کد خبر: ۴۹۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

پشت پرده گرد و خاک سرمربی آلمانی در باشگاه استقلال فاش شد

درست در شرایطی که اوضاع استقلال به سامان شد و این تیم توانست در یک بازی بیش از ۲ گل بزند و با ارائه یک بازی خوب سپاهان را در هفته پایانی نیم فصل شکست دهد، اخبار ناخوشایندی از باشگاه در رسانه‌ها منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز : از باشگاه استقلال خبر می‌رسد حتی شفر قصد داشت با گرفتن پاسپورتش ایران را ترک کند! البته این خبر را ابتدا یکی از کانال‌های خبری منتسب به پرسپولیس منتشر کرد و برخی آن را شیطنت خبری رقیب عنوان کردند، اما با پیگیری‌ها مشخص شد مسائلی وجود داشته و مرد آلمانی گرد‌و خاک کرده است.

البته دلایل متعددی برای عصبانیت شفر وجود داشته و او مدیرعامل باشگاه را مقصر می‌دانسته و خواستار توضیح رضا افتخاری بوده است. شفر که حدود ۲ ماهی است به ایران آمده، خواسته‌هایی داشته که هنوز برآورده نشده و باعث سرریز شدن کاسه صبرش شده است. این مربی آلمانی که به همراه پسرش در هتل زندگی می‌کند، مدت‌هاست که از باشگاه خواسته، طبق توافق انجام شده برای او منزلی تهیه کنند تا از هتل‌نشینی خلاص شود. باشگاه هم وعده آن را به شفر داده، اما تا این لحظه این وعده عملی نشده، چرا‌که او خواستار تهیه منزلی جداگانه برای خودش و پسرش است و تاکید کرده متراژ منزلش هم نباید کمتر از ۱۰۰ متر باشد! البته منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند سرمربی آلمانی استقلال هنوز هیچ‌کدام از خانه‌هایی که باشگاه در اختیارش قرار داده را نپسندیده و همین موضوع باعث شده باشگاه هزینه‌های گزافی را برای اسکان موقت او متحمل شود!

به روایتی هتل‌نشینی شفر در این مدت هزینه گزافی روی دست باشگاه استقلال گذاشته و شاید بهتر بود از همان روزهای نخست منزلی برای شفر رهن می‌شد تا روزانه مبلغ ۹۰۰ هزار تومان ناقابل، هزینه هتل او نشود. علاوه‌بر این هزینه هتل‌نشینی پسر او ساشا هم روزانه ۶۰۰ هزار تومان برای باشگاه استقلال آب خورده که با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان گفت: حدود ۱۰۰ میلیون بابت اسکان آن‌ها در این مدت به جیب هتل رفته است. دومین دلیل عصبانیت شفر لغو اردوی تدارکاتی استقلال در امارات است که او برنامه‌اش را از چند هفته پیش به باشگاه داده بود. هرچند باشگاه علت لغو اردو را اعلام برنامه جام حذفی و بازی استقلال با ایرانجوان بوشهر در تاریخ ۲۷ آذرماه ذکر کرد، اما کیست که نداند یکی از دلایل اصلی لغو آن مشکلات مالی است.

مشکلاتی که شفر هم به آن اشراف پیدا کرده و از مدیریت به خاطر مسائل مالی شاگردانش شاکی شده، چرا‌که اعتقاد دارد عدم تامین مالی بازیکنان روی عملکرد و بازدهی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و کار او را برای آماده کردن تیم سخت می‌کند.

به نظر می‌رسد در ادامه و با اشراف بیشتر شفر به وضعیت باشگاه، باید شاهد قهر و ناراحتی بیشتری از سوی او بود چرا‌که این مربی نظم‌گرا و با دیسیپلین آلمانی، قطعا برخی مسائل را تحمل نمی‌کند و اعتراض خواهد کرد. شفر به خوبی واقف است که در نقل‌و انتقالات نیم‌فصل کار دشواری پیش‌رو دارد تا نقاط ضعف تیمش را برطرف کند، اما اگر قرار باشد باشگاه بر طبل بی‌پولی بکوبد و از مشکلات مالی و نداری دم بزند، سرمربی تیم چطور می‌خواهد گزینه‌های مورد‌نظرش را جذب کند. شاید او با این کار در‌واقع خواسته گربه را دم حجله بکشد تا بحث خرید بازیکنان مورد‌نظرش هم مثل اردوی دبی نشود! در واقع وینفرد شفر دقیقا همان مسیری را رفت که پیش از او کی‌روش رفته بود، شفر هم برای گرفتن امکانات اولیه مجبور به فریاد زدن شد، آن هم در سعادت‌آباد یعنی یکی، ۲ کیلومتر دورتر از ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول که کی‌روش فریاد زد و می‌زند و کمی آن‌طرف‌تر در ساختمان شیخ بهایی که برانکو شرط ماندنش را تسویه‌حساب کامل اعلام کرده است.

افتخاری: شفر خودش اختلافات را تکذیب می‌کند
رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اختلافاتی که بین سرمربی آلمانی این تیم و باشگاه وجود دارد، گفت: «خود شفر صحبت خواهد کرد و این حرف‌ها را تکذیب می‌کند. این حرف‌ها را در می‌آورند تا یک بازاری برایشان ایجاد شود.» وی در مورد دلایل لغو اردوی استقلال در امارات گفت: «ما یک‌سری بازیکن سرباز و دانشجو داشتیم و نشد مجوز خروجشان را با توجه به تعطیلات بگیریم و اردوی د‌بی منتفی شد و اردو در ایران برگزار می‌شود.» مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: «در چند روز پیش‌رو دریافتی بازیکنان را به ۵۰ درصد می‌رسانیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین