شده و حق بازگشتی برای پناهجویان فلسطینی که در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در فاصله سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ از خانه و کاشانه‌شان آواره شدند به سرزمین مادری‌شان وجود نداشته باشد. 

خبرگزاری «رویترز» اشاره می‌کند مقام‌های کاخ سفید انکار کردند که کوشنر چنین جزئیاتی را به محمد بن سلمان ارائه داده است. کاخ سفید در پاسخ گفته است: «این به هیچ وجه بخشی از گفت‌و‌گو را به طور دقیق بازتاب نمی‌دهد». 

این خبرگزاری در ادامه می‌افزاید: «پیشتر ترامپ در تماس تلفنی با محمود عباس به او گفت پیشنهاداتی را برای شما دارم که دوست دارید بدانید او اما در پاسخ به پرسش محمود عباس درباره جزئیات هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرد. یک منبع سعودی می‌گوید که در هفته‌های پیش‌رو به زودی مذاکرات اسرائیلی فلسطینی آغاز خواهند شد. این منبع گفته است: «ترامپ را دست‌کم نگیرید. او همواره مرد توافق نهایی بوده است. او یک بازرگان است. فکر نمی‌کنم دولت ما (عربستان سعودی) هیچ شرایطی را بگذارد مگر آن که فسلطینیان حق تشکیل دولت مستقل خود را داشته باشند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
1
1
عربستان با بی غیرتی تمام نسبت به قدس ؛ نوکر بی قید و بند امریکا شده و نمیدونه عاقبت این حماقت ؛ آتشی هست که دامان خودشو خواهد گرفت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین